Koudbloedzadel ' Caramello ' wie heeft er een?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

savannah13

Koudbloedzadel ' Caramello ' wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:43

xSimonee

Re: Koudbloedzadel ' Caramello ' wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:48

Ik zie dat het van interhippique is, zou ik niet doen, daar heb ik niet zon goede verhalen over gehoord.

savannah13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:20

xSimonee schreef:
Ik zie dat het van interhippique is, zou ik niet doen, daar heb ik niet zon goede verhalen over gehoord.

Oke, kwa kwaliteit of ..?
Ik vind het namelijk een erg mooi zadel :D

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:54

savannah13 schreef:
xSimonee schreef:

Oke, kwa kwaliteit of ..?
Ik vind het namelijk een erg mooi zadel :D

Ja, ik hoor heel vaak dat ze schots en scheef zijn etc. Even de zoekfunctie gebruiken over interhippique zadels, dan kom je al genoeg slechte ervaringen tegen en maar weinig goede.

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:55

Ik heb er naar gekeken maar vond hem in het echt , echt waardeloos!
Ben wel naar huis gegaan met een ander zadel, maar ik zou echt eerst kijken en dan pas kopen:) ook die mensen waren super onvriendelijk!

savannah13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 21:58

Piietjuh schreef:
Ik heb er naar gekeken maar vond hem in het echt , echt waardeloos!
Ben wel naar huis gegaan met een ander zadel, maar ik zou echt eerst kijken en dan pas kopen:) ook die mensen waren super onvriendelijk!

oke geen aanrader dus :(:)

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 23:39

savannah13 schreef:
Hallo bokkers,

wie heeft een koudbloedzadel Caramello
http://www.interhippique.nl/webyep-syst ... 573.jpg&AL
Is het goede kwaliteit enz. ?
heeft iemand er ook een op z'n haflinger liggen
zo ja foto?

alvast bedankt

Minder geschikt voor paarden met weinig of geen schoft. Meer voor gemiddelde tot hogere schoft.
Redelijk diepe zit, hoge kamer.
Kleur in het echt hetzelfde als op de foto.
Nadeel van de lichte kleur vind ik de snellere verkleuring, door bijvoorbeeld inwerking van beugelriemen/ laarzen.
Leerkwaliteit niet te vergelijken met duurdere merken maar zeker niet slecht te noemen. Wat dikker leer, voelt in het begin stugger aan.
Prijs kwaliteit verhouding is goed. Geschikt voor recreatief gebruik. Vanzelfsprekend is een zadel in deze prijsklasse niet te vergelijken met een duurder merk.
Middenklasse zadels in veel verschillende merken zijn ook verkrijgbaar bij Interhippique.
Boom hout met staal. Gewoon recht. Zoals alle zadels die bij Interhippique verkocht worden, kan het zadel na aankoop gecontroleerd worden door een deskundige [of zadelmaker]
Pasvorm niet naar wens of niet tevreden om welke reden dan ook is geld terug.
Of er kan gebruik worden gemaakt van de zadelservice door onafhankelijk werkend zadelmaker, zodat een zadel naar de rug van het paard aangepast kan worden.
Wat altijd is aan te raden, goedkoop of duur een zadel moet goed passen.
Wij zijn momenteel de goedkope zadels met houten bomen aan het vervangen door kunststof bomen [met verwisselbaar kopijzer] De brede en extra brede bomen van deze zadels zijn uitverkocht en niet meer te leveren.
Zit is zeker niet oncomfortabel voor een zadel in deze prijsklasse.
Kussenvulling kan veerkrachter naar mijn mening.
Mochten en nog vragen zijn, mail gerust even :)
groetjes
Anja
Interhippique

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 00:02

Piietjuh schreef:
ook die mensen waren super onvriendelijk!

Degene die onvriendelijk was krijgt ontzettend op zijn kop 8)7
Of was ikzelf niet uitgeslapen :Z ?
Nou normaal gesproken zijn we aardig hoor Tenminste dat hoop ik wel.
Zijn eigenlijk allemaal wel lieverds die hier werken.
Meeste klanten gaan in ieder geval goed gestemd de deur weer uit, het is meestal wel gezellig.
Alsnog excuses als ik of wij of een van ons "zijn dag" niet had Y;(
Sorry daarvoor.

groetjes Anja
Interhippique

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 00:54

xSimonee schreef:
daar heb ik niet zon goede verhalen over gehoord.

De zadels in de lage prijsklasse zijn natuurlijk niet te vergelijken met de zadels in de hogere prijsklasse, die ook bij Interhippique verkocht worden.
De zadels zijn niet per definitie slecht. Maar je kan een Fiat ook niet vergelijken met een Rolls Royce om maar een gek voorbeeld te noemen.
Het gekke is dat veel mensen goedkope en dure merken zadels wel gaan vergelijken. Of wat nog vervelender is, elkaar veroordelen omdat iemand met een goedkoop zadel rijdt.
Terwijl nu eenmaal niet iedereen het geld heeft voor een GOED 2e hands merk zadel of een zadel in de hogere prijsklasse. Zeker niet als je net een pony of paard hebt gekocht.
Met een goed 2 hands voor weinig geld moet je geluk hebben, dat ligt niet voor het opscheppen. Heb er in ieder geval ook veel ellende van gezien.
Goedkopere zadels zijn geschikt voor inrijden, beleren, als starters zadel voor mensen met minder dikke portemonnee, voor recreatief gebruik. [ het zadel moet natuurlijk wel goed passen]
Stel je hogere eisen aan duurzaamheid of heb je belangstelling voor de wedstrijdsport en kan jezelf wat meer kan veroorloven dan heeft Interhippique ook heel veel keuze in goede middenklasse merken.
Verder zijn ook bijvoorbeeld de Wintec en Thorowgood leuke betaalbare zadels, die voor zover nog niet op voorraad, binnenkort in alle soorten en maten bij Interhippique op vooraad zijn.
Maar ook het prijskaartje van deze zadels is toch nog vaak boven het budget. Ook dan zijn er bij Interhippique voldoende alternatieven zoals bijvoorbeeld een Norton met verwisselbare boom.
Veel goede leveranciers van duurdere merken komen tegenwoordig met een budget versie, meestal zadels met een kunststof boom en verwisselbaar kopijzer. Niets mis mee
En of je nu een dikke of dunne portemonnee hebt, belangrijk blijft de juiste pasvorm en dat het paard en de ruiter happy is met het zadel. Dus dat combinatie zadel/paard/ruiter klopt.
Maar goedkoop en duur met elkaar vergelijken gaat niet.

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:13

ihp schreef:
xSimonee schreef:
daar heb ik niet zon goede verhalen over gehoord.

De zadels in de lage prijsklasse zijn natuurlijk niet te vergelijken met de zadels in de hogere prijsklasse, die ook bij Interhippique verkocht worden.
De zadels zijn niet per definitie slecht. Maar je kan een Fiat ook niet vergelijken met een Rolls Royce om maar een gek voorbeeld te noemen.
Het gekke is dat veel mensen goedkope en dure merken zadels wel gaan vergelijken. Of wat nog vervelender is, elkaar veroordelen omdat iemand met een goedkoop zadel rijdt.
Terwijl nu eenmaal niet iedereen het geld heeft voor een GOED 2e hands merk zadel of een zadel in de hogere prijsklasse. Zeker niet als je net een pony of paard hebt gekocht.
Met een goed 2 hands voor weinig geld moet je geluk hebben, dat ligt niet voor het opscheppen. Heb er in ieder geval ook veel ellende van gezien.
Goedkopere zadels zijn geschikt voor inrijden, beleren, als starters zadel voor mensen met minder dikke portemonnee, voor recreatief gebruik. [ het zadel moet natuurlijk wel goed passen]
Stel je hogere eisen aan duurzaamheid of heb je belangstelling voor de wedstrijdsport en kan jezelf wat meer kan veroorloven dan heeft Interhippique ook heel veel keuze in goede middenklasse merken.
Verder zijn ook bijvoorbeeld de Wintec en Thorowgood leuke betaalbare zadels, die voor zover nog niet op voorraad, binnenkort in alle soorten en maten bij Interhippique op vooraad zijn.
Maar ook het prijskaartje van deze zadels is toch nog vaak boven het budget. Ook dan zijn er bij Interhippique voldoende alternatieven zoals bijvoorbeeld een Norton met verwisselbare boom.
Veel goede leveranciers van duurdere merken komen tegenwoordig met een budget versie, meestal zadels met een kunststof boom en verwisselbaar kopijzer. Niets mis mee
En of je nu een dikke of dunne portemonnee hebt, belangrijk blijft de juiste pasvorm en dat het paard en de ruiter happy is met het zadel. Dus dat combinatie zadel/paard/ruiter klopt.
Maar goedkoop en duur met elkaar vergelijken gaat niet.

Ik heb ook genoeg ellende gehoord over de zadelpasservice zelf, ongeacht het zadel. Je kunt praten wat je wil, maar de slechte naam van Interhippique zadels blijft.

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 05:21

Beste xSimonee

Ik ga proberen het zo kort mogelijk uit te leggen Ik vind het moeilijk om veel info in een kort berichtje te proppen.
Ik zie dat je een verzorgpony hebt, 13 bent en in de 2e Havo zit. Dus slim genoeg om je eigen mening te baseren op feiten.
Als je een beetje in de buurt woont kom eens langs om te kijken
Wat je van horen zeggen hebt, klopt echt niet. Interhippique heeft namelijk geen zadelpasservice en ook hebben wij ons nooit uitgegeven voor zadelpasser.

In verleden is er wel met zadels langs maneges gegaan, zodat mensen verschillende zadels konden bekijken en proberen met rijden.
Als er een zadel bij was dat beviel kon het eerst nog enkele dagen verder worden geprobeerd en beoordeeld worden door de instructeur of andere deskundige. Als het niet naar wens was kon het zadel gewoon weer terug.
Het op pad gaan met de zadels doen wij al lang niet meer.

Wel verwijzen wij sinds kort door naar een onafhankelijk werkende zadelmaker.
De zadelmaker werkt zelfstandig en zeker niet in het belang van Interhippique.
Dat is een goede zaak, je bent verzekerd van deskundig en onafhankelijk advies. De zadelmaker past de zadels ter plaatse aan naar de rug van het paard. Bij de zadelmaker zijn onder andere de volgende merken beschikbaar; JC, Kentaur, Massimo, Wintec, Eric Thomas, Tekna, Knight Rider, Thorowgood, Pagony, Rossner, goede 2e hands en op verzoek de voordelig geprijsde zadels.
Deze zadelmaker is geregistreerd en zeer deskundig. Als hier klachten over waren geweest, dan hadden wij dit als eerste gehoord. Tot nu toe alleen positieve reacties. Mocht iets niet naar wens zijn dan hoort ook de zadelmaker dit graag. Zodat hij terug kan komen om hulp te bieden.

xSimone, hierbij van harte uitgenodigd om een keer mee te gaan met de zadelmaker. Kan je in het echt zien hoe het allemaal in zijn werk gaat en je mening vormen. Het is in ieder geval echt hartstikke leuk, interessant en leerzaam.
Laatst bijgewerkt door ihp op 01-10-11 06:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 05:35

ihp schreef:
Beste xSimonee

Ik ga proberen het zo kort mogelijk uit te leggen Ik vind het moeilijk om veel info in een kort berichtje te proppen.
Ik zie dat je 13 bent en in de 2e Havo zit. Dus slim genoeg om je eigen mening te baseren op feiten.
Als je een beetje in de buurt woont kom eens langs om te kijken
Wat je van horen zeggen hebt, klopt echt niet. Interhippique heeft namelijk geen zadelpasservice en ook hebben wij ons nooit uitgegeven voor zadelpasser.

In verleden is er wel met zadels langs maneges gegaan, zodat mensen verschillende zadels konden bekijken en proberen met rijden.
Als er een zadel bij was dat beviel kon het eerst nog enkele dagen verder worden geprobeerd en beoordeeld worden door de instructeur of andere deskundige. Als het niet naar wens was kon het zadel gewoon weer terug.
Het op pad gaan met de zadels doen wij al lang niet meer.

Wel verwijzen wij sinds kort door naar een onafhankelijk werkende zadelmaker.
De zadelmaker werkt zelfstandig en zeker niet in het belang van Interhippique.
Dat is een goede zaak, je bent verzekerd van deskundig en onafhankelijk advies. De zadelmaker past de zadels ter plaatse aan naar de rug van het paard. Bij de zadelmaker zijn onder andere de volgende merken beschikbaar; JC, Kentaur, Massimo, Wintec, Eric Thomas, Tekna, Knight Rider, Thorowgood, Pagony, Rossner, goede 2e hands en op verzoek de voordelig geprijsde zadels.
Deze zadelmaker is geregistreerd en zeer deskundig. Als hier klachten over waren geweest, dan hadden wij dit als eerste gehoord. Tot nu toe alleen positieve reacties. Mocht iets niet naar wens zijn dan hoort ook de zadelmaker dit graag. Zodat hij terug kan komen om hulp te bieden.

Ik heb geen enkele ervaring uit eerste of tweede hand over de kwaliteit van Interhippique zadels, dus daar laat ik me niet over uit. Maar ik heb de site even bekeken en daar viel het volgende te lezen:

ZADEL SERVICE

Zadelservice aan huis of stal?. Deskundig advies en hulp bij het passen door zadelmaker. De kosten bedragen 50 euro tot 75 km. TIP! Inclusief de kosten van de zadelservice vindt u deze kwaliteit zadels nergens voordeliger.

zadelservice tot 75km: 50 euro.Verder weg op aanvraag.

Deze tekst strookt natuurlijk helemaal niet met de bovenstaande bewering dat Interhippique geen zadelpasservice heeft of zich nooit heeft uitgeven voor zadelpasser, maar verwijst naar een onafhankelijke zadelmaker.

Helemaal door het onderstreepte deel, daaruit blijkt geen onafhankelijkheid natuurlijk. Juist niet.

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 05:59

Boras schreef:
ihp schreef:

Ik heb geen enkele ervaring uit eerste of tweede hand over de kwaliteit van Interhippique zadels, dus daar laat ik me niet over uit. Maar ik heb de site even bekeken en daar viel het volgende te lezen:

ZADEL SERVICE

Zadelservice aan huis of stal?. Deskundig advies en hulp bij het passen door zadelmaker. De kosten bedragen 50 euro tot 75 km. TIP! Inclusief de kosten van de zadelservice vindt u deze kwaliteit zadels nergens voordeliger.

zadelservice tot 75km: 50 euro.Verder weg op aanvraag.

Deze tekst strookt natuurlijk helemaal niet met de bovenstaande bewering dat Interhippique geen zadelpasservice heeft of zich nooit heeft uitgeven voor zadelpasser, maar verwijst naar een onafhankelijke zadelmaker.

Helemaal door het onderstreepte deel, daaruit blijkt geen onafhankelijkheid natuurlijk. Juist niet.

Klopt helemaal Bedankt
Tekst is niet oké Ik verander snel en voeg er onafhankelijk werkend zadelmaker aan toe Dan is het duidelijker
Op nieuwe site komt alle juiste en veel uitgebreidere info
Bij info aanvraag krijgt de klant wel de juiste info via de email

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:06

Zo tekst is hopelijk nu iets duidelijker Voor zover ik het kan veranderen Ben blij als nieuwe site eindelijk klaar is met alle up to date info, artikelen en zadels Huidige site is zwaar verouderd

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:12

Ik heb geen ervaring met het zadel wat TS wilt hebben. Maar wel met IHP.
Ben altijd keurig geholpen en altijd even vriendelijk :)
Past een zadel niet of iets mocht ik hem altijd terug komen brengen en ruilen of geld terug.
Goede ervaring ermee en goedkope zadels kan je idd niet vergelijken met een duur A merk zadel, maar dat is wat je er zelf voor uit wilt geven.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:05

mijn zus heeft dit zadel gehad, ding was hardstikke schreef en terugnemen deden ze dus niet

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:11

Die zadels zijn echt van slechte kwaliteit, maar natuurlijk zal bokker IHP dat niet toegeven, dat is immers niet in haar commerciële belang. Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens, dan zul je snel genoeg voorbeelden tegenkomen van paarden die ernstige fysieke klachten hebben ontwikkeld door die zadels. En die bokkers hebben er in ieder geval geen commercieel belang bij om de zadels beter te laten lijken dan ze zijn.

Wat je in die topics zal vinden is dat het zadelmarktkwaliteit is; kartonkwaliteit leer, scheve bomen, slechte stiksels, scheve aanzet van leder en beugelophanging, erg matige kwaliteit vullen van de kussens (klonteren -> drukplekken), en als je ze dan al in eerste instantie wel recht koopt slijten ze snel en kunnen ze in het gebruik ook scheef trekken. Kortom, ik zal je aanraden nog eventjes door te sparen en een kwalitatief goed zadel te kopen. Wat je dan uitgeeft is een investering, die je terugbetaald krijgt in de levensduur van je zadel en, nog belangrijker, het welzijn van je paard.

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:53

Over zadels gesproken: geen oud nieuws maar een nieuwtje [ voor zover nog niet bij iedereen bekend]
Speciaal voor Bokt verloot Harry's Horse 5 Switch zadels compleet met beugels, beugelriemen en singel ter waarde van 400 euro.
Voor info volg de link:
http://www.interhippique.com/component/ ... uct_id=945

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:09

Geen ervaring met de zadels, gezien mijn paarden maatwerk nodig hadden.
Qua service prima ben er wel eens dekens komen halen al hele tijd terug nooit iets te klagen :)

Tja en zeuren over een zadel dan moet je door sparen tot je genoeg hebt om iets op maat te laten maken en zelfs dan kan het je bij de betere merken nog overkomen dat iets verkeerd aangemeten wordt en jij zelf met de kosten zit, spreek uit ervaring!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:03

Ik heb daar mijn eerste zadel gekocht. Was er erg blij mee..totdat ik er achter kwam dat de boom gebroken was :oo Volgens mijn zadelmaker worden er blikjes cola voor de bomen gebruikt :') Nee ik koop hier nooit meer een zadel..dan maar een jaar niet rijden en lekker sparen voor een goed passend zadel van super kwaliteit.

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:52

Wat een rare praat van de zadelmaker. Voorzover de goedkope zadels nog geen kunststof boom hebben, liggen er voorbeelden van de houten bomen die gebruikt werden. [ bijna alle goedkope zadels zijn of worden vervangen door zadels met uniforme fabrieksmatig gegoten kunststof bomen] Verder zijn er ook veel verschillende merken zadels in de lagere tot hogere midden prijsklasse verkrijgbaar.
Interhippique heeft zo veel meer als alleen wat goedkope zadels. Ook met een duurder merk kan iets mis mee gaan. Maar goedkoop of duurder: aankoopbon is garantiebewijs. Over de verschillen tussen goedkoop of middenklasse of hogere prijsklasse is denk ik alles al gezegd en geschreven. Verschillen zijn er, geen twijfel over mogelijk.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:31

ik vind de service wel goed, ik heb er (nog ) geen zadel gekocht.
maar ik ben sparende, en dit is voor mij goed genoeg.
rij niet elke dag , in de winter is er geen mogelijkheid te rijden enz.
en ik kon via de mail een afdruk van de schoft opsturen enz is mij helemaal uitlegt.
vind dit dus erg netjes!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:39

sitasgatje schreef:
ik vind de service wel goed, ik heb er (nog ) geen zadel gekocht.
maar ik ben sparende, en dit is voor mij goed genoeg.
rij niet elke dag , in de winter is er geen mogelijkheid te rijden enz.
en ik kon via de mail een afdruk van de schoft opsturen enz is mij helemaal uitlegt.
vind dit dus erg netjes!

Dus IHP beweerd dat ze via de email (een mal via de mail) een zadel kan passen :') Vakmanschap ten top, dat leren ze op de MSFC opleiding niet. Of nee, wacht, dat leren ze niet omdat het niet kan :)* En waarom kan dat niet? Omdat je de ligging van het zadel niet goed kan beoordelen; je kan immers niet zien hoe hij aansluit bij de schouder, en over de lengte van de rug; omdat je het zadel + ruitergewicht niet kan beoordelen; omdat je het zadel op een bewegend paard niet kan beoordelen, en dus niet kan beoordelen of het zadel de gangen en houding van het paard en de houding van de ruiter niet hinderd 8)7 Zadelpassen is vakmanschap, en dat kan echt niet met een digitaal verstuurd malletje van een stilstaand paard :n

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:54

Nee dat beweren wij niet.
Letterlijk staat op de site het volgende:
Heb ik met een schoftafdruk en foto’s de garantie dat het zadel past?
Een schoftafdruk en foto’s zijn hulpmiddelen voor het bepalen van de boommaat en het type zadel. Het is mogelijk dat er daarnaast nog aanpassingen gedaan moeten worden aan het zadel door de zadelmaker. Wilt u zeker zijn van de juiste pasvorm voor paard en ruiter, dan verwijzen wij u graag door naar de Zadel Service door een onafhankelijk werkend zadelmaker voor het aanmeten van zadels.

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:57

Dus ik denk dat wij het hierover eens zijn. Een schoftafdrukje is een hulpmiddeltje om een breedtemaat te helpen bepalen. De zadelmaker blijft aan te raden.