Welk model Trekker zouden jullie kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welk model van Trekker zouden jullie kiezen

Trekker Classic
16 (24%)
Trekker Pro Arte (nieuw!)
22 (33%)
Trekker Luxus
28 (42%)

Totaal aantal stemmen: 66

Kwetal

Welk model Trekker zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 13:06

Ik ben benieuwd naar welk model jullie voorkeur uit gaat.
De firma Flexible Saddle heeft een nieuw model geïntroduceerd; de Trekker Pro Arte
Dit is een tussenvorm van de Classic en de Luxus.
Uiteraard is er een prijsverschil, dus ik ben benieuwd of jullie voor de voordeligste gaan (vanwege de prijs) of toch liever wat meer uitgeven om dat deze modellen wat voordelen hebben ten opzichte van de Classic.

Breng een stem uit en wanneer je tijd en zin hebt, wil ik ook graag weten waarom je voor dat model kiest

Trekker Pro Classic kost € 798.
Verstelbare pommel en keuze uit diverse lengtes kussens van 4cm dik.
Vaste wrongen die vrij fors zijn.
http://www.flexiblesaddle.com/img/trekk ... ra%202.jpg
Trekker Pro Arte kost € 849
Eender aan de Classic, maar met een kleinere en zachtere wrong en een smallere zit. Ook is het zweetblad iets eleganter van vorm.
http://www.flexiblesaddle.com/img/trekk ... 2012-4.jpg
Trekker Luxus kost € 897
Eender aan de Classic, maar met afneembare en verdekte wrongen en de smallere zit
http://www.flexiblesaddle.com/img/trekk ... trelux.jpg

it_is_me

Re: Welk model Trekker zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:10

Zelf heb ik de Trekker Luxus, die ik erg fijn vind. De wrongen van de Trekker Classic waren voor mij te fors. De Trekker Arte was er toen nog niet, maar ziet er ook wel fijn uit. Heb je ze al uitgeprobeerd? Zo niet dan zou het een idee zijn om ze alle drie uit te proberen en dan een keuze maken.

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:15

Ik heb ook een Luxus, juist vanwege de smallere zit. De nieuwste versie bestond toen nog niet.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 13:19

De nieuwe Pro Arte is er ook pas sinds een week.... :o Ik heb hem nog niet besteld.

Ik vraag me af of het zinvol is om de Classic te laten vervallen in mijn assortiment, maar ben benieuwd of de klant die 50 euro extra er voor over heeft. Het is toch weer een extra uitgave die men misschien liever aan een mooi/functioneel dekje of een paar beugelriemen (etc.) besteedt

De grote wrongen zijn voor veel mensen een "struikelblok" vandaar deze aanpassing.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:21

Ik heb twee Trekker pro classics, ik vind de opliggende wrongen erg prettig omdat ik vrij klein ben en korte benen heb heb ik anders vaak geen steun aan de wrongen, dat heb ik bij deze dus wel. Toen ik mijn zadel kocht was de enige andere optie de adjust die fors duurder was en daardoor buiten budget lag. Mijn Haflinger is wel erg breed, hier krijg ik met echt lange ritten of als ik een tijd niet heb gereden wel last van dus een smallere zit zou ik wel fijner vinden maar ik weet niet of ik de fijne wrongen daarvoor zou willen inleveren...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 13:22

Dan is voor jou de Pro Arte wel een oplossing - hierbij heb je de smallere zit EN de wrongen....

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:26

Ja maar dan is de wrong wel weer kleiner dus ik vraag me af of ik er dan nog wel genoeg steun aan heb (die ik helaas wel nodig heb na een heftige zwangerschap en bevalling).

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:28

Ik heb de trekker op proef gehad,de eerste,bij de kleinere ruiters waren de wrongen heel fijn.
Ik met lange benen vond het niets,ze zitten me om de een of andere reden in de weg/niet lekker.
Als dit bij de pro arte beter/minder zou zijn,zou het me het waard zijn ;-)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 13:30

Voor mensen met lange benen en die veel vrijheid wensen, adviseer ik de True Talent...

Overigens zijn die kleine wrongen nog zo klein niet. Ik kan de foto's niet op Bokt opladen, maar op de site van de fabrikant kan je het verschil wel zien
www.flexiblesaddle.com

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:40

Als ik toen de keus had gehad was ik denk ik voor die 50 euro meer wel voor de Trekker Pro Arte gegaan, maar goed dat is nu geen optie meer...

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:40

Ik zou ook voor de arte gegaan zijn. Ik vind de wrongen van de classic erg fijn.
Heb heel erg getwijfeld, omdat ik de smallere zit van de luxus ook vond aanspreken.
Vond uiteindelijk de wrong belangrijker.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 18:35

Dit zijn opmerkingen waar ik wat aan heb....bedankt. Por ook even jullie vrienden om hier te reageren +:)+

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:39

Poeh, moeilijk.....met het goedkoopste model zit je psychologisch in een lager prijssegment. Waarom hou je ze niet gewoon alledrie, je laat ze toch op aanvraag maken??

Heb trouwens ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang nagedacht over zo'n zadel, ik zou toch voor de goedkoopste gaan....

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:41

Ik heb de Classic en die zou ik ook weer kiezen. Ik vind het een heel fijn zadel en bovendien de mooiste van de drie.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:02

jamiroquai schreef:
Poeh, moeilijk.....met het goedkoopste model zit je psychologisch in een lager prijssegment. Waarom hou je ze niet gewoon alledrie, je laat ze toch op aanvraag maken??

Heb trouwens ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang nagedacht over zo'n zadel, ik zou toch voor de goedkoopste gaan....

Nee, dit zijn standaard modellen, ik laat ze niet op aanvraag maken. Maar wanneer vrijwel iedereen voor de extra's kiest, is het zinvoller op de Classic uit te verkopen en alleen voorraad van de Pro Arte te houden.

Maar bedankt voor je mening _/-\o_

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 06:58

Ik zou voor de c;assic kiezen, dit heeft niks met prijs te maken maar met het model.
Voorheen had ik zelf een ouder model van Trekker, die pro endurance, die vond ik zelf absoluut het mooiste model, langere zweetbladen en mooiere wrongen.

De Luxus vind ik tot nu toe eigenlijk bijna op ieder paard vreemd liggen op de foto's, vandaar dus echt de classic, ik zie helaas te weinig veranderingen op het eerste oog aan het nieuwe pro art model.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:08

hetzelfde als zaina, ik ben nu ook alweer een tijdje aan het azen op de classic, zelfs al een paar keer bijna gekocht.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 08:49

Loes'sCorner schreef:
Ik zou voor de classic kiezen, dit heeft niks met prijs te maken maar met het model.
Voorheen had ik zelf een ouder model van Trekker, die pro endurance, die vond ik zelf absoluut het mooiste model, langere zweetbladen en mooiere wrongen.

De Luxus vind ik tot nu toe eigenlijk bijna op ieder paard vreemd liggen op de foto's, vandaar dus echt de classic, ik zie helaas te weinig veranderingen op het eerste oog aan het nieuwe pro art model.

Ik vind de foto's ook slecht - ik heb hier een foto van iemand die ze naast elkaar heeft gezet en dan zie je de verschillen wel. Helaas is de foto te klein om ergens te publiceren :(

Hmmm - misschien dat dit werkt?
http://www.ebay.de/itm/Flexible-Saddle- ... 8?pt=Reitsättel&hash=item23135e03ac

Onder het hoofdbeeld staat een foto van 2 zadels naast elkaar - daar zie je het verschil.

Ik snap wat je bedoelt met " vreemd liggen" - gek genoeg is de vorm van het zweetblad van de Luxus en de Classic eender, maar doordat de wrong zo naar achteren is gesneden, lijkt het alsof het zadel voorover is gezakt.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:56

Als je de foto's van beide moddel zo naast elkaar ziet lijkt het alsof de zit van het nieuwe model hoger is, daardoor is die waarschijnlijk ook smaller maar als ik het zo zie zou dat misschien wel weer contact en comfort verlies betekenen.
Ik vind de luxus vaak ook wat vreemd tonen op een paard, ik vind de classic op het oog altijd mooier liggen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 09:08

Uit persoonlijke ervaring kan ik vertellen dat de Luxus echt wat smaller zit dan de Classic - uiteraard scheelt het wat voor paard je er onder hebt zitten ;)
Verlies van comfort is er niet. Je zit net zo stevig en zacht - je zitbeenknobbels blijven op het gepolsterde deel zitten.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:05

ik heb wel interesse in de Trekkers. Ze lijken mij op foto alleen zo stijf, wordt dat soepeler met gebruik? En wegen die dingen echt maar 3 a 4 kg?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:27

Een Classic of Luxus weegt ca. 6 kilo. Dat komt omdat hier alleen solide leer en vilt is gebruikt. Geen foam, Kevlar of carbon.

Het wordt wat soepeler, maar dankzij deze stugheid is dit wel 1 van de beste druk verdelende boomloze/flexibele zadels.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:38

De kussens van de nieuwere modellen Trekker zadels zijn echt heel zacht en vormen daardoor meteen heel mooi naar de rug van je paard. De zit is ook heel zacht gepolsterd. Ik had bij de Trekker veel minder het gevoel dat ik moest inrijden dan bij bijvoorbeeld de Barefoot, de trekker lag eingelijk meteen goed en stabiel. De singelstoten zijn in het begin wel heel stug maar als je ze regelmatig invet is dat ook heel snel over. De zweetbladen zijn ook van erg dik en stug leer maar daar heb ik verder geen hinder van ondervonden. Met andere woorden, het lijkt alleemaal stuger dan dat het in werkelijkheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:57

het lijkt inderdaad stug,ik moest voor mijzelf even 'inrijden',vooral de beugelriemen(heb wintec)en de zit gaf helaas extreem af.
Ik heb de classic en vind hem erg prettig.
De luxus vond ik niet fijn zitten.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:00

Die nieuwe ziet er wel erg mooi uit, maar ik zit zelf vaak niet lekker met die blokwrongen, ik heb liever wrongen onder het zweetblad die helemaal naar wens zijn aan te passen (dat heeft de lexus meen ik wel). Dus ik heb op de lexus gestemt, hoewel ik, wanneer ik een zadel ga kopen, en die nieuwe als testzadel beschikbaar is, ik hem wel zou willen proberen.