Af en toe struin ik weleens rond op internet of bij de zadelmakerij, en denk wel eens, hm dat zou toch ook prettig zijn, een zadel met een lekkere zachte diepe zit, in plaats van ons harde zadel, waar je echt totaal geen steun van krijgt. Maar op de een of andere manier kan ik dus totaal geen afstand doen van dat oude zadel....
Mijn instructrice was altijd erg verbaasd hoe gaat het zadel op mijn paard ligt, ik vergeet bijv. wel eens aan te singelen
en dan nog bleef het zadel netjes liggen. Heb 2 jaar geleden wel eens een Kieffer dressuur op proef gehad, en los van dat ik het zadel niet echt perfect vond liggen op mijn paard, vond ik het echt een ellendig ding om op te zitten, na 1 dag dus alweer retour
Telkens als ik denk, laat ik toch eens op zoek gaan naar wat anders, krabbel ik eigenlijk meteen weer terug... want ik vind vast nooit meer zo'n perfect zadel....
(ik pleeg dus ook nooit onderhoud aan het zadel-alleen eens op laten vullen en nieuwe onderdelen-singelsstoten-beugelriemen-, het zadel heeft al heel wat paardenbeten en vallen op de grond lijdzaam ondergaan en nog blijft het zadel in goede conditie. De kwaliteit is echt ongelofelijk!

ik heb zo'n oud dressuurzadeltje liggen, een stübben lookalike. Geen enkele ondersteuning whatsoever. Heerlijk, jammer dat mn billen er veel te dik voor zijn 
Mijn stubben is denk ik nu al zo'n 30 jaar oud maar ziet er nog top uit. Tijdens het stappen wel hard, maar met rijden ideaal. Lekker onafhankelijk zonder steun en andere poespas er aan
kijk alleen naar 2dehandsjes
, zit er al 16 jaar op. Al moet ik wel zeggen dat ik de been en zithouding met een dressuurzadel wel een stuk mooier vind (puur recreatief dressuuramazone)
.
en wil nog een springzadel en je woont in de buurt haha 
maar de springzadels....daar ben ik echt verliefd op!!
En ik vind eigenlijk dat het zadel na al die jaren van gebruik er gewoon mooi uitziet.