Ligt een Anky pad goed onder het zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nyntje85

Ligt een Anky pad goed onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 09:53

Ik heb al een paar keer mijn oog laten vallen op een anky pad.
Alleen nu is het mij opgevallen dat recht is op de schoft. Dus niet voorgevormd op de schoft. Dat lijkt me niet handig... Of zie ik dat verkeerd? Wat is jullie ervaring daarmee?

supertinkie

Re: Ligt een Anky pad goed onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:55

Ik vind het prima pads, ik heb er begin dit jaar een gekocht en ik ben er erg blij mee. Dat die schoft niet echt voorgevormd is vind ik een pluspunt, want dat ligt op mijn tinker met weinig schoft een stukje beter dan die erg voorgevormde pads.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:56

Ik gebruik ze niet graag. Sowieso houd ik niet zo van die dikke pads die tegenwoordig veel verkocht worden.
Heb een heel fijn Stübben dekje en een volledig schapenbont Mattes dekje, die gebruik ik het liefst.
Pads heb ik in het verleden wel vaker gekocht, maar ook weer verkocht omdat ik ze toch niet fijn onder m'n zadel vond liggen.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:57

Heb alleen maar Anky pads en zou niet anders willen.
Heb wel andere dekjes geprobeerd maar gauw verkocht

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:59

Ik vind het helemaal niets. Mijn merrie heeft een wat holle rug en een hoge schoft. Die dekjes trekken echt als een gek bij ons. Daarnaast vind ik dat dikke van een pad niet prettig maar dat heeft met de pasvorm niets te maken.

Het is dus erg afhankelijk van de bouw van je paardje en wat je zelf prettig vind. De ene zweert er bij en de ander vind het afschuwelijk.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:00

supertinkie schreef:
Ik vind het prima pads, ik heb er begin dit jaar een gekocht en ik ben er erg blij mee. Dat die schoft niet echt voorgevormd is vind ik een pluspunt, want dat ligt op mijn tinker met weinig schoft een stukje beter dan die erg voorgevormde pads.

Ik heb een paard met precies de tegenovergestelde bouw: redelijk schoft en platte brede rug. Bij hem liggen die rechte pads dus niet goed, trekken heel strak om zijn schoft.

Kwaliteit zal prima zijn, qua vorm zal je met de oude pads even moeten kijken naar de bouw van je paard.
Nieuwe pads zijn wel voorgevormd.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:00

Ik hou ook niet zo van al die dikke pads. Qua ligging moet ik zeggen dat ze wel goed blijven liggen, heb er wel een gehad.
Maar ik gebruik ook het liefst mijn dunnere dekjes. Dan heb ik minder het idee dat mijn paard zo opgesloten wordt door al dat stof om hem heen :)

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:03

Ik vind ze ook niet fijn, mijn paard is vrij rond dus die pads gaan na even gereden te hebben strak rond de schoft liggen (zoals meerder hierboven al aangeven) als ze nou 20 euro kosten maar nee ;-) als je dan een duurdere pad wil kopen zou ik eerder voor een eurostar gaan, die zijn veel steviger.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:06

Nee,ik zou het ook niet doen.
Heb er meerdere gehad, maar verkocht, ze schoven echt heel erg. Zo onder m'n zadel door.
Ik zou dan inderdaad ook voor een eurostar gaan of een stubben.

Kevin34

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:07

Ik vind ze ook prima liggen, ben alleen zelf meer fan van de PK pads.

nyntje85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 10:10

Ik ben idd erg bang voor dat straktrekken op de schoft. Dan denk ik dat ze waarschijnlijk voor ons niet geschikt zijn. Ik heb wel een HH stripespad. Doe is wel voorgevormd en bevalt goed. HH is ook nogal wat goedkoper. Bedankt tot zover voor jullie reacties!

Gansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:14

Josieee schreef:
Nee,ik zou het ook niet doen.
Heb er meerdere gehad, maar verkocht, ze schoven echt heel erg. Zo onder m'n zadel door.
Ik zou dan inderdaad ook voor een eurostar gaan of een stubben.

Ik heb precies het zelfde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:18

Mijn instructrice roept altijd als ik mijn Anky gebruik, je sjabrak gaat met vakantie.....maw schuiven.Ik gebruik ze dus niet meer.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:28

Bij mij blijven ze perfect liggen, trek ze altijd goed op in de kamer, en daar blijven ze ook!

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:39

Ik heb zelf geen Anky pad, maar vind het wel erg mooi ..
Alleen twijfel ik ook of ik er wel 1 zou kopen, aangezien ik dus ook al verhalen heb gehoord dat ze trekken bij een hoge schoft (heeft mijn paard) en dat ze onder sommige zadels er gewoon onderuit schuiven. :\

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:48

Ik heb er ook 1 gehad, maar ik vond ze voor het geld niet super.
Ook al trok ik hem goed in de kamer, hij bleef schuiven. Zowel op mijn pony met hoge schoft als op mijn Haf.

okkie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:49

Bij mij blijven ze perfect liggen,zowel paard met hoge schoft en paard met normale schoft.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:51

Ik vind ze niet zo fijn, bij alle zadels schuiven ze weg. Maakt niet uit of er dressuur veelzijdig of springen op ligt. Echt vervelend.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:53

ik heb alleen maar anky's en 1 pk, maar vind ze ideaal (beide) blijven goed liggen.
en trek ze zowieso goed in de kamer zodat ie niet strak trekt op de schoft, dan heb je geen problemen met dat ie recht is. al zijn de huidige ietwat voorgevormd volgens mij.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:54

Princesj schreef:
Bij mij blijven ze perfect liggen, trek ze altijd goed op in de kamer, en daar blijven ze ook!

En dat geldt hier ook. Gebruik eigenlijk alleen maar Anky Pads, heerlijk makkelijk en fijn in het gebruik!

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:58

Ik ben er super tevreden over!
Ligt goed op m'n paard, en blijft dus netjes op z'n plek liggen.

Ik doe dekje bij de schof altijd omhoog (dit doe ik bij alle dekjes), lijkt me niet fijn voor het paard als zo'n dekje er strak omheen zit.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:04

Ik heb er paar weken geleden ook een aangeschaft.
Ik moest er zelf wel aan wennen dat ie zo dik was, ik heb normaal gewoon sjabrakjes van Harry's Horse.
Ik was eerst bang dat het zou gaan schuiven, maar dat deed het totaal niet.

maar ik denk dat ik er niet nog eens een aan zou schaffen, ik hou het toch liever bij de Harry's Horse sjabrakken :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:09

Ik vind ze echt niet fijn. Zit totaal geen vorm in en als je ze helemaal in de kamer van je zadel trekt, zijn ze niet meer vlak op de rug. Ook kreeg mijn paard schuurplekken van de stiksels lang de rand. Ik rij nu alleen nog met Mattes dekjes.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:12

Bij mij bleven de anky pads dus niet liggen en die van pk weer wel.
Heb dus geen ervaring hoe de anky pads blijven na langer gebruik, de pk pads blijven bij mij super mooi en goed, heb sommige al jarenlang in het gebruik en zijn nog altijd netjes

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:14

Princesj schreef:

Hier ook! Ben inmiddels wel overgestapt naar Eskadron cottons omdat deze sneller droog zijn.