Vanaf volgende week wil ik dus weer rustig gaan beginnen met haar op te pakken en dan serieus door te trainen. Nu zit ik alleen met 1 vraag..
Mijn merrie heeft een hele gevoelige mond en dit wil ik graag stimuleren! Hoop haar straks echt 'op de pinken' te kunnen rijden.
Ik heb een enkel gebroken watertrens, hier heb ik haar ook als eerste kennis mee laten maken. Echter, ondanks dat dit geen scherp bit is, vind ik het voor haar wel te scherp.
Ben dus naar de ruitersportzaak gegaan en heb een dubbelgebroken bustrens gekocht. Slimme zet, heel mooi licht bitje, licht fijn in de mond, maar veel dunner en dus ook scherper..
Ik ben op zoek naar een vriendelijk, licht bitje, wat haar mond vooral zo gevoelig houdt maar waarmee ik haar niet in de weg zit.
Heb een zachte hand, dit durf ik van mijzelf te zeggen, doe ook echt mijn best om haar niet in de weg te zitten.
Ik wil niet overgaan op bitloos, hier wil ik ook niet over in discussie. Dit is gewoon niet mijn ding en ik zou graag willen dat dit gerespecteerd wordt.
Dus, wie kan mij helpen bij het perfecte bit te vinden???