ben ik dus weer op zoek naar een dressuurzadel voor mezelf. Nu vraag ik mij af.. welke merken en types dressuurzadels zijn geschikt voor mensen met lange benen en stevigere billen
. Ik heb nu een aantal zadels gehad die wel goed op mijn paard lagen, maar waar ik dus niet goed in pas en nu zoek ik iets waar we samen blij van gaan worden
. Het passen en meten is stap 2, maar eerst wil ik graag indicaties van welke merken en types dressuurzadels (zonder maatwerk) geschikt zouden zijn voor mij als amazone (even paard buiten beschouwing gelaten). Ik heb dus erg lange benen, waardoor ik vaak problemen heb met kniewrongen (knie komt er overheen), in principe zouden halve wrongen het meest geschikt zijn, maar welke merken hebben dit in hun "standaard pakket"?
daarnaast pas ik met mn maatje 44 moeilijk in een zadel met een megadiepe zit, wat je tegenwoordig eigenlijk heel veel tegenkomt. Toch vind ik persoonlijk een diepere zit wel fijn (had ik ook graag voordat ik in deze confectiemaat terechtkwam en toen dat nog wel gewoon paste
). PLUS dat het zadel niet een hele brede zit moet hebben, omdat ik door een heupafwijking dan pijn krijg in mn heupen.
zadels met een ver teruggesneden kamer, zoals ainsley of kieffer passen niet op mijn paard.
Heel lijstje "eisen" dus jammer genoeg, maar goed, wie weet bestaat er echt iets voor mij, dus ik hoor graag tips!
Het liefst zou ik een zadel op maat willen laten maken, maar dat zit er financieel helemaal niet in, dus ik zit ook nog met een redelijk beperkt budget te kampen.
Merken die voor mij afvallen:
Passier GG (niet geschikt voor lange benen)
Rossner amerika plus (18 inch is zelfs te klein door diepe zit en 18,5 inch wordt te lang voor mijn paard)
Wintec (zit te breed)
Merano (wil ik niet op mn paard hebben)
Interhippique (wil ik niet op mn paard hebben)
Kieffer (past niet op vlakkere schoft)
Kentaur (vind ik beroerd zitten)
Ainsley (past niet op vlakkere schoft)
KN symphonie oud model (past niet op mijn paard)
Wat blijft er dan nog over? Dan kan ik daarna eens rustig gaan rondkijken daarna en wat zadels gaan passen.