Goedkoop S&T hoofdstel maar toch kwaliteit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NastassjaR

Goedkoop S&T hoofdstel maar toch kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 17:24

wie heeft er een goedkoop S&T hoofdstel? ik wil namelijk eerst met een goedkoop beginnen en dan later misschien een betere kwaliteit en mooier kopen. maar ik zou ook niet willen dat mijn paard zijn huid wordt beschadigt omdat het van slechte kwaliteit is..
met goedkoop bedoel ik ongeveer tss ... en 1OO/15O ..
wie kn mij helpen

groetjes :)

Anoniem

Re: Goedkoop S&T hoofdstel maar toch kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:27

tss 1OO/15O? Wat moet dat voorstellen?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:28

is je budget zonder bitten? zoja, HH's heeft er eentje voor 130 euro ;)

Ik heb er eentje van het eigen merk van EJ :) daar heb ik 60 euro voor betaald ;) die is prima van kwaliteit, maar hij is wel stugger dan andere ;)

NastassjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 17:30

Anthea schreef:
tss 1OO/15O? Wat moet dat voorstellen?

nee tss het goedkoopste wat er is en 150

NastassjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 17:31

sharonalover schreef:
is je budget zonder bitten? zoja, HH's heeft er eentje voor 130 euro ;)

Ik heb er eentje van het eigen merk van EJ :) daar heb ik 60 euro voor betaald ;) die is prima van kwaliteit, maar hij is wel stugger dan andere ;)

sorry als het dom overkomt maar wat is EJ :p

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:31

EppleJeck :)

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:56

Mischien het Pagony Special S&T hoofdstel? :)
Ik heb hem in gewoon trens, en is superzacht leer voor die prijs.

Afbeelding

Voor maar €59,95

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:59

Je kan beter in een keer een goed kopen. Hoofdstel vind ik het allerbelangrijkste. Als je je paard S&T leert en het zit al meteen neit meer lekker...
Ik ben er van overtuigd dat je over het algemeen betaald voor de kwaliteit van het leer.
Wacht anders wat langer en koop in een keer goed! Ik heb beste veel ervaring met S&T en allemaal goede degelijke merken. :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:09

Ik heb mijn anky stang en trens hoofdstel voor dat geld gekocht, maar wel zonder teugels en zonder bitten, dus dan wordt het alsnog duur vrees ik.

Misschien kun je eens rondkijken op bokt of iemand een tweedehands hoofdstel aanbiedt :)

NastassjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:12

apple01 schreef:
Je kan beter in een keer een goed kopen. Hoofdstel vind ik het allerbelangrijkste. Als je je paard S&T leert en het zit al meteen neit meer lekker...
Ik ben er van overtuigd dat je over het algemeen betaald voor de kwaliteit van het leer.
Wacht anders wat langer en koop in een keer goed! Ik heb beste veel ervaring met S&T en allemaal goede degelijke merken. :)

ik zou wel willen, maar ik zou alleen dat mooie hoofdstel (hoogst waarschijnlijk van betere kwaliteit als je de prijzen bekijkt) gebruiken voor wedstrijden omdat ze er niet echt met respect omgaan (paard wordt soms door trainer gereden). ik heb voor mijn trens hoofdstel meteen veel geld geven voor een goed hoofdstel maar als ik het nu bekijk is het niet echt meer zoals nieuw.... :( ! en omdat ik dat S&T moet gebruiken voor wedstrijd moet het toch een beetje deftig zijn snappie?
een oplossing zou wel zijn dat ik direct een goed hoofdstel koop en een andere neusriem zodat het mooie neusriem niet direct beschadigd raakt :)
met welke merken heb je de beste ervaring? :)

bedankt voor de tips iedereen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:25

Tsja in de regel geldt meestal hoe duurder hoe beter ;) Een duurder merk zal waarschijnlijk kwaliteitsvoller zijn dan een eigen merk hoofdstel.

Ik koop mijn gewone hoofdstellen vaak bij Epplejeck, dat vind ik fijne hoofdstellen van zacht en soepel leer voor een mooie prijs, misschien kan je daar eens kijken.
Meen dat Divoza nu restant opruiming S&T hoofdstellen heeft trouwens..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:28

ik heb over laatst een leuk S&T hoofdstel gezien voor een 130 euro. Was geloof ik van LJ, met teugels erbij, wel geen bitten...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:01

En deze dan?
Afbeelding

met lak is er dacht ik ook in wit onderlegt..
€99.95!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:57

waar heb je die vandaan?

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:03

Ik heb de HB turijn in stang en trens. Daar heb ik 60 euro voor betaald.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:28

Ik vind dobert en passier het beste.
Stubben is ook goed.
Je kan in mijn beleving nog beter een 2e hands van deze merken kopen dan een nieuwe van een ander.
Kieffer enzo is ook goed. Je moet even shoppen in duitsland/engeland daar zijn ze ook wel goedkoper geloof ik.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:03

Ik heb er eentje van Imperial Riding die in jouw prijsklasse viel.
Mooie kwaliteit leer.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:36

Je kunt in het begin ook een simpele extra bakstuk kopen waarmee je van je trenshoofdstel een stang- en trenshoofdstel maakt. Dan moet je alleen nog een hoge neusriem hebben. Equimatch heeft deze riempjes oa. Dan kun je later investeren in een compleet duurder hoofdstel.

schrappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:37

gewoon doen!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:55

Als je in haar profiel kijkt zie je dat ts al vaker met S&T gereden heeft waarschijnlijk en rijd ook al op hoog niveau.. Dus ervaring heeft ze vast wel

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:29

Ik heb een hele mooie en zachte gehaald voor 70 euro (nieuw!!) bij kraemer in duitsland...ben er erg tevreden over. Ik heb trouwens een normaal hoofdstel van Pagony, maar dat vind ik dus echt karton...blijft helemaal niet mooi laat staan soepel bij mij...Verder vind ik de hoofdstellen van HH ook altijd wel oke kwaliteit, zeker voor die prijs...vond daarvan alleen de neusriem van de S&T veel te breed maar als dat past bij jouw paard, waarom niet.

NastassjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 18:42

Nicole schreef:
Als je in haar profiel kijkt zie je dat ts al vaker met S&T gereden heeft waarschijnlijk en rijd ook al op hoog niveau.. Dus ervaring heeft ze vast wel

Ik heb eigenlijk nog bijna nooit met stang en trens gereden ik heb altijd met pony's gerden :)
Ik ben gewoon aan het twijfelen: 1 keer direct een mooi of toch eerst een gewoon S&T kopen..
Grtjes

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:52

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:58

http://www.kraemer-pferdesport.de/CLARI ... &ci=247486

Je hebt ze ook voor 70 euro hoor! Qualiteit vind ik eigenlijk nog erg goed, gewoon wat olie op voor je 'm gebruikt en je hebt er jaren een goed hoofdstel aan! Kom op zeg, volgens mij merkt een paard er weinig van of hij nou een hoofdstel van 70 of 200 euro om heeft, hoofdstel blijft hoofdstel! Bit zou ik dan bijvoorbeeld veel belangrijker vinden om geld aan uit te geven :j

edit: ik zie dat Esther hier boven mij ook al tipt van Kraemer.de, daar is mijn link dus ook van :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:48

Safiera schreef:
http://www.kraemer-pferdesport.de/CLARI ... &ci=247486

Je hebt ze ook voor 70 euro hoor! Qualiteit vind ik eigenlijk nog erg goed, gewoon wat olie op voor je 'm gebruikt en je hebt er jaren een goed hoofdstel aan! Kom op zeg, volgens mij merkt een paard er weinig van of hij nou een hoofdstel van 70 of 200 euro om heeft, hoofdstel blijft hoofdstel! Bit zou ik dan bijvoorbeeld veel belangrijker vinden om geld aan uit te geven :j

edit: ik zie dat Esther hier boven mij ook al tipt van Kraemer.de, daar is mijn link dus ook van :)

Ja :D :D :D Ik heb deze voor een donkerbruin, bijna zwart paard en vind m zoo sjiek! En is het zachtste en soepelste hoofdstel wat ik heb!

Heb verder geen aandelen kraemer hoor ;) Ben gewoon heel blij met m'n hoofdstel.