Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Let wel, sommige paarden reageren wat onwennig, omdat het een heel ander gevoel is dan bijvoorbeeld de harde bomen op hun rug. Zij voelen al jouw bewegingen haarfijn aan, en dat kan raar voelen als je een boomzadel gewend bent als paard. 
kobuss1 schreef:ik heb er eentje besteld van Equi Novations bij Paardnatuurlijk.nl .
Het ontspannen zitten zal nog even niet gaan meevallen denk ik, afgezien van de stap natuurlijk, maar het draven lijkt me het moeilijkst omdat ik ook niet echt kan doorzitten nog, maar hopelijk helpt dit mij ermee.
Enne het ontspannen zitten, is dat ook je benen lang maken, om de buik leggen of gewoon laten hangen?
misschien kun je de eerste keer even aan de longeerlijn? dan hoef jij je niet druk te maken over het sturen en kun je je concentreren op je zit 
!

. Maar t ging nog niet eens echt heel slecht, stap ging lekker, en heb gedraafd, dat ging soms goed, en soms zat ik lekker te bonken (arm paard...
) Maar inderdaad, gewoon gaan zitten, en kleine stukjes proberen. Zal t nog een poosje moeten volhouden, maar ik vind t wel heel leuk rijden! k Heb gereden in mn eentje in de bak, dus kon ook mn ogen dicht doen zonder dat ik perse hoefde te sturen, in stap dan wel he, draf is me nog te lastig!

1Farah schreef:Hoi allemaal, heb sinds kort ook een bbp (premium plus) rijd echt hemels, bedankt voor de tip slofje!
Maken jullie hem vast met een gewone singel of ook iemand ooit een poging gewaagd met een elastische band? ( ben nogal bang dat het gaat schuiven, maar graag jullie ervaringen)