Bates Isabell Werth versie , echt een heerlijk zadel! Boommaat en wrongen aanpasbaar. Ook niet ernstig goedkoop overigens... Wintec isabell werth versie is ook een lekker zadel , alleen dan kunstof IPV leer.
Wat slechter beviel... Merkloze zadels (denk aan IHP , zadelmarkt)
Ik heb zelf een wintec 500, ik vindt het wel een fijn zadel. Maar mijn verzorgpaard heeft een Kieffer Wien DL, die is helemaal geweldig. Is een wat oudere versie(zo'n 15 jaar oud) maar hij ziet er nog als nieuw uit en zit super.
Ik heb een kentaur penelopa. Heerlijk zacht en het zit aids een huis! Ook het leer blijft mooi.
Dressuurgek
Geplaatst: 19-09-11 14:13
Tja, iedereen vind iets anders lekker zitten dus dit is een nogal persoonlijke vraag en van elke merk zijn er goede en slechte ervaringen te vinden op internet en nog veeel meer topic in de trant van 'op welk zadel rij jij?'
Ik heb een kieffer, geweldig zadel, gaat nu al 9 jaar mee, met enkele kleine reparaties zoals singelstoten vernieuwen. Alleen vind ik het een harde zit hebben, maar dit is iets wat je gewoon moet worden.
Wow, dressuur heerlijk zadel altijd maar weer aan te passen aan mn verandelijke paard. Voor mij perfect heb zelfs met mn knieen en heupen geen last en kan uren rijden
Ik heb een Spalding, zit echt heerlijk !! Mijn Andalusier gooit heel erg hoog op en in dit zadel blijf je lekker goed zitten op de kont.
heleen88
Geplaatst: 21-09-11 13:44
passier gg extra, super zadel!! zit als een huis en blijft naar twee jaar intensief gebruiken zo goed als nieuw er uit zien
natascha44
Geplaatst: 21-09-11 13:47
Ik heb een Kieffer Garmisch en die zit super!! Daarnaast een wintec 500 en die zit na een uur niet echt lekker meer omdat er naar mijn mening te weinig steun in de rug voor zit! Ook heb ik nog een Kent&masters Dutch en deze zit niet zo geweldig..
Ik heb een BR zadel. Zit lekker diep en goede kniewrongen
damian23
Geplaatst: 21-09-11 14:01
Ideal Grace. Zit heerlijk en lag als een van de weinige zadels goed op mijn paard. Verder vind ik de Passier GG en de Prestige top dressage heerlijk zitten, maar die past mijn paard weer niet.
Devoucoux!!!! gotta love it, zowel dressuur, spring en cross zadel zijn super fijn!
Wanja
Geplaatst: 21-09-11 14:33
Na een lange zoektocht en veel ellende van slecht passende zadels ben ik weer uitgekomen op een Anky Classic met verwisselbare boom. Het zadel is passend gemaakt door Godfried Broekman en zit als een huis! Ik wil nooit meer iets anders