Maar ik vroeg me af of mijn neusriem wel juist zit
(ik weet hoe ze moet zitten en de werking)
Maar het is voor de zekerheid wil mijn pony geen pijn doen, of iets verkeerd doen=

alvast bedankt
groetjs astrid en hoefjes finn
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

roxy_ZharaX schreef:Maar het is voor de zekerheid wil mijn pony geen pijn doen, of iets verkeerd doen=
Ik ben mijn lesgevers altijd nog dankbaar dat ik de wind van voren kreeg als ik eens te hard was (schelden echt! moest je toch niet flikken.)
amillia schreef:Houd het hier dan nooit op??? Ze vraagt of de neusriem goed zit(wat volgens mij zo is), niet of heel bokt eventjes zijn mening over deze optoming haar kant op wil slingeren! Of het vriendelijk is ligt er nog steeds aan hoe zij ermee omgaat.
Daarbij is een correct liggende en niet te strakke mexicaanse neusriem helemaal niet zo gek aangezien de kiezen vrij liggen(wat je dus niet hebt met gecombineerd of hoge neusriem) en de pony altijd heel vrij ademen (wat vaak genoeg niet het geval is bij bv een lage neusriem).
Rapperijder schreef:Amelia en Maggie, het gaat de meesten hier niet om de neusriem maar om het bit. TS is 14 jaar. Vinden jullie dit echt bitten voor een jong meisje met een pony? Ze mag zelfs geen wedstrijden starten met die optoming.
Ik vind het net goed van Bokt dat er hier op een nette manier vraagtekens worden gezet bij het nut van zulke bitten. Ik vind het al erg als ik zoiets in zie hangen bij een volwassen ruiter, en bij iemand die het allemaal nog aan het leren is is het helemaal griezelig.
Rapperijder schreef:Neusriem zit goed... maar als je je pony geen pijn wil doen zou ik toch de teugel maar eens een ringetje hoger vastmaken, of uitkijken naar een ander bit. Het is nogal wat wat je erin hebt hangen. Waarom denk je dat nodig te hebben?