Het Anatomica zadel..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

Het Anatomica zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 20:45

Hallo allemaal,

Ik overweeg om voor mijn paard een nieuw Anatomica zadel te laten aanmeten.. Mijn vaste winkel voor Ruitersportartikelen is super enthousiast over dit zadel en wil hem mij maar al te graag leveren.. Maar nu vraag ik me af hoe de mening van gebruikers is..

Myn paard heeft een hoge en lange schoft dat er voor zorgt dat ik nu altijd met bontje rij (dit wil ik dadelijk niet meer)..

Wat is jullie mening?

LucianoS

Re: Het Anatomica zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:02

mijn instructrice heeft vorige week een anatomica gekocht en is er echt helemaal lyrisch over haha ( morgen mag ik op haar paard/zadel rijden en zal dan voelen hoe dit zadel rijd haha )
haar lesklantje queelens hier op bokt heeft ook dit zadel ;)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:12

ik heb een paard met een hoge lange schoft
heb veel zadels geprobeer en altijd met bontje gereden
heb nu een anatomica orion en rij zonder bontje en hij ligt geweldig

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:15

Ben er ook heel tevreden over. Heb in 't begin nog even met gelpad eronder gereden omdat ik 't zadel op 2 paarden gebruikte. Maar nu heb ik er niks meer onder. Het ligt super en zit heerlijk :j

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:44

Ik ben er ook nog steeds heel blij mee. Voor mijn vorige paard had ik de Orion in het bruin (was een kasteel van 1.85 meter hoog met mega schoft) en voor mijn andere paard heb ik de Octant, ook in het bruin. Super fijne zadels!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:45

Wij hebben sinds kort ook de anatomica octant op een paard met een hoge schoft. Ligt als een huis en zit heerlijk.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:38

Vriendin van mij heeft ook een anatomica, hij is erg fijn! Ze heeft veel wrong dus ik moest mijjn beugels wel een gaatje langer doen, anders kreeg ik last van schuren in drafmet lichtrijden :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:39

Ik heb 3 geleden een anatomica gekocht, ben er nog steeds heel blij mee!
Ligt goed op mijn paard, en zit heerlijk! :)

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 23:29

Thanks voor jullie mening, ik ga 'm begin februari laten aanmeten :D

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:35

Ik heb een maand geleden een Anatomica laten aanmeten. Het is de Orion geworden, in choco bruin! Van de 12 zadels die de zadelmaker mee had was dit het enige dat echt goed lag op mijn merrie met smalle, vrij hoge schoft.
Helaas moet ik er nog een paar weekjes op wachten, de levertijd was 6 tot 8 weken.. (omdat bruin niet standaard op voorraad is..)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:26

Linni_ schreef:
Ik heb een maand geleden een Anatomica laten aanmeten. Het is de Orion geworden, in choco bruin! Van de 12 zadels die de zadelmaker mee had was dit het enige dat echt goed lag op mijn merrie met smalle, vrij hoge schoft.
Helaas moet ik er nog een paar weekjes op wachten, de levertijd was 6 tot 8 weken.. (omdat bruin niet standaard op voorraad is..)

Echt? Bij Drunens Ruiterhuis (de importeur) liggen er altijd zat bruine, beide bruine zadels hadden ze zo liggen.
Of heb je er eentje met buffelleer besteld ofzo? :)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:35

Vraag Leonieee_ eens. Zij heeft er twee :)

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:29

_Nicky schreef:
Linni_ schreef:

Echt? Bij Drunens Ruiterhuis (de importeur) liggen er altijd zat bruine, beide bruine zadels hadden ze zo liggen.

Nee, ik heb geen buffelleer o.i.d. besteld.. apart dat er dan toch zo'n lange levertijd op zit..
Maarr, ik kreeg vanavond een telefoontje van de zadelmaker, hij is binnen! *\o/*

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:58

_Nicky schreef:
Linni_ schreef:

Ik heb er gisteren ook een gekocht bij Drunen, een bruine, maar daar moet ik ook 8 weken op wachten :j

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:34

Wij hebben er ook eentje, fijn zadel :)

farahtjuhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:10

een vriendin van mij heeft zon zadel
ze is er helemaal weg van, ze rijd er hogere dresuur mee , een heeft zoals zij zegt geen last meer van die
naden die net onder haar billen zitten geen last meer van, dus geen billen pijn meer
en het paard loopt er super onder ;)

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:59

Ik heb sinds vandaag een Anatomica Octant in buffelleer gekocht. Na een uur les heb ik voor het eerst in tijden de boel niet stukgereden! Zit heerlijk stabiel en m'n paard loopt er lekker ontspannen onder.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:04

Ik heb er een gehad toen ze echt net uitkwamen. Ik vond het erg fijne zadels maar ik vond ze heel erg in waarde dalen.
Ik wilde mijn nog geen 3 jaar oude zadel bij het drunes ruiterhuis inruilen, waar ik hem overigens ook gekocht heb. Ze wilde mij er tussen de 450 en 650 euro voor terug geven terwijl het nieuw 1800 koste. Ik vind dat je dan wel erg veel afschrijft.
Over de kwaliteit niks te klagen en heb hem met pijn in mijn hart weggedaan. Hij was te smal geworden.

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:20

Dat heb ik met een ander merk zadel bij het Drunens ruiterhuis ooit ook gehad, binnen een half jaar kreeg ik veel minder terug. Kijk eens op hun site wat ze voor de 2e hands Anatomica's vragen!?

Misschien kun je dan beter je zadel via marktplaats verkopen, dat raden ze daar zelfs ook aan.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:21

Je zadel particulier verkopen brengt altijd meer op dan inruil, de ruitersportzaakz wil/moet er dan natuurlijk ook nog weer winst op maken..

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 23:54

Update: Hij komt zaterdag al, wegens medische spoed !

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:08

O jee!! Hoop dat het effect heeft!
Veel succes en ik hoop dat je het net zo fijn vindt rijden als dat ik het vind. Heb het nu een week en mijn paard begint steeds "vrijer" te bewegen.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 21:17

Ik hoop hetzelfde resultaat te behalen.. super!

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:08

En dan vergeet ik nog te vertellen dat ik mezelf helemaal niet meer doorrijd en dat was toch wel een megaprobleem. Dat is dankzij het buffelleer.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 22:16

Jaa het zal zeker effect hebben, dit zadel zakte steeds naar voor op zn schoft.. en toen heeft mn zadelmaker m voor de tigste keer voor opgevuld en toen had ie wat pijntjes in zn rug (das weer bijna weg, gelukkig) dus toen maar snel besloten om nu direct een nieuw zadel te kpen :')