Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Snap je het een beetje? 
1997suus schreef:Wat je kan doen is de bandage al op de lappen te leggen de lap wikkel je om je paard zijn been en zo kan je makkelijk verder bandageren, de lap blijft goed op de plek zitten. Je kan ook lappen kopen met klittenband, die maak je eerst aan het paard vast en dan je heel makkelijk bandageren. Of zelf klittenband aan de lap vast makenSnap je het een beetje?
StefenFrens schreef:1997suus schreef:Wat je kan doen is de bandage al op de lappen te leggen de lap wikkel je om je paard zijn been en zo kan je makkelijk verder bandageren, de lap blijft goed op de plek zitten. Je kan ook lappen kopen met klittenband, die maak je eerst aan het paard vast en dan je heel makkelijk bandageren. Of zelf klittenband aan de lap vast makenSnap je het een beetje?
Thanks! Ja denk 't wel..![]()
Die van BR zijn ook mega handig! Wist niet dat die bestonden hihi.

pmarena schreef:Ik heb van Barefoot gel-onderleggers , zoiets is ook wel handig
De gel is al voorgevormd als een soort hele dunne peesbeschermer , en "kleeft" aan het been dus je hoeft de onderlegger dan niet vast te houden waardoor je ook geen hand tekort komt voor het bandageren

pmarena schreef:Ken je die kleefhandjes , slijmballen of die spinnen van vroeger die je dan zo tegen de muur aan gooide en dan "liepen" ze zelf naar beneden...? Zoiets is het dus , nouja misschien net iets minder kleverig / makkelijker afspoelbaar
Prisca schreef:Euh heb fleece bandages al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren nooit onderlappen en ook noooooit problemen.
Ik haat idd dat gedoe met die onderlappen die nooit blijven zitten.
) bandageren ?
pmarena schreef:Maar katoen kun je neem ik aan toch ook gewoon direct op de huid (nouja haar) bandageren ?
Volgens mij is het originele idee van onderlappen dat je die gebruikt om het geheel een beetje hufter-proof te maken wanneer men met elastische bandages aan de gang gaat...en het been dreigt af te knellen
Behalve natuurlijk dat onderlappen ook wat extra bescherming / schokdemping kunnen geven