welk zadel heb jij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

estell__

welk zadel heb jij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 19:56

Hallo allemaal :wave:

Aangezien ik nu veel train met mijn paard en ik weet dat mijn zadel niet helemaal goed ligt (in elk geval niet voor mij, want ik heb steeds een schuurplek die ik eerder niet had) wil ik na van mijn zomervakantie geld graag een nieuw dressuurzadel kopen.

Ik wil graag een nieuw zadel om deze goed aan te laten meten en zeker te weten dat die goed past :j nu zijn er alleen 100000 merken en 100000 verschillende varianten en vormen.

Dus mijn vraag; wàarom heb JIJ hèt zadel en wat kostte die ongeveer.

Misschien dat het toch een hèle goede tweedehandse wordt, maar ik wil nu graag een degelijk en goed zadel waar ik (in principe) nog jàren mee vooruit kan.

Gr, Estell__

Nerol

Re: welk zadel heb jij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:00

Ik heb altijd Prestige springzadels gehad. Als laatste had ik de golden star.
Erg fijne zadels, passen vrijwel op alle paarden en zitten daarnaast echt super lekker!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:01

Ik heb een Frank Baines.

Waarom? Op de een of andere manier leken de Duitse merken niet goed op mijn paard te liggen. Bovendien waren ze aardig aan de prijs.
Frank Baines is kwaliteit en maatwerk voor € 1500,00. (De Passier die ik voorheen had was € 2400,00).
Het zadel zit goed en ik ben erg tevreden over de kwaliteit.

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:09

Ik heb een DK zadel, zit echt heerlijk, is goed passend te maken op je paard
het kost wat maar dan heb je ook wat ;)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:16

Heb vandaag een Ruiz Diaz zadel gekocht. Was 1350 euro. Is een leren dressuurzadel met verwisselbare boom. Heb hiervoor gekozen omdat m'n paard nog jong is en nog heel wat spier erbij moet krijgen. Dan heb ik toch liever een zadel wat aan te passen is, dan dat ik elke keer om een nieuw zadel moet...

Hiervoor lag er een Wintec 500 VZH op. Ook met verwisselbare boom, maar dan kunststof. Was wel gelijk 3x goedkoper dan die ik nu heb. Vond 'm alleen niet fijn zitten. Vrij harde, gladde en vlakke zitting.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:19

Ik heb een kentaur dressuur zadel en een CTD springzadel. ben echt super tevreden over deze zadels. Zitten lekker en liggen perfect op mijn paard.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:33

Ik heb een Rossner Amerika dressuur, vooral omdat mijn budget niet toerijkend was om weer een KN Allegro te kopen (die had ik eerst, superzadel hoor!) maar ik moet zeggen dat ik er wel tevreden mee ben, zit opzich goed met mijn lange benen, en vooral, ligt als een huis op mijn paard. Hij koste 735,- inc beugels en riemen en leren singel.

Mijn springzadel is een passier Comet FS, waar ik ook ontzettend blij mee ben. Ik had een zadel gekocht dat toch niet goed bleek te passen van 1350,- euro (hier in Nederland iig, veel minder voor betaald in Engenland) en die ingeruild + 300,- dus dat was wel een erg goeie deal voor een zadel van 2300,- :D Ze hadden em al 2 jaar op de plank liggen dus ze moesten er vanaf denk ik. Maar hij heeft een heel fijne ongedwongen zit, is heel vlak en de kniewrongen zijn voor mij precies goed.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:35

ik heb een ghost standaard gekocht omdat het een zadel is die erg veel fruimte bied om door te groeien en niet wat anders hoef te kopen .
over 2 jaar laat ik een massimo trail aanmeten.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:38

Ik heb een stubben Genesis en koste 1735 e
Ik heb hem gekocht omdat mijn Hulsebos niet goed lag op mijn paard en met hun erg vervelende ervaring heb meegemaakt. Er werd door andere zadelpassers geadviseerd voor een zadel zonder grote keilkussens en kon toen kiezen tusen kn en stubben en de Genesis is het geworden en hij ligt supergoed op mijn paard.

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:40

ik heb een stubben springzadel van mijn ouders gekregen, ze reden er eerst zelf mee maar na 10 jaar wou mijn moeder een nieuw zadel hebben. aangezien er niks mis was met dit zadel mocht ik hem hebben. Echt een superzadel, dat die na al die jaren er nog zo goed uitziet, en verder niks mis mee is.
Ik heb geen idee hoe duur die zadels nu zijn, maar ze zijn wel behoorlijk prijzig.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:00

Ik heb een Massimo Trail en die heb ik gekozen omdat ik hier tijdens het uitproberen lekker op zat en ook ineens wel weer in balans kon zitten.
Bij andere zadels die ik toen heb uitgeprobeerd, zoals een veelzijdigheidszadel van Massimo, had ik die balans niet.

Ik heb dit trailzadel gekozen omdat ik meer steun aan mijn knieën wilde dan op een veelzijdigheidszadel, maar niet zó recht wilde zitten als op een dressuurzadel, omdat ik vooral heel veel buitenrijd.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:10

Ik heb een Presige Optimax, ben echt verliefd op dat zadel! :+:
Hij kostte rond de 1300,- geloof ik.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:45

Kentaur Penelopa. Dit zadel lag goed op mijn paard, en ik vond het erg lekker zitten.
850 euro.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:48

Ik heb dit jaar met koniningendag een Mark Hophner dressuur zadel gekocht voor 50 euro :) Zadelpasser erbij gehaalt en hij past nu als gegoten :D Is wel een vrij oud zadel maar ziet er nog heel goed uit, erg blij mee.

Waarom ik het zadel heb? ik wou een dressuur zadel voor het paard dat ik bij-rij, zit er gewoon beter op dan een VZ zadel. Ik wou de gok van 50 euro voor een compleet zadel wel wagen. Onderhand heeft hij me 200 euro gekost maar dat is ie wel waard.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:33

Ik heb een wintec 500 (nieuw model). Ik heb hem tweedehands gekocht voor €300. Het zadel is een jaar oud en in prima staat. Iemand op stal had het zadel te koop. Zadelmaker laten komen, andere boom er in en het zadel ligt prima! Ik ben er zelf ook heel blij mee. Hij zit prima en het belangrijkste is dat ie goed ligt.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:36

Ik heb een Thorowgood zadel, met een Witte boom (wijdt).
Mijn paard heeft een brede / korte rug en daarom dit zadel.

Is door zadelmaker komen passen/meten en ik ben er erg blij mee. Paard loopt er super onder en het rijdt ook heerlijk :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:54

Ik heb een Bates Isabell Werth :j
Heerlijk zadel , verwisselbare boom en wrongen! Dus helemaal aan te passen naar eigen wens en passend te maken op bijna(!!) elk paard.
Diepe zit , maar niet TE gedwongen.

Ik ben eigenlijk bij dit zadel terecht gekomen , omdat ik twijfelde over de Wintec Isabell Werth versie maar niet zo gechamermeerd ben van dat kunstof.
Had dat zadel geprobeert en zat voor mij echt heerlijk. Bij toeval kwam ik een Bates versie (erg leuk geprijst!) tegen op marktplaats in de buurt en heb deze over genomen.
Nog geen minuut spijt van gehad :j

Nieuwprijs: Ong 1700,- voor het eerder model , 2200,- voor 2010 model.
Tweedehands... Verschilt tussen de 700-1000 euro

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:58

Ik had een kent en masters dressuur zadel voor mijn forse ijslander merrie.
Nu ligt het zadel op zolder te wachten op een nieuw paardje, wat er denk ik
helaas nog even niet in zit.....

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:25

Ik heb een Euroriding Diamant, destijds tweedehands gekocht voor 950 euro en doe er zelf nu ook al weer ruim vier jaar mee. Hebben toen voor dat zadel gekozen omdat het hetzelfde type zadel was als waarmee het paard wat we hadden gekocht al werd gereden.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:29

Ik heb een Rossner dressuur zadel en stubben veelzijdigheid, Dressuurzadel hebben we bij het andere paardje erbij gekocht en paste ook op mijn paard :) Stubben heb ik al heel erg lang! Ook ooit bij een paard die we toen kochten erbij gekregen en goed onderhouden! Nu hebben we een half jaartje terug een tweedehands zadel gekocht voor erbij (zodat we allebei dressuurzadel hadden) weet even zosnel het merk niet meer! Dit is een dressuurzadel met erg diepe zit en ligt op ons grote paard erg goed, op mijn paardje ook wel maar met minder spectaculaire gangen is mijn rossner prima :)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:42

Ik heb een Henri de Rivel dressuurzadel, model Paris.
Ontzettend fijn zadel, ligt prima op mijn pony's moeilijke ronde ruggetje! :j
Het zadel heeft best wel dikke, zachte wrongen en een behoorlijk diepe, zachte zit.
Eigenlijk is het hele zadel zacht, echt heerlijk. Ook goede kwaliteit, maar nog niet heel erg bekend in Nederland omdat mijn zadelmaker de enige is die ze aanpast.

Zadel kostte ons, inclusief aanpassing van de boom (voor mijn paardje speciaal) en opvullen, etc, €1400,-
Kreeg er zelfs nog een singel bij! :=

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:44

Ik heb een Marengo dressuur zadel 17.5 inch. Hij zit heel lekker, hij heeft een diepe zit en mijn benen liggen lekker :D. Ik koos hem gewoon omdat hij goed paste en lekker zit. Hij was gelukkig niet zo duur :). Rond de 700 euro. :j

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:47

Mijn dressuurzadel is een Euroriding Luxor.

Ik heb dit dressuurzadel, omdat ik alles wat ik bij ruitersportzaken kon vinden erop heb gehad en er uiteindelijk maar 2 goed lagen. Deze en een KN. Op de KN had ik het idee dat ik op een Belgische knol zat Niets ten nadele van zulke bredere paarden, maar ik heb een vrij smal paard ;) en de Luxor zat meteen lekker. Er was dus eigenlijk niets te kiezen. Dit was het enige zadel wat voor ons beide goed was.

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:49

Ik heb een Euroriding diamant (drs) voor mijn paard. Hij lag heel mooi en zat super lekker.. ookal moet ik de zadelmaker er binnenkort weer bijhalen..
Hij koste tweedehands 500€ nieuw kost die 1295€
(Hij was 4 jaar oud, beugels altijd onder het zweetblad gedragen, en zag er echt nog super mooi uit)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:20

Ik heb een Kieffer Wien heel oud maar super fijn dressuurzadel. Daarnaast heb ik een springzadel van Rossner. Die zit ook heel fijn! die was nieuw 735 euro inclusief singel, beugel, beugelriemen en zadelhoes.