Ik had laatst als een topic geopend over of mijn zadel niet meer zou passen op mijn pony, aangezien ik druk aan het trainen ben.
Eerder kreeg ik commentaar op dat mijn zadel te ver naar voren lag in mijn HAW topic. Hierna had ik hem naar achter geplaatst, een stukje, en meneer liep wel iets beter, maar ik zit nu heel erg in conclaaf over mijn zadel.
Hij zou, ''volgens de regels'', moeten passen, maar als hij ergens van schrikt en een keer van door gaat, schuift het behoorlijk naar voren.
Ik heb echter geen schuurplekken of gebroken haren op de rug. Alles is altijd netjes glad.
Ik heb al met twee zweepjes langs zijn schouder gekeken wat de hoek moet zijn van de boom en dit komt precies overeen, maar kijken jullie eens naar de fotos en misschien kunnen jullie mij goede raad geven.
Dit was een foto die in mijn eerste HAW-topic stond. Hierop kreeg ik commentaar dat mijn zadel naar achter moest.

Dit was een foto uit mijn tweede HAW-topic. Ik had het zadel ietsje naar achter geplaatst en dit was volgens de reageerders beter.

Op deze foto kan je zien hoe het zadel aansluit op mijn pony (links). Ik vind het op zich er heel mooi uitzien, qua aansluiten.

De volgende fotos heb ik vandaag even gemaakt.
Een aantal van voor het rijden, het zadel zonder dekje los op de rug.
Ik heb het zadel op de plaats op de rug gelegd waar het niet meer schuift en wiebelt.
Het lijkt alsof hij op zijn schouder ligt, maar ik heb zijn been naar voren bewogen en dan beweegt zijn schouderblad netjes langs het zweetblad...
Vond het er op de foto ook uitzien alsof het dan zou knellen, maar irl blijkt dit niet zo te zijn. De flap van het zweetblad, weet ik veel hoe het heet, overlapt enigzins het daadwerkelijke zweetblad. Hierdoor lijkt het alsof het zadel op de schouder ligt.
Verder sluit het zadel perfect aan op de rug en rondingen van mijn pony. Hij knelt nergens en het is net alsof hij voor hem is gemaakt...
Toch schuif ik naar voren als hij er vandoor schiet... En dit doet hij nog wel eens

Foto's van na het rijden vandaag.

Advies please