Springzadel dat op meerdere paarden kan passen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jumpiewumpie

Springzadel dat op meerdere paarden kan passen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 19:28

Beste bokkers,

Ik ben op zoek naar een kwaliteitsvol springzadel (ik dacht aan Prestige, Pessoa, Dirk Demeersman, Jos Lansink, of andere, als iemand een idee heeft,...) dat op meerdere (sport)paarden kan passen en goed aanpast aan de rug omdat ik niet altijd dezelfde paarden rij. Wat kunnen jullie aan -of afraden?

Ik heb gelezen dat Prestige wel handig zou zijn en een goed verende boom heeft, maar ik ken niet de precieze voordelen van elk merk. Wie weet meer? :D

Groetjes
Jumpiewumpie

Aieshja

Re: Springzadel dat op meerdere paarden kan passen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:31

Stubben en Passier !
Prestige is erg fijn en past vaak wel, alleen wanneer het zadel aangepast moet worden kan dat niet omdat de kussens eronder gedrukt zijn ipv gestikt. Dit is de reden waarom ik nu met, De Rossners zijn ook goed, die heb ik ook liggen en past meestal ook.

Ohja, en de BR Jos Lansink, heb ik ook 2 jaar meegereden op verschillende paarden en lag ook altijd goed. Jammer genoeg ga ik die nu verkopen omdat ik een beetje teveel zadels heb tenminste.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:18

Daaleman. :j
Heb een fijn spring/Eventingzadel, wat onwijs lekker en stevig zit en op veel paarden past! :j

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 10:44

Aieshja schreef:
Stubben en Passier !
Prestige is erg fijn en past vaak wel, alleen wanneer het zadel aangepast moet worden kan dat niet omdat de kussens eronder gedrukt zijn ipv gestikt. Dit is de reden waarom ik nu met, De Rossners zijn ook goed, die heb ik ook liggen en past meestal ook.

Ohja, en de BR Jos Lansink, heb ik ook 2 jaar meegereden op verschillende paarden en lag ook altijd goed. Jammer genoeg ga ik die nu verkopen omdat ik een beetje teveel zadels heb tenminste.

Stübben vind ik zelf niet zo fijn, ik vind ze vrij 'hard' en ik heb een heel gevoelige rug... Passier heb ik nog nooit mee gereden, ik zal het eens googlen; de Rossner van hetzelfde :)

Jos Lansink vind ik ook goed! Maar van alle zadels waar ik ooit al mee gereden heb bevallen de Prestiges en Pessoa's mij toch het meest haha :D

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 10:45

MelanieB schreef:
Heb een fijn spring/Eventingzadel, wat onwijs lekker en stevig zit en op veel paarden past! :j

Heb ik ook nog nooit mee gereden maar zien er wel degelijke zadels uit... Ik vind ze alleen niet altijd even mooi (:

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:46

kentour met zo'n uitgesneden schoft deel. heeft vast een naam :P
maar ik bedoel dus niet zon bobbel aan de voorkant die over de schoft heen gaat, maar een uitgesneden
voorkant zodat de schoft ruimte heeft.

ik heb zo een, en die past op heel veel paarden modellen :)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 10:51

moonprayer schreef:
kentour met zo'n uitgesneden schoft deel. heeft vast een naam :P
maar ik bedoel dus niet zon bobbel aan de voorkant die over de schoft heen gaat, maar een uitgesneden
voorkant zodat de schoft ruimte heeft.

ik heb zo een, en die past op heel veel paarden modellen :)

Ahja zo ken ik er een! Alleen kwam het uitgesneden deel hoog en dat ik heel de tijd het gevoel dat ik in stoelzit zat.. Ik weet niet of dat met alle modellen zo is af afhangt van persoon tot persoon :)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 10:56

Oh ja en welke boom neem je dan best? 32?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:31

dat weet ik niet precies, maar ik heb geloof ik Medium. en die ietsje wijder laten maken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:36

jumpiewumpie schreef:
MelanieB schreef:

Heb ik ook nog nooit mee gereden maar zien er wel degelijke zadels uit... Ik vind ze alleen niet altijd even mooi (:

Afbeelding Dit is mijn zadel. :j Zit heerlijk zacht. :j
Verschillende kleuren bruin, komt omdat Daaleman dat leer niet verft.
Dit type is wel speciaal ontworpen dmv extra wrong ed maar super zadel wat zowel op mn tinker als op kwpn gebruikt word. :j en op vorige kwpn die breder was en hogere schoft.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:01

Ik heb een Stubben Edelweis de luxe, en daar rij ik ook verschillende paarden mee. Het klopt idd wel dat dat zadel hard zit, maar ik heb zelf ook rugproblemen ( rug gebroken op 2 plekken ) en krijg op dit zadel geen last. Daarnaast is de kwaliteit echt super. :j Overigens heeft dit zadel ook een flexibele boom waardoor hij passend gemaakt kan worden.

Rossner zadels zou ik nooooit aan beginnen, deze zadels zijn bijna allemaal scheef.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:11

Als je je zadel echt wilt aan kunnen passen op de verschillende paarden, de Deuber Maxima VSS. Die heeft een traploos verstelbaar boom, die je door middel van een imbussleutel verstellen kan.
http://deuber-partner.com/index.php?opt ... Itemid=171
Ik heb er nu net zelf 1 besteld, aangezien ik ook met verschillende paardenruggen zit ;) en deze is echt heel fijn aan te passen. Vriendin van me heeft er al 1, en met die heb ik al een paar keer gereden, moet zeggen hij zit erg lekker al is die van mijn vriendin voor mij een maatje te klein :D

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:05

Ja ik zweer bij stubben en passier, ik heb zelf ook me onderrug gebroken gehad maar heb geen moeite met een zadel dat wat harder is.
De nieuwe stubbens zijn trouwens erg zacht, zoals de portos de luxe.

Ik heb geen probleem met mijn Rossner, nog na laten kijken door Corry van Amsterdam. Heb het wel 's gehoord, maar ik denk dat dat gewoon pech is.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:43

Ik zweer bij stubben!
Heb zelf mijn rug gebroken gehad en echt nergens last van op mn Stubben (edelweiss cs de luxe)
De nieuwe zijn ook niet zo hard als de oude ;)
Daarnaast positief over Daaleman, Equipe Italia, Prestige.
Ik rij meerdere (verschillende) paarden per dag en zowel mn stubben als equipe pas goed :)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 14:28

rina schreef:
Als je je zadel echt wilt aan kunnen passen op de verschillende paarden, de Deuber Maxima VSS. Die heeft een traploos verstelbaar boom, die je door middel van een imbussleutel verstellen kan.
Ik heb er nu net zelf 1 besteld, aangezien ik ook met verschillende paardenruggen zit ;) en deze is echt heel fijn aan te passen. Vriendin van me heeft er al 1, en met die heb ik al een paar keer gereden, moet zeggen hij zit erg lekker al is die van mijn vriendin voor mij een maatje te klein :D

Ik zie wel geen springzadels, kan dat kloppen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:33

de stubben,maar die vind je niet fijn

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:50

Prestige & passier zijn goed :)

Ik heb zelf een trainers en die past ook op veel paarden, maar dat merk vind ik zelf niet meer zo vaak dus ja :p

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:00

Dubai_x3 schreef:
Prestige & passier zijn goed :)

Ik heb zelf een trainers en die past ook op veel paarden, maar dat merk vind ik zelf niet meer zo vaak dus ja :p

Ik ken ook veel mensen die Prestige vaak voor zoiets gebruiken, en die vind ik zelf ook goed dus :)

En dat merk ken ik ook niet! :D

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:11

Citaat:
rina schreef:
Ik heb er nu net zelf 1 besteld, aangezien ik ook met verschillende paardenruggen zit en deze is echt heel fijn aan te passen. Vriendin van me heeft er al 1, en met die heb ik al een paar keer gereden, moet zeggen hij zit erg lekker al is die van mijn vriendin voor mij een maatje te klein

Ik zie wel geen springzadels, kan dat kloppen?

Er staat wel een springzadel tussen, de Maxima Jump art 1006. De boom is van kunststof en traploos in breedte instelbaar en letterlijk in een handomdraai aan te passen aan het paard met een inbussleutel. De zit is lekker zacht :) .

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:16

Passier, is ook nog te verstellen zonder al te veel problemen.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 11:16

Ik ben eens aan het rondkijken... Welke boommaat best nemen?

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:40

Medium, rond de 30-32 :)

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:39

stubben en ik gebruik butet voor meerdere paarden en ie ligt ook heel fijn!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:41

De Kieffer Norbert Koof vind ik persoonlijk HET ideale springzadel. Daarbij past Kieffer op bijna elk paard vanwege de flexibele takken en de schoftuitsparing voor paarden met een hogere schoft.
Je zit er echt als een huis in dankzij de extra ondersteuning.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:44

stubben edelweiss de luxe! Is heel zacht, en past op (bijna) alle paarden.