Harry's Horse, altijd te klein... zucht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Harry's Horse, altijd te klein... zucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 20:20

zucht..

meer mensen die hier steeds weer tegenaan lopen? (je zou zeggen, een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen, ik wel, en vaak ook).

bij de shirtjes van hh moet ik altijd minstens maat L nemen. zo ook bij de jassen.
de dekens vind ik ook redelijk strak vallen.

en vandaag dus mooie peesjes binnen gekregen, wilde ze al heel lang dus ik was er helemaal blij mee. maat cob had ik besteld, en ik heb altijd maat cob qua beenbescherming. nou...deze konden niet eens dicht! zo klein waren ze :(

Hoe kan het toch dat het Harry's horse merk altijd zo klein valt?

terwijl ik bv juist de vzh sjabrakjes weer groot vind vallen. (of eigenlijk: precies goed. merken als scapa vallen dan juist weer heel erg klein vind ik)

Terwijl Harry's Horse vaak van die leuke spulletjes heeft voor een betaalbare prijs :( het is alleen wel heel moeilijk om het via internet te bestellen want ik weet nu dus niet meer welke producten goed vallen en welke ik een maat groter moet bestellen ;(

JamieShanin

Re: Harry's Horse, altijd te klein... zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:22

alles van maat full bij hh is te klein voor mijn paard.... echt lastig...

van broeken moet ik vaak een 38! omdat ze simpelweg niet lang genoeg zijn...(normaal 36)
met als bij de shirts M past vaak net eigenlijk mogen ze dan wat langer, maar een maat groter ziet er niet uit...

ja ik heb het probleem ook :P

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:22

qua kleren kun je beter eerst naar de winkel en bijv. passen, als je beenbescherming wilt kun je
vragen of iemand op stal ze heeft, dan kun je passen :)
Ik heb er verder geen problemen mee, mijn pony heeft ook een cob-maat en de peeskappen zitten goed.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:28

gek genoeg heb ik nooit problemen met HH. Heb een deken overgenomen maat 195 (stokmaat van paard is 164). deken past dus netjes. Peesbeschermers maat full: passen goed. Hoofdstel maat full: past ook netjes. Paar jaar geleden jas gekocht maat L past goed. Wat ik koop van HH past altijd wel goed. Heb ook een aantal dekjes. Past prima onder mijn VZH 17,5 inch zadel. Dus nee ik heb geen klagen over de spullen van HH. Ik heb sommige spullen ook al een aantal jaren, dus misschien zijn ze de spullen iets kleiner gaan maken.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:36

Ik heb ook nooit problemen met HH, integendeel juist. Met kleding is HH het enige merk waarbij ik niet een maat groter hoef te nemen :+

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 20:48

dan ligt het vast aan mij:P

ik heb maat 36 maar van shirts en jassen moet ik altijd maat L hebben bij harry's horse, in S en M pas is gewoon niet. Ik had ook een hoofdstel maat cob en de aansnoerneusriem kon niet een dicht, nu weer peesjes die niet eens dicht kunnen terwijl mijn br peesjes en merkloze en qhp beschermers wel perfect passen in maat cob. mijn deken maat 185 valt echt super strak, terwijl mijn pony net 1,50 is, al mijn andere dekens in maat 185 vallen redelijk ruim zelfs.

volgens mij is harry's horse me niet gegund :P terwijl ik het verder wel een goed merk vind, alleen de juiste maat vinden blijft altijd een probleem.

ik bestel vaak via internet omdat we geen winkel in de buurt hebben.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 04:15

Nooit problemen mee! :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 06:46

HH valt idd klein, kwa kleding zeker in de meeste gevallen het wisselt echt mega.
De ene broek heb ik maat 42 terwijl de ander in maat 46 te strak zit.......dekens hebben ook vaak een wat krappe pasvorm dus ook beter een maat groter ;)

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 07:00

ken het kwa kleding wel ja, dat alles vrij klein is..

maar voor de paarden heb ik veel dekens/peesbescherming en dekjes van HH en moet zeggen vallen prima bij beide paarden.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 09:08

dus ik ben toch niet alleen.

xlisanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:20

Ja ik heb het ook meegemaakt heb ooit een keer een HH dekje gekocht en die viel best wel klein!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:22

Qua paardenspullen heb ik daar geen last van. Paarden hebben dezelfde maten als bij alle andere merken.
Kleding voor mezelf moet wel een maatje groter.

xlisanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:33

Mijn verzorgpony die nu is verkocht daar had ik dat dekje voor gekocht maar er stond ook een shetlander en die pastte bijna dat dekje en het was mat COB !

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:42

HH heeft heel rare maten vind ik. Broeken heb ik maat 36 ipv 34,
Shirtjes en jassen vallen goed. Dekens moet ik een maat kleiner
nemen en dan durft ze er nog in te verzuipen. Peesjes vallen
ook meestal kleiner uit en hebben een rare pasvorm. En over
de dekjes, veelzijdigheid valt verschrikkelijk groot en dressuur
dan weer normaal. Vind er niks aan, en de prijzen gaan ook steeds
de hoogte in en persoonlijk vind ik ze per seizoen meer tegenvallen.

LoveMyHorseX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:47

Qua kleren past alles bij mij :) maar qua dekjes zijn ze vaak te klein

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:09

bij mij passen de dekjes wel gewoon goed alleen de kleding moet i wel altijd naar de winkel om ze tepassen :+

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:58

Wat vreemd, ik pas altijd in een L met maatje 40/42. Okee m'n benen zijn veelste lang en ze hebben geen lengtemaat broeken dus altijd even afwachten hoe die vallen, maar bovenkleding valt heel netjes. Outdoordekens vallen van elk merk eigenlijk wel een maat kleiner dan staldekens, m'n Rambo outdoordekens vallen net zo groot uit als die van HH. Peesbeschermerset maat Full van HH is eindelijk groot genoeg dat het elastiek nog normaal dicht kan van m'n friese ruin met sokken. En HH dekjes zijn tenminste lang genoeg, andere merken zijn vaak te kort.
Weet niet of het iemand al opgevallen is, maar alles wordt duurder ivm gestegen grondstof en productiekosten.
HH is wel beter van kwaliteit geworden als ik naar de nieuwe wintercollectie kijk. Mooie jas gezien die ik wel ga aanschaffen, m'n oude is nu wel opgedragen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:03

hmm eigenlijk nooit problemen met HH gehda ik heb namelijk bijna alles van HH,
wel vind ik dat sommige dekjes verschrikkelijk groot uitvallen en dan voornamelijk VZH,
die van br is meer dan 5 ! cm kleiner rondom :)
en de pony peesjes zijn eigenlijk maat shet :')
voor de rest maat cob peesjes zijn gewoon maat cob enz

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:07

ik heb het probleem dan net andersom, heb een hoofdstel van harry horse in pony gekocht voor mijn arabier, maar die kan er in zwemmen, alles op het kleinste, gelukkig heb ik nog een kwpn er op stal, die past hem wel als ze 3 is.
valt toch echt als cob/ full

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:12

Nee nooit last van gehad :D
heb altijd alleen spullen voor mn pony gehaald nooit iets van kleding voor mezelf
maar het zou best kunnen dat het klein valt.... Meschien hebben jullie niet de juiste verhoudingen om HH te dragen :+

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:13

Ik heb ook een HH rijbroek maat 40 in plaats van de 38 die ik normaal heb. En met mijn lengte (1,80) komt dat klitteband ergens halverwege mijn kuit, waardoor het niet dicht kan. Maar afgezien daarvan wel een fijne broek.
Verder heb ik een haflinger verzorgd die eenn HH hoofdstel had, maat full kon maar nèt dicht bij haar.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:27

Ik heb dat probleem ook! hoofdstellen,halster en peeskappen maat Full passen niet op mijn paard.
Met de dekjes en zweetdekens heb ik dan weer geen problemen die passen wel goed.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:56

Mijn oog is gevallen op deze peesjes van HH: http://shop.hbhorses.be/index.php?main_ ... 07f7740f4a
Ik heb die voor de voorbenen al, maar die voor de achterbenen waren er niet meer.
Voor mijn D pony heb ik toen dus een maat M gekocht. Deze passen perfect.. Nu las ik ergens dat je zo'n neopreen beschermers voor de achterbenen beter een maat groter neemt.. En nu ik dit topic zo doorlees.. Wat denken jullie? Zou ik een M (zoals normaal dus) of een L (een maat groter) bestellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:59

Ik heb het probleem ook,mijn rijbroek is maat 36 of 38 (weet niet precies),terwijl ik normaal maat 152/158 heb,alles was te klein. (terwijl ik juist erg klein ben := )

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:01

Kwa kleding valt het klein, kwa spullen voor mn paard groot.. Dekjes zijn te groot, hoofdstellen maat cob zijn soms zelfs te groot voor mijn fries. Neusriemen moet ik altijd gaten bijprikken omdat ze anders zwabberen... Ik ben er maar vanaf gestapt, het past gewoon niet voor ons..