Cavaletto schreef:In de wasmachine op 30 graden kan. Beter is idd in de biotex. Als je ze vuilafstotend wil maken kun je ze na het wassen in een groene zeep oplossing(ouderwetse dikke gelachtige zeep) spoelen; niet uitspoelen en je beschermers zijn water (en vuil) afstotend. Werkt ook met bandages en schapenvachtdekjes.
Kan geen kwaad op de huid; is een beproefd middel uit de bejaardenzorg 30 jaar gelen, dat wel...(schapenvachtjes werden er in gespoeld om ze waterafstotend te maken)
oké nouja ik ga morgen dan even de biotex proberen
!
Barcelano schreef:Je kan ook vragen of het mag als je ze in een kussensloop doet.
Minder herrie en onder et mom van blijft het vuil er in:P
Ja, al gedaan , maar ze heeft het liever niet , omdat we net een nieuwe wasmachine hebben xD ....
LauEef schreef:Ik heb er roze en ken het probleem

Ik spuit ze vaak af na gebruik en als ik de spuit op zijn hardste straal zet, krijg ik vaak al flink wat mestplekken eruit. Misschien dat is proberen?
Ja, ik maak ze na gebruik altijd direct schoon, maar op de een of andere manier blijf je zien dat er mest op gezeten heeft .
farpz schreef:Begrijp ik. Wij hebben zelf een "hokwasmachine" die dus in onze garage/hok staat. Alle paardenspullen en motorcrosskleding gaat daar lekker in. De gewone kleding gaat in onze wasmachine die in huis staat. Geen motorcrossers of andere mensen in de buurt die hun kleding ook in een "extra" wasmachine doen?
Tsja. hier in de buurt weet ik z o geen mensen... als de biotex niet lukt kan ik misschien de eigenaren van mn verzorgpaard lief aankijken