zit mijn neusriem goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roxy_ZharaX

zit mijn neusriem goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 10:10

hallo, ik heb voor mijn pony een nieuwe mexicaanse neusriem en pessoabit gekocht,
Maar ik vroeg me af of mijn neusriem wel juist zit
(ik weet hoe ze moet zitten en de werking)
Maar het is voor de zekerheid wil mijn pony geen pijn doen, of iets verkeerd doen=
Afbeelding
Afbeelding
alvast bedankt
groetjs astrid en hoefjes finn

StalNollie

Re: zit mijn neusriem goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:12

erg moeilijk te beoordelen vanaf deze fotos vind ik,
maar als je al niet weet of dit goed zit vraag ik me af waarom je met dit bit rijd en met deze neusriem? of mag ik dat niet vragen

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:14

Is je pony zo hevig dat je een Mexicaanse neusriem in combinatie met pessoabit aan moet doen?

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:14

Neusriem zit goed... maar als je je pony geen pijn wil doen zou ik toch de teugel maar eens een ringetje hoger vastmaken, of uitkijken naar een ander bit. Het is nogal wat wat je erin hebt hangen. Waarom denk je dat nodig te hebben?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:18

Neusriem zit wel goed volgens mij, kan hooguit ietsje lager.
Wat betreft je bit, ik weet niet of je wedstrijden rijdt, maar zo mag je niet starten hoor.
Er hoort een riempje tussen de bovenste twee ringen en daar moet je je teugel aan bevestigen.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:18

Oeiii ik vind dit ook geen prettige combinatie.
Erg heftig..... Is je pony zo oncontroleerbaar of?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:25

Je neusriem zit goed !! Het enige wat nog mist is een riempje tussen de ondertste ring en je bitring.
Aan dat riempje maak je je teugel vast, je zou ook niet mogen starten zonder dat je teugel aan dat riempje vast zit.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:27

neusriem en bit zitten goed, al zou ik nooit voor deze combinatie hebben gekozen.
Verder zou ik als ik jou was ook een vorkje aanschaffen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:31

Alles zit goed, maar inderdaad nog een tussenriempje voor de teugels.
Ik lees in je profiel dat de pony voor polo is gebruikt, vandaar dat ie zo hevig is?
Vind het persoonlijk een zware optoming voor de pony.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:33

Zo de knetter wat is er mis met dat dier dat je zo'n circus aan moet hangen?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:37

Ik lees in je profiel dat je pony op een manege staat, waarom vraag je de manege-eigenaar of je instructeur niet even of die kijkt of alles goed zit? Het is altijd moeilijk te zeggen vanaf een foto.

Sandra5002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:37

nou inderdaad benfan dat vraag ik me ook af.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:44

Ik hou mijn hart vast, een keer iets te hard aan de teugels trekken en je maakt een koprol.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:48

ts waarom?word er gevragen, en ik zie dat je je pony te koop aanbiedt, en dat hij goed onder de man is gereden en braaf is alleen soms wat vlug maar waarom dan deze optoming, beide erg zwaar en dan ook nog eens samen.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:51

Oef! Wat een ijzerwerk, en dat voor een pony.......

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:56

roxy_ZharaX schreef:
Maar het is voor de zekerheid wil mijn pony geen pijn doen, of iets verkeerd doen=

Eventjes een quote uit je tekst, dat ga je met deze optoming zeker weten doen. Je gaat hem nu juist beheersen door hem via pijn te laten gehoorzamen. Beide zijn best heftig, zeker een pessoa die geen begrenzing heeft aan hoever hij kantelt, vergeleken met bv een pelham. Maar ook de neusriem zoals je nu waarschijnlijk al bekend is. Ik ben bang dat je de kracht van beide erg onderschat hebt. Ik persoonlijk, als liefhebber van de sport zou hier nooit van mijn leven aan beginnen. Ik denk dat je het geld als verloren moet zien en deze 'meuk' ver en heel diep in de kast verstoppen. Ik zelf zou me er eigelijk best mee schamen als ik er mee zou rijden. :j

Niet slecht bedoelt he, maar ik vind het juist zo jammer van zo'n jonge meid die op deze manier zo'n leuke pony kapot aan het maken is. Mocht je dit zijn aangeraden door je lesgever, doe jezelf het paard en jou toekomst een plezier en zoek iemand op die wel op een vriendelijke manier jou kan leren rijden. Heb je later alleen maar meer aan hoor :) Ik ben mijn lesgevers altijd nog dankbaar dat ik de wind van voren kreeg als ik eens te hard was (schelden echt! moest je toch niet flikken.)

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:00

Idd wel een hele heftige optoming!! Ik zou zeggen ander hoofdstel en een ander bit! Pony word zo alleen maar heftiger en sterker. Daarnaast zal hij deze optoming niet zo waarderen... zal 'm wel zeer doen!

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:49

De neusriem zit volgens mij wel goed, maar wel een heftige combinatie met zo'n bit.

xxchantiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:52

Idd zoals iedereen al zegt; pessoabit + mexicaanse neusriem is neit echt vriendelijk voor je pony ;)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:01

Houd het hier dan nooit op??? Ze vraagt of de neusriem goed zit(wat volgens mij zo is), niet of heel bokt eventjes zijn mening over deze optoming haar kant op wil slingeren! Of het vriendelijk is ligt er nog steeds aan hoe zij ermee omgaat.

Daarbij is een correct liggende en niet te strakke mexicaanse neusriem helemaal niet zo gek aangezien de kiezen vrij liggen(wat je dus niet hebt met gecombineerd of hoge neusriem) en de pony altijd heel vrij ademen (wat vaak genoeg niet het geval is bij bv een lage neusriem).

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:06

Amilia, ik sluit me aan! Iedereen heeft wel bepaalde redenen, en hier wordt nu alleen gevraagd of ze de boel juist bevestigd heeft, niet om veroordeeld te worden op wát ze erom knoopt...
Zo'n vorkje ben ik geen voorstander van, daarmee belemmer je het paard nog meer in zijn mond. Waarom? Heel simpel. Je bevestigd dat vorkje dan aan 2 delen van het bit, daar tussen komt de teugel. Daar 'trek' je dan eens aan, en wat doe je? Er is geen hefboomwerking meer, nee, je trekt gewoon de onderkaak van de bovenkaak af! Als je dan met zo'n bit of met een pelham rijdt, zeg ik, doe er 2 teugels aan, rij op de vriendelijkste en je hebt de 2e erbij als 'security'.... Even voor de duidelijkheid, dit is MIJN mening, wat een ander vind is hij of zij vrij in ;)

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:33

Amelia en Maggie, het gaat de meesten hier niet om de neusriem maar om het bit. TS is 14 jaar. Vinden jullie dit echt bitten voor een jong meisje met een pony? Ze mag zelfs geen wedstrijden starten met die optoming.
Ik vind het net goed van Bokt dat er hier op een nette manier vraagtekens worden gezet bij het nut van zulke bitten. Ik vind het al erg als ik zoiets in zie hangen bij een volwassen ruiter, en bij iemand die het allemaal nog aan het leren is is het helemaal griezelig.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:37

amillia schreef:
Houd het hier dan nooit op??? Ze vraagt of de neusriem goed zit(wat volgens mij zo is), niet of heel bokt eventjes zijn mening over deze optoming haar kant op wil slingeren! Of het vriendelijk is ligt er nog steeds aan hoe zij ermee omgaat.

Daarbij is een correct liggende en niet te strakke mexicaanse neusriem helemaal niet zo gek aangezien de kiezen vrij liggen(wat je dus niet hebt met gecombineerd of hoge neusriem) en de pony altijd heel vrij ademen (wat vaak genoeg niet het geval is bij bv een lage neusriem).

_/-\o_

Rapperijder@ Het enige wat ze hoeft te doen is een vorkje te kopen en erin te hangen.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:31

Rapperijder schreef:
Amelia en Maggie, het gaat de meesten hier niet om de neusriem maar om het bit. TS is 14 jaar. Vinden jullie dit echt bitten voor een jong meisje met een pony? Ze mag zelfs geen wedstrijden starten met die optoming.
Ik vind het net goed van Bokt dat er hier op een nette manier vraagtekens worden gezet bij het nut van zulke bitten. Ik vind het al erg als ik zoiets in zie hangen bij een volwassen ruiter, en bij iemand die het allemaal nog aan het leren is is het helemaal griezelig.

Hier moet ik toch effe op reageren :P
Heum reed op mijn 12 als met S&T (onder begeleiding) en heel correct gebruikt, niemand had er iets tegen op. En voor er commentaar komt over de lesgever die ik toen had... is lesgever niveau 2 ( je hebt niv 1,2 en 3) dus die wist heel goed waar ie aan begon
Dat was dus effe off-topic

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 20:22

Rapperijder schreef:
Neusriem zit goed... maar als je je pony geen pijn wil doen zou ik toch de teugel maar eens een ringetje hoger vastmaken, of uitkijken naar een ander bit. Het is nogal wat wat je erin hebt hangen. Waarom denk je dat nodig te hebben?

ik heb er nog niet mee gereden heb er gewoon teugels aangehangen,
mijn pony is heel hevig en ik ga eerst rijden met alleen neusriem en gewoon bit en als dit niet lukt gebruik ik het pessoabit .