, Zoals de openingstitel al duidelijk maakt heeft mijn paard een hangend rooster / laag gehemelte ,
Op aanraden van meerdere bevoegde mensen ben ik al met een dun stangetje gaan rijden ( het is deze week ook beaamd door de dierenarts/paardentandarts dat dit beter is ) omdat een paard met een hangend rooster minder ruimte in z'n mond heeft en mits je met een zachte rustige hand rijd dit minder irriteert / in de weg zit dan bijv. een dubbel gebroken bitje .
Het probleem is alleen dat er volgens mij vrijwel niks tot zeer weinig aan te doen is ,
aangezien er geen ontsteking in zijn mond zit ( alles is deze maandag nog gecontroleerd / bijgevijld ) ,
de tandarts heeft zijn onderste kiezen ietsje meer gevijld , in de hoop dat de bovenste kiezen iets naar beneden zakken om ruimte te creëren.... Volgens haar is dit ook vrijwel het enigste wat je er aan kunt doen......
Nu blijf ik natuurlijk optimistisch
en is mijn vraag aan jullie...; Hebben jullie hier ook ervaring mee , en zoja wat was jullie oplossing of hoe gingen jullie er mee om..? ( dan heb ik het vooral over het rijden , welk bit of juist bitloos , enz. )
Volgens mij is het wel een beetje een warrig verhaal geworden..maarja dat krijg je ook zo laat op de avond hihi...
Mocht dit topic trouwens verkeerd staan , dan hoor ik het graag

Groetjes