Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Met een S pommel zou t moeten kunnen lijkt me? Mayflower_ schreef:Misschien een rare vraag, maar mag ik vragen waarom je bezuinigd op een zadel? Ik vind 500 euro voor een zadel niet erg veel.
Ik heb zelf ook een paard met een hoge schoft en smalle rug dus ik weet hoe moeilijk het is om een passend zadel te vinden, maar ik had wel voor mijzelf gesteld dat ik niet ga bezuinigen op een goed zadel.
Als je pb't kan ik je foto's sturen, als je wilt.
Aprella schreef:Het zou niet echt een ramp zijn dat het zadel geen jaren mee gaat, het is vooral bedoelt om nu te kunnen rijden en eventueel te sparen voor een beter zadel in de toekomst, maar ik heb geen zin om paardlief maanden stil te laten staan in de wei.

Focussed schreef:Aprella schreef:Het zou niet echt een ramp zijn dat het zadel geen jaren mee gaat, het is vooral bedoelt om nu te kunnen rijden en eventueel te sparen voor een beter zadel in de toekomst, maar ik heb geen zin om paardlief maanden stil te laten staan in de wei.
Wees eigenwijs, koop lekker bij de Zadelmarkt dan je zadel. En gebruik vooral niet de zoekfunctie van Bokt over Zadelmarkt zadels voor je eigen gemoedsrust dan. (Ik noem spijkers in de vulling... klein voorbeeld)
tiwi1969 schreef:Een goedkoop zadel kan prima passen, dat is mijn probleem niet met zadelmarkt, wel dat ze slecht advies geven en je gerust met een slecht passend zadel weg laten gaan.
Aprella schreef:tiwi1969 schreef:Een goedkoop zadel kan prima passen, dat is mijn probleem niet met zadelmarkt, wel dat ze slecht advies geven en je gerust met een slecht passend zadel weg laten gaan.
Het advies is geen probleem, want ik heb een goede second opinion met redelijk wat ervaring, moest het nodig zijn! Nu heb ik net gelezen dat zadals met een terug gesneden boom/kamer ideaal zijn voor paarden met een wat hogere schoft. Dus misschien moet ik me enkel focussen op dat soort zadels?