Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
shirleyp schreef:Ik zou die merano snel verkopen, zijn waardeloze zadels. Je hebt ook leuke tweedehands zadels bij verschillende zadelmakers voor een leuk bedrag.
Niet meer met het zadel rijden, dan maak je de rug van je paard kapot. Kun je niet even longeren of zonder zadel rijden?
bedankt voor de tip
pmarena schreef:Het zou wel heel raar zijn als je toevallig een perfect passend zadel had liggen , daar de pasvorm heel erg nauw komt en er zoveel verschillende maten zadels verkrijgbaar zijn.
Merano is niet bepaald een goed merk en een 18 inch zadel is waarschijnlijk sowieso ook veels te groot , zowel voor jou qua zitting als ook voor de pony qua ruglengte. De lengte van de zitting kan een zadelmaker niet inkorten.
Dit zadel weg doen en snel op zoek naar een goed passend zadel dus !
. Wel zonde.. maarja is niet anders
De boommaat speelt toch de grootste rol voor het paard en de inches voor je zit?

pmarena schreef:De breedte van de voorkant rond de schoft , de ronding van de boom van voren naar achteren over de rug , de vorm van de kussens , de totale lengte van het zadel , de lengte en vorm van zitting en zweetbladen , de vorm van de kniewrongen als die er op zitten , de positie van de beugelriem-ophanging....allemaal belangrijke zaken die bepalen of een zadel wel of niet fijn aanvoelt.
Traiectum schreef:Maak van die 15 jaar maar dertig, mijn eerste zadel zag er met 15 nog uit als bijna nieuw. Ik heb altijd geleerd: een goed zadel gaat langer mee dan je paard (dus zo'n 30 jaar). Op de lange termijn is een merkzadel dus goedkoper dan een 'goedkoop' zadelmarkt ding. Mijn zadel heeft me uiteindelijk 10 euro per jaar gekost!
. 
. Maar inderdaad laat een zadelmaker eventjes kijken
Die weet toch het beste
Amaryllis schreef:Een zadel is een investering voor het leven in 2 opzichten: met een goed zadel kun je zeker 15 jaar vooruit als je het goed bijhoud EN je verlengt echt de levensduur van je pony er mee.
Ik zie dat je in Elst woont, daar kom ik ook vandaan. Heb evt nog wel wat nummers van mensen hier in de buurt.
? LisaFaded schreef:Ooh de zadelmaker is geweest: Ferdinand heet hij. Wat ben ik blij dat ik een andere zadelmaker heb laten komen. Deze zei dat ie niet goed lag en Pebbles mijn pony rugklachten er van krijgt. Ze trok met de spieren. Nu heeft hij het zadel meegenomen en gaat hem op de pers leggen. Ook de kussens recht trekken. Hij zei als het zadel goed is gaan deze klachten vanzelf weg. Hij neemt de tijd en heeft de hele schoft opgemeten. Kortom een zeer goede zadelmaker waar ik tevreden over ben.
Theo kevenaar heb ik dus geen goede ervaringen mee. Werd mij namelijk verteld dat het zadel goed was maar wel opnieuw opgevuld moest worden.
Ik ben zelf ook heel erg te spreken over Ferdinand, aardige man ook!
Amaryllis schreef:LisaFaded schreef:Ooh de zadelmaker is geweest: Ferdinand heet hij. Wat ben ik blij dat ik een andere zadelmaker heb laten komen. Deze zei dat ie niet goed lag en Pebbles mijn pony rugklachten er van krijgt. Ze trok met de spieren. Nu heeft hij het zadel meegenomen en gaat hem op de pers leggen. Ook de kussens recht trekken. Hij zei als het zadel goed is gaan deze klachten vanzelf weg. Hij neemt de tijd en heeft de hele schoft opgemeten. Kortom een zeer goede zadelmaker waar ik tevreden over ben.
Theo kevenaar heb ik dus geen goede ervaringen mee. Werd mij namelijk verteld dat het zadel goed was maar wel opnieuw opgevuld moest worden.
Goed om te horen!Ik ben zelf ook heel erg te spreken over Ferdinand, aardige man ook!
Het staat er alleen een beetje krom, als je begint te lezen is het net of je Ferdinand slecht vond haha
. Nu ik het zo bekijk ja..
. Even verder kijken volgende keer haha