wintec zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chrips

wintec zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 14:33

Hallo,

Ik heb een Haflinger van 6 jaar, Evita, waar voor ik graag een nieuw zadel wil gaan kopen. Na wat internet zoeken kwam ik uit op kunststof wintec zadels. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met Wintec zadels en of de aansingel riempjes(even de naam kwijt hoe die ookalweer precies heten) niet heel gauw kapot gaan, want mijn pony is nogal dik en moet ik hard trekken om aante singelen.

Groetjes Christa!

Kiichi

Re: wintec zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:36

Ik heb op meerdere zadels gereden, maar de wintec is toch wel mijn favoriet. Lekker lichte zadels die goed zitten en aanpasbaar zijn op je paard: ideaal. Wat betreft de singelstoten: ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad met de zadels die ik heb gebruikt (enkele oudere zadels van stal, nieuwe ), maar heb wel verhalen gelezen dat deze bij andere mensen stuk zijn gegaan..

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:52

Ik heb ook een wintec, een isabell werth. Zou niet anders meer willen, wat een fijn zadel! Hij is goed aanpasbaar voor verschillende paarden, wat makkelijk is omdat ik (nog) geen eigen paard heb. Ik heb er ook een haflinger mee gereden en daar lag hij perfect op.
Mijn singelstoten zijn al vervangen door leren stoten door de vorige eigenaar, of ze dat preventief heeft gedaan of omdat ze stuk waren weet ik niet.
Heb vroeger ook een wintec pro gehad, ook van equisuede en net zo fijn. Hoewel de pro wel een minder diepe zit had dan de werth.
Ik raad je trouwens aan om een singel te kopen met elastiek. Makkelijker aansingelen en zowel voor jou als voor de pony dus fijner.

chrips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 14:56

oke bedankt allemaal! mooi om te horen dat je dan de singelsloten kan vervangen voor leren. Ja toen ik deze Haf dr bij kreeg heb ik ook gekeken naar eentje met elastiek maar die hadden ze niet in de maat voor mijn pony. iemand anders nog ervaringen????

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:58

Ik vind het ook een fijn zadel zeker omdat die van mij nogal eens veranderd hup ff andere boom er in en hij zit weer goed. Heb nu de wintec Isabell Werth daarvoor een 500 moet zeggen dat ik de eerste wel fijner vind maar de 500 was ook goed te doen. ( de nieuwe 500 is trouwens niet te vergelijken met wat ik had )

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:00

Wij hebben voor de pony van mijn dochter een Wintec 2000 met Cair, echt ideaal. Niet zo zwaar en ligt echt super mooi omdat de Cair-kussen zich aanpassen aan de rug.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:08

tiwi1969 schreef:
Wij hebben voor de pony van mijn dochter een Wintec 2000 met Cair, echt ideaal. Niet zo zwaar en ligt echt super mooi omdat de Cair-kussen zich aanpassen aan de rug.

Maar de zadelboom bepaald de pasvorm van een zadel, en daar zul je wel rekening mee moeten houden. Ook al past Cair zich aan, een niet passende zadelboom (niet te verwarren met het verwisselbare kopijzer!) wordt niet passend door Cair.

Verder zijn Wintecs prima zadels! Lekker licht, fijn in onderhoud en de voorboom is verwisselbaar.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:11

Ik rijd op een wintec pro dressuur en ik vind het ideale zadels. Vooral voor mn rug handig dat ie niet zo zwaar is. Kunststof kan heel goed tegen een stootje en water. :j
Zitvlak is voor mij iets te groot, als ie kleiner was geweest zou ie nog lekkerder zitten denk ik :)

Iljatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:28

heb wel van veel mensen gehoord dat Wintec goeie zadels hebben :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:40

_Dune_ schreef:
tiwi1969 schreef:

Maar de zadelboom bepaald de pasvorm van een zadel, en daar zul je wel rekening mee moeten houden. Ook al past Cair zich aan, een niet passende zadelboom (niet te verwarren met het verwisselbare kopijzer!) wordt niet passend door Cair.

Verder zijn Wintecs prima zadels! Lekker licht, fijn in onderhoud en de voorboom is verwisselbaar.

Gelukkig pas hij gewoon goed, Cair vangt i.d.d. niet meer op dan je bij een regulier zadel met de vulling kan opvangen. Het voordeel vind ik wel dat als je pony met de seizoenen wat wisselt in de omvang, je het kopijzer kan vervangen en zo altijd met een passend zadel rijdt.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:44

Ik lees mee, lijkt mij ook een fijn zadel vooral paarden in de groei of die erg wisselen in figuur

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:45

Nee hoor, bij een wintec zadel gaan ze niet snel kapot;)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:46

Ik heb ook een wintec, ik heb de singelstoten laten vervangen voor lederen singelstoten. Het zadel zelf bevalt erg goed

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:51

Ik heb een Wintec 2000, wil NOOIT meer wat anders!!!!!!!! De mijne had bij aankoop al megastevige leren singelstoten, niet kapot te krijgen!
Het zit als een huis. Ik ben nogal instabiel, dus dat is handig. (Ik heb wel een zadelbontje onder mijn kont).

Ook handig met regen en zwemmen en je hebt er geen omkijken naar.

Soms zie ik een heel mooi zadel en dan denk ik: zal ik....?

Maar zo'n fijne als deze is, ik kan me niks beters voorstellen...

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:55

Ik heb jaren een wintec zadel gehad voor een manegepony om er 2x in de week mee te rijden. Toen ik deze pony overkocht en er 5-6 dagen mee ging rijden kreeg ik rug en knie klachten. Mijn mening daardoor: wintec is fijn maar niet om veel in de week mee te rijden. Denk dat het zadel dan ook snel slijt. Ben al snel overgestapt op de Prestige Versailles en ben er nog elke dag dolgelukkig mee.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:00

Grappig om die reacties hier zo te lezen... aangezien wintec het voor mij ABSOLUUT niet is :')

Zadels zijn idd aanpasbaar aan (bijna) elk paard, alleen omdat het kunststof is gaat het niet verder naar je paard, of naar jou staan, zoals wel met leren zadels is. Geef mij maar een leren zadel, vind k 100x fijner!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:03

_DP_ schreef:
Ik heb jaren een wintec zadel gehad voor een manegepony om er 2x in de week mee te rijden. Toen ik deze pony overkocht en er 5-6 dagen mee ging rijden kreeg ik rug en knie klachten. Mijn mening daardoor: wintec is fijn maar niet om veel in de week mee te rijden. Denk dat het zadel dan ook snel slijt. Ben al snel overgestapt op de Prestige Versailles en ben er nog elke dag dolgelukkig mee.

Dat ligt dus helemaal aan jezelf, ik heb nergens last van :)
Slijten doen ze juist helemaal niet snel, door het kunststof.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:05

Ik heb voor mijn haf een wintec en ben super tevreden. Ligt goed en zit heerlijk. Hij is nu 5 jaar en regelmatig gebruikt, ben er ook niet super zuinig op, maar de.singelstoten moeten nu binnenkort vervangen worden voor het eerst. Zadel ziet er verder supr uit. Zowel het kunstof als nepsuede deel...en ik poets nooit ;-)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:42

Ik ben tevreden. Ik heb een dressuur 500 en een verzorg heeft een veelzijdigheids 500. Ik vindt ze lekker zitten. Persoonlijk zelfs beter als sommige dure leren zadels. Daarbij heb je er weinig onderhoudt aan wat ik ook erg ideaal vindt en ik vindt ze nog mooi ook. Wat wil je nog meer.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:47

Ik heb ook een wintec, de 500 (nieuwe model), vzh. Vind het een erg fijn zadel. Hij ligt super op m'n pony en ik zit er lekker op :) Voor m'n verzorgpony had ik ook een wintec 500 maar dan het oude model. Ook over die wintec was ik erg tevreden!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:49

Ik had een Wintec 500 vzh. Vond het geen fijn zadel. Zat er niet stevig in en ik reed mijn kont stuk. Ik hoef geen Wintec meer.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:09

RUI-->HAR

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:20

Wintec is niet een slecht merk ofzo, en het zit ook wel oke als tijdelijk oplossing. Het grote nadeel ervan vind ik wel dat je het nooit echt goed schoon kan maken

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:22

Melisding schreef:
Wintec is niet een slecht merk ofzo, en het zit ook wel oke als tijdelijk oplossing. Het grote nadeel ervan vind ik wel dat je het nooit echt goed schoon kan maken

Je kan ze gewoon afspoelen met de tuinslang.... :j

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:23

Mijn verzorgpony had ook een wintec, was daar heel tevreden over :) Racing is ook niet van de magerste en zadel gaat al heel erg lang mee hoor :) Erg handig vanwege het lichte gewicht ook vind ik ! ;)