frontriem maat Full = te klein

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

visitor1

frontriem maat Full = te klein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 19:30

Ik ben op bokt op zoek geweest naar het antwoord, maar heb hem helaas nog niet gevonden.. :Y)

Aangezien ik het idee heb dat een maat full frontriem net iets te krap is voor "mijn" paard ben ik op zoek naar een grotere.
Ik weet dat er frontriemen op maat worden gemaakt door bijvoorbeeld WW, maar het probleem is, mijn vriend vind glimmers niet mooi :+

Weet iemand misschien of er extra-full frontriemen los worden verkocht? Of kent iemand, iemand die frontriemen zonder glim op maat maakt?
Of dat er bepaalde merken frontriemen groter vallen dan andere? Een full van Kieffer is dus te klein, maar hoe valt kieffer?

Ik kan natuurlijk ook de huidige opmeten en dan in de winkel gaan meten, maar ik dacht laat ik bokt eerst een om hulp vragen misschien dat ik dan iets gerichter kan zoeken

Alvast bedankt! /3

Anoniem

Re: frontriem maat Full = te klein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:32

Je kunt ook bij een bedrijf die bling-frontriemen maakt vragen of ze een frontriem op maakt kunnen maken.
Ik vermoed dat dit wel kan,omdat er ook leer onder de bling bling frontriem zit :))

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:32

Een ander merk kan ook schelen.
Gewoon opmeten en even op bokt zoeken.
Dan heb je er zo eentje.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:33

volgens mij valt kieffer klein uit ik had ook namelijk dat probleem
zou je je huidige frontriem voor mij willen opmeten?
dan kan ik het vegelijken met mijn hoofdstel

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 19:37

ja ik denk ook dat een ander merk wel kan schelen, maar ben dan benieuwd welke merken :) Heb jij een idee?
Ja daar heb ik ook aan gedacht, maar die blingfrontriemen (die ik overigens wel heel gaaf vind) die worden niet onderlegd (of alleen met fleece aan de achterkant) en ik ben eigenlijk wel opzoek naar onderlegd.

Ik kan hem helaas op dit moment niet opmeten, omdat ik niet thuis ben, maar ik zal vragen of m'n vriend dat morgen wilt doen..

CorryR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:41

Ik zou hem inderdaad even opmeten en dan vergelijken met frontriemen, denk wel dat het echt kan schelen per merk

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:42

De frontriem van mijn Passier is 39 cm, terwijl die van mijn andere hoofdstel 42 is..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:43

poe uhm,
ik heb een star hoofdstel die is 42 cm, full
en een maat cob die is ook al 38 cm van MOB
en nog een kieffer maar die ligt op mijn werk maar die ziet er een stuk kleiener uit ...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:45

Je hebt in full ook wel verschillen, de normale full is voor mijn fjord ook vaak krapjes,
dan zitten haar oren klem.

Maar WW enzo, zullen ook wel een gewone kunnen maken? Die extra lang is denk ik.

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 19:50

ik ga haar even een berichtje sturen! In elk geval al bedankt!
Ik denk trouwens dat hij wel in de 40 cm ergens zit, want ik heb hem ooit eens opgemeten toen ik een andere frontriem kocht van een bokker (een V-vormige) supermooi, maar die past dus al helemaal niet bij nader inzien ;)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:53

Bij mijn vorige paard moest ik ook altijd meten, die had een breed voorhoofd, dus heel veel merken pasten niet. Hij had echt min. 43 cm nodig. Ondertussen staat er meestal wel bij hoeveel cm de frontriem is als je los besteld, anders met je meetlint de ruitersportzaak in, want het scheelt idd erg veel per merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:54

De "standaard" maat is toch 42 cm?

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 20:07

ik heb net even een oud privebericht opgezocht, de v-vormige frontriem (die dus echt veel te krap is) was 40 cm.
Maar volgens mij is dat eerder een cob geweest, ik denk dat ik nog in de ontkenning zat dat paard een groot voorhoofd heeft ;)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:35

stubben heeft xl frontriemen, mooie kwaliteit en veel basic. wel 28,- voor een gewone zwarte.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:41

bittermoon schreef:
ik heb net even een oud privebericht opgezocht, de v-vormige frontriem (die dus echt veel te krap is) was 40 cm.
Maar volgens mij is dat eerder een cob geweest, ik denk dat ik nog in de ontkenning zat dat paard een groot voorhoofd heeft ;)

Mijn full van passier is 39 cm, en dat is echt een full.

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 22:00

moonfish13 schreef:
bittermoon schreef:

Mijn full van passier is 39 cm, en dat is echt een full.

ok! Dan zal die v-vormige ook wel gewoon full zijn geweest, maar zag in het bericht dat zij hem als cob verkocht aan mij (wel 40cm)

swatch schreef:
stubben heeft xl frontriemen, mooie kwaliteit en veel basic. wel 28,- voor een gewone zwarte.

Super! is inderdaad niet goedkoop, maar goed wil ook niet dat hij met teveel druk achter zijn oren loopt.
(zal eerst nog even verder zoeken naar iets goedkopers)

WW heb ik trouwens gemaild, en dat gaat helaas niet..

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:39

Kijk eens op de site van de hoofdstelwinkel, dacht dat die ook frontriemen los verkoopt. En via mail kun je vragen of ze ze op jouw maat willen maken.
Ik heb een XL frontriem die is 44 cm. zonder iets erop van dobert. Onlangs een swarowski (hoe schrijf je dat := ), dit is geen echte bling bling.
Supermooi met ronde steentjes in bruintinten ook die website maakt ze in elke maat die wilt, kan even niet op de site komen!

Hoop dat je er wat aan hebt, dit soort maten is altijd even zoeken (weet er helaas alles van).

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 12:34

Heb er zeker wat aan! Thanks!
Ik vind het ook niet erg om even te moeten zoeken, maar nu heb ik alvast een mooi begin :)

Zal even op de website gaan kijken.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:22

Bij Divoza verkopen zo ook losse frontriemen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:58

Ik zelf heb van Global een frontriem en die is aardig groot. Eigenlijk te groot voor een cob maar wel met blingbling. En ik heb nog een andere frontriem maat full en die is echt groot! Alleen het merk weet ik niet en zonder bling, ik zal eens kijken of ik dat merk kan vinden.

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:04

hoi
ik maak frontriemen op maat
dezeAfbeelding
en deze Afbeelding
of gewoon een normale (ook v)

coiyaes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:35

hoi,

ik maak ook frontriemen.
alleen niet onderlegd.

kijk maar op www.goiyajewels.nl

gr esther

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:44

De frontriemen van Wembley zijn ook erg groot. Degene die rond mijn full hoofdstel zit is 46 cm lang.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:58

JS maakt frontriemen op maat, ook onderlegd en in Wave, V en dubbele vorm. Moet je even vragen of ze ook zonder swarovski maakt (frontriemen.com)

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:08

Ik heb ook een XL van dobert. Hele fijne met zacht leer en super ruim.