Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mijn mini's heb ik wel eens dubbele teugel dressuur gedaan gewoon op halstertjes(soort sidepul dan dus en reageerden wel goed op.

Gaat prima 

daNiielle_ schreef:Je rem zit toch hopelijk niet in zijn mond..........
Dan zit het elkaar niet in de weg. Kalli schreef:Ik heb de Marylot crosslink en daar kan je alle kanten mee op. Momenteel rijd ik op de neusriem, maar je kunt er ook een bit aan klippen. Het is gemaakt van kunststof (sterker dan leer) en is dus makkelijk schoon te maken. Je kunt het in alle kleuren bestellen.... Ik rij endurance en daar zijn deze hoofdstellen erg populair! Kijk bijvoorbeeld op de website van Goedhard: http://www.goedhard.nl voor verschillende hoofdstellen.

Hij reageert -in geconcentreerde stand- 10 keer zo sterk en makkelijk op de neckrope dan op een bit. Daar heeft hij echt een pokkehekel aan gekregen, zijn bit. Soms doe/deed ik hem nog wel eens een bitje in, helaas heb ik dan gelijk een down, gespannen en verzettend paard naast/onder me, en heb ik een rotgevoel omdat we allebei niet blij zijn. Geen bit voor mij < 3

Slofje schreef:Ps: Barefoot heeft zulke hoofdstellen