[WN] Welke Reining zaddel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2500

Welke Reining zaddel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:35

Ik ben van plan om een nieuwe Reining zaddel te kopen, maar weet helaas niet welke. Ik kan ook nergens gaan kijken, omdat de ruitersport winkels bij mij, geen Reining zaddels op voorad houden. Mijn vraag is nu, welke Reining zaddels hebben jullie en wat is jullie ervaring er mee? Alvast bedankt.

Rio93

Re: Welke Reining zaddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:05

Bob's Fappani zadel!
Het is een mooi zadel en zit heerlijk!

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:30

Ik weet niet waar je in Texas zit, maar je hebt in Pilot Point Paul Taylor zitten. Daar hebben ze een zeer royaal aanbod en voorraad aan zadels.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:36

Ik rij op een BOB'S AVILA, geweldig zadel.
(heb de insite-out versie, top ding!)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:21

zowiezo BOBs Custom Saddle! en welk model is dan afhankelijk van wat je fijn vind. maar eht merk is absoluut het beste reiningzadel merk wat je nu kunt krijgen! als je in texas zit moeten ze je doodgooien met die dingen! gezien grote tackshows daar!

Lissatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:26

Idd Bob's zadels zijn heerlijk!

Luna2500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 15:37

bedankt voor jullie reaktie. Ja we hebben hier tack stores satt, maar helaas is Reining niet echt populair in Houston :( Cutting, Roping etc zaddels krijg je overal.
Wat me ook verraste is dat Dressur en Jumping heel er populair hier is.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:39

Je zit toch wel in texas amerika he...reining niet populair??You got to be kiddin'me..

Luna2500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 16:15

ja, ik zit in Houston en in deze stad is Reining minder populair. Al de Reining people zitten meer in het noorden van ons. en ik heb geen zin om 5 of meer uur te rijden aleen om naar een zaddel te kijken. dus ik wil graag eentje via internet bestellen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:14

Hoe weet je dan dat het past ??

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:13

een bobs past altijd :-) :D

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:47

catalyst1 schreef:
Je zit toch wel in texas amerika he...reining niet populair??You got to be kiddin'me..

Ik ontmoette op vakantie ook 2 meiden uit texas die in de paarden zaten, die wisten ook niet echt wat reining dan inhield...

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:43

Mischien via een local tacstore er een bestellen ? waar woon je in houston ? ik kom in october weer die kant op voor de fall-trail van de saltgrasstrail

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:06

ik vind persoonlijk de Bob's zadels niet meer wat ze geweest zijn. mijn oude Randy Paul ( gekocht in 1986) is technisch veel beter gebouwd dan nieuwere die ik gehad heb. kijk vooral ook eens naar Elite saddles (de oude zadelmakers van Silver Mesa), Broken Horn, Don Leson en Sean Ryon's.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:09

ik ben super blij met mijn bobs die al zeker 15 jaar oud is. wel jaren alleen als showzadel gebruikt schijnbaar. zadel is nog 100% goed en ziet er zeker niet uit als zo oud. is ook nog een ouderwetse custom dus geen trainernaam eraan hangen.

smd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:28

Ik heb ook een Bobs custom. Ziet er prachtig uit. Is ook niet de nieuwste. Maar is zeker niet stuk te krijgen. Zit er als een huis op. Was het enige zadel dat op mijn paardje paste. Dat wil wat zeggen want ik heb er 15 op gehad voor ik deze kocht.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:11

Heb ook een bob`s ben er helemaal weg van :D
Zou alleen niet weten welk model het is :o

jmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:38

Bob's, ik zou niets anders meer willen. Perfecte pasvorm, past op al me paardjes (hoge schoft, lange rug, korte rug) en zit heerlijk! _/-\o_

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:29

Hier ook een Bob's. Bob Avila. Heb hem nieuw gekocht en ben er helemaal happy mee. Ik gebruik hem op al mijn reiners.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:31

dofuzz schreef:
ik vind persoonlijk de Bob's zadels niet meer wat ze geweest zijn. mijn oude Randy Paul ( gekocht in 1986) is technisch veel beter gebouwd dan nieuwere die ik gehad heb. kijk vooral ook eens naar Elite saddles (de oude zadelmakers van Silver Mesa), Broken Horn, Don Leson en Sean Ryon's.

Maar DAN zit je wel weer in een andere prijsklasse, he Dofuzz ;)
En voor de meeste mensen is een Bob's al serieus aan de prijs. Denk dat de meeste liefhebbers met een Billy Cook of Cattleman's oid rijden, als ik op wedstrijden eens rond mij kijk...
Nog niet veel Don Lesons gezien eerlijk gezegd. (bij de amateurs dan, he.)

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:02

dofuzz schreef:

Dat heb ik nog horen zeggen, en ik moet het toegeven. Had vroeger een recente Bobs, en die zat toch niet ideaal. Sinds een half jaar heb ik zo'n oude Bobs, van toen er nog geen designer op vermeld stond. En die is echt super. En je ziet meer van je paard, want die 'bedekt' minder van de rug. :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:08

Ik heb mijn eerste zadel gekocht voor een jong paard in de groei.
Van te voren had ik geen specifieke eisen, als het maar goed zat bij paard en mij :D
Het zadel wat het beste zat was (toevallig) een Billy Cook Pro Reiner. Ben er erg blij mee, want hij zit ons heerlijk.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:13

Seppe schreef:
dofuzz schreef:

Dat heb ik nog horen zeggen, en ik moet het toegeven. Had vroeger een recente Bobs, en die zat toch niet ideaal. Sinds een half jaar heb ik zo'n oude Bobs, van toen er nog geen designer op vermeld stond. En die is echt super. En je ziet meer van je paard, want die 'bedekt' minder van de rug. :D

dat ligt dan toch aan het model van die van mij behoorlijk 'oversized' zeg maar. misschien nog wel groter dan de 'moderne' bobs

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:48

zwaarder zal die ook wel zijn, ik ken ook een paar mensen die een oude bobs hebben, en die zijn een flink stuk zwaarder...

ik hou me echter aanbevolen als iemand ergens nog een oud bobsje heeft liggen, want ik vind ze van kwaliteit ook vele malen b eter.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:15

Wat doet een Bob's-je in de prijs gemiddeld gezien ?? Heb zelf een Crates Reiner, Butterfly skirts, maar ik heb daar toch een soort oorlog mee. Misschien dat ik m kan inruilen :j .