Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) duurdere zijn meestal wat beter, maar je kan ze natuurlijk ook 2e hands kopen en laten reinigen
C_arola schreef:Wollen dekens nemen sneller zweet op, nadeel is dat het lang duurt voordat de deken weer droog is.
Bij fleece duurt het wat langer voordat het paard droog is, voordeel is dat de deken snel op droogt.
Zelf vind ik een fleecedeken fijner in gebruik maar dat verschilt per persoon.
C_arola schreef:Wollen dekens nemen sneller zweet op, nadeel is dat het lang duurt voordat de deken weer droog is.
Bij fleece duurt het wat langer voordat het paard droog is, voordeel is dat de deken snel op droogt.
)
Kaspar schreef:Maar gebruiken jullie op een ongeshoren paard met dikke wintervacht dan een wollen of een fleece deken na het rijden?
Safiera schreef:Ik vind fleecedekens makkelijker: als je een beetje goede ebt transporteert de deken het voht netjes naar buiten en heb je een droog paard, maar aan de buitenkant natte deken. Heb dit bij wol maar zeer zelden gezien (en nog niet geprobeerd met mijn nieuwe wollen deken).