Zadel voor oud type Haflinger.. ramp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Zadel voor oud type Haflinger.. ramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 12:14

Ben er onlangs achter gekomen dat mijn Wintec pro dressuur niet lekker ligt op mijn Haf. Daarbij krijg ik in stap ontzettende last van me rug, ik weet niet hoe ik moet zitten :? En dan bedoel ik dus van de pijn in me rug. Zelfs in de juiste houding heb ik last. De vorige eigenaresse heeft me verteld dat er een standaard zwarte boom in zat, die heb ik nu verwisseld voor een witte boom.

Dit zadel gaat er dus uit. Ik heb geen geldboom helaas dus moet sparen voor een nieuw zadel.
Ik heb ook al een aantal zadels gepast, die natuurlijk niet passen en te smal zijn.
Ze is rondgeribt, en heeft weinig schoft. Ik ben heel erg gebonden aan Kieffer. Bij Divoza kreeg ik te horen dat Kieffer Amsterdam niet zal gaan passen :\
Zou Kieffer uberhaubt wel gaan passen? En wie is nu een goede zadelmaker? Alle hulp is welkom :D

Caira

Re: Zadel voor oud type Haflinger.. ramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:30

en boomloos?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:39

Ik denk dat de meeste Duitse zadels wel zullen afvallen, die zijn over het algemeen ontworpen voor warmbloeden waardoor de gehele boom te smal zal zijn voor een rondgeribt paard. Je zou kunnen kijken naar een Thorowgood, ook kunsstof en daardoor niet zo duur. Deze zijn een stukje korter dan de Wintecs waardoor ze vaak ook beter passen op koudbloeden. Ook hebben ze een speciaal cob model voor de koudbloedjes. Deze zadels hebben ook een verwisselbare voorboom.
Verder zou je kunnen kijken naar een boomloos zadel, maar zorg dan wel dat je de juiste pommel erin hebt zitten.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:47

Ik heb gehoord dat de Massimo Trail voor brede paarden is.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:52

Ik heb voor mijn erg brede, rondgeribte haflinger een Trekker pro endurance classic. Dit is het eerste zadel dat perfect, zonder schuiven op hem ligt en blijft liggen. De breede van het zadel is door een draaimechanisme aan te passen, wat ik erg handig vind. Verder zijn de kussens ook verplaatsbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:52

Kieffer wordt lastig denk ik, die hebben namelijk altijd een medium boom. Ze kunnen wel iets breder gemaakt worden maar niet enorm veel geloof ik.
Is hij echt uitzonderlijk breed of wel nog een gangbare maat? Anders zou je misschien kunnen kijken voor een tweedehands Ainsley of Euroriding, die gaan ook nog redelijk breed en zijn niet al te duur.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:12

In welke regio woon je als ik vragen mag?

Verder, op mijn toch wel klassiek modelletje haf heb ik een Zaldi liggen en wil niks anders meer.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:10

Ik zal als ik jou was ok eens naar een Massimo kijken.
Die zijn wel een stuk duurder dan de Wintec zadels, maar erg geschikt voor rondgeribte en korte paarden.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:13

Een bates (isabelle werth) kan je de bomen veranderen van maat,ik heb hem ook en is zowat op ieder paard aan te passen.
Duur zadel,maar je zal er veel plezier aan hebben.
Succes.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:20

Een lesklantje van mij had precies hetzelfde probleem. Haar pony is echt onwijs plat, rondgeribt en schoftloos. Zelf zat ze ook niet goed meer in haar huidige Wintec.
Na veel proberen zijn we uiteindelijk uitgekomen bij een Wintec Wide. Dit zadel ligt super. Barefoot lag ook erg netjes, maar dit voor de eigenaresse niet fijn rijden.

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:21

Is boomloos dan niet iets voor je?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:22

Massimo is zeker een aanrader en tegenwoordig ook wel 2dehands te krijgen.
Green Distance heeft een soort lease constructie, misschien ook wel interessant voor je.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:47

Kieffer valt dus af :( ik ga dat risico niet lopen. Massimo is het proberen waard.
En wat vinden jullie van een WOW zadel?
Ik rij nu noodgedwongen even zonder zadel, maar ook daarover lees ik weer dat het niet goed is voor d'r rug...

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:50

Hai,mischien is mijn massimo wat voor je ,over de prijs valt nog te praten :j :j

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:51

Bij mij ligt er een chamberlain inverness op! Zijn wel in de duurdere prijs klasse, maar mogelijk tweede hands wel betaalbaar voor jou?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:52

Massimo en boomloos, is mijn mening. Ik heb een Massimo vzh met boommaat 40 te koop, omdat mijn pony beter loopt onder boomloos. Heb nu een Startrekk dressuur er op liggen waar ze wel fijn onder loopt.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:53

op mijn vorige haflinger..erg breed en rondgeribt had ik een Thorrowgood Griffin liggen,dat lag super!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:51

Je geeft aan niet in bezit te zijn van de gewilde geldboom ;) .

Wat voor budget heb je in je hoofd voor het zadel?

WoW is erg aan de prijs. WoW met foamkussens zijn er vanaf 2100,- euro en op lucht moet je toch al denken aan minimaal 2600,- euro.

Massimo is idd een goede. Die leveren heel brede boommaten die ook nog aan te passen zijn als je paard in de bespiering ontwikkeld of afvalt. Die zitten als ik het goed heb tussen de 1300,- en 1800,- euro.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:15

Thorowgood of Kent & Masters zijn goede opties voor een kleinere beurs. Deze hebben zadels voor het cob type paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:28

Boomloos of een wintec zijn inderdaad opties?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:23

@ Marlijntjeh, TS zegt toch dat haar wintec niet goed past & dat ze daarom op zoek is naar een ánder zadel? O:)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 17:11

Haha ja, en daarbij ben ik ook van Wintec genezen en wil ik geen kunstof zadel meer!
WOW vind ik inderdaad best prijzig.. Ik wil tot de 1600 gaan voor een nieuw zadel.
Ik wil ook best kijken naar een 2ehands mits die echt helemaal aanpasbaar is.
Boomloos ben ik niet zo'n voorstander van :) ik rij best intensief dressuur, nu even niet want door het zadel is er onlangs een osteopaat geweest, maar ik zoek gewoon een goed, aanpasbaar leer boomzadel geschikt voor brede paarden.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:27

Leslie90 schreef:
Haha ja, en daarbij ben ik ook van Wintec genezen en wil ik geen kunstof zadel meer!
WOW vind ik inderdaad best prijzig.. Ik wil tot de 1600 gaan voor een nieuw zadel.
Ik wil ook best kijken naar een 2ehands mits die echt helemaal aanpasbaar is.
Boomloos ben ik niet zo'n voorstander van :) ik rij best intensief dressuur, nu even niet want door het zadel is er onlangs een osteopaat geweest, maar ik zoek gewoon een goed, aanpasbaar leer boomzadel geschikt voor brede paarden.

Dan zit je bij de Kent & Masters of de fairfax (beide leren aanpasbare zadels uit de thorowgood fabriek) best goed.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:11

TS, als je tot 1600 wil gaan kan je misschien voor een arno brandt kijken? Word helemaal op maat gemaakt en was volgens mij zo tussen de 1500 & 2000 euro. Heb er meerdere gezien en vind het stuk voor stuk prachtige zadels :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:13

Massimo zit ook onder die prijs. :j