dekjes wassen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yaelvegmond

dekjes wassen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 17:53

het zoeken deed het niet bij mij dus kon niks vinden erover
dus dan vraag ik het hier maar even *weet niet zeker dat het goed staat :o *
maar kan je je dekjes gewoon wassen in de was machine of moet je dan eerst de haren eraf halen, en zoja hoe dan? en met welke/wat voor borstel :+

Erna_

Re: dekjes wassen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:54

De haren borstel ik eraf met een rubberen rosborstel en daarna gaan ze zo de wasmachine in bij mij

sueann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:15

eerst de haren eraf stofzuigen dan de wasmachine in

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:29

Dekjes kunnen de wasmachine zeker en vast in :)
Enkel op voorhand best al het haar eraf doen , anders heb je geloofik een filter vol met haar :+
en een moeder die niet zo blij hier mee is ;) Je kan de haren eraf stofzuigen of er zijn ook wel speciale borsteltjes om de haren er af te doen :) Succes

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:30

Ik borstel ze even af en dan gaan ze de wasmachine in :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:02

Voor het behoud van je wasmachine is het idd zeker aan te raden de dekjes eerst te ontharen. Meestal doe ik dat met een combinatie van een rubber rosborstel en de stofzuiger. Met de borstel haal je de haren los, met de stofzuiger verwijder je ze.
Daarna een programma op 30 of 40 graden. Niet te vol doen je machine, dan worden ze niet schoon en is niet goed voor je wasmachine.

Meestal was ik ze in serie, dus ik spaar de vuile op tot ik nagenoeg geen schone meer heb en ga dan de hele boel wassen. En aan het eind van de rit maak ik het filter van de machine schoon, waar meestal toch nog genoeg haren in terecht gekomen zijn.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:08

Ik haal altijd eerst de haren eraf met een borstel en eventueel de stofzuiger. Vervolgens gaat het dekje in een oude dekbedovertrek de wasmachine in.

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:27

Ik borstel de haren er uit met een harde of rubberen borstel, en dan de wasmachine in :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 00:15

Ik borstel de haren er grofweg af met een rubber borstel of met m'n hand, dan gaan ze per twee of drie in een oud dekbedovertrek op 30 graden de wasmachine in.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:42

Eerst goed de haren eraf borstelen. Dan smeer ik de zwarte vegen in met vloeibaar wasmiddel. In laten trekken en dan de wasmachine in.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:10

Ik borstel de haren eraf en doe ze per stuk in de machine. Als ik er meer in doen, worden ze niet zo goed schoon. Maar misschien heb ik een kleinere trommel dan de meeste hier?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:35

Erna_ schreef:
De haren borstel ik eraf met een rubberen rosborstel en daarna gaan ze zo de wasmachine in bij mij

Hier ook :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:36

Marije_jiplover schreef:
Voor het behoud van je wasmachine is het idd zeker aan te raden de dekjes eerst te ontharen. Meestal doe ik dat met een combinatie van een rubber rosborstel en de stofzuiger. Met de borstel haal je de haren los, met de stofzuiger verwijder je ze.
Daarna een programma op 30 of 40 graden. Niet te vol doen je machine, dan worden ze niet schoon en is niet goed voor je wasmachine.

Meestal was ik ze in serie, dus ik spaar de vuile op tot ik nagenoeg geen schone meer heb en ga dan de hele boel wassen. En aan het eind van de rit maak ik het filter van de machine schoon, waar meestal toch nog genoeg haren in terecht gekomen zijn.

Jij weet dus blijkbaar hoe je het filter moet verschonen.. Tell meeeeee :P
Ik zit nl ook met dat probleem..

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:38

nine1987 schreef:
Jij weet dus blijkbaar hoe je het filter moet verschonen.. Tell meeeeee :P
Ik zit nl ook met dat probleem..

Dat is bij elke machine weer nét iets anders. Kijk eens in de gebruiksaanwijzing, en als je die niet meer hebt, is die wel te vinden op internet. Succes!

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:39

Wij wassen 'm niet in de ''gewone'' wasmachine, maar in eentje die we speciaal voor peesbeschermers/dekjes/bandages/verzin het maar hebben.. idd wel eerst haren eraf halen met stofzuiger en borstel :)

kusjexjayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:04

wij halen de haren er af met een blokje voor suede.
En dan in de wasmachine

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:31

je kan prima dekjes wassen in de wasmachine, ik zal wel alleen de dekjes van te voren even ontharen.
anders heb je dat alles in de wasmachine gaat zitten en dat is niet zo goed voor de wasmachine en je kleren daarna :')
met een harde borstel of zo'n poetsblok, dat werkt echt heel goed kun je de haren er makkelijk uit halen.
tip ook niet met te veel wasmiddelen gaan wassen, ik heb wel een gehad dat ik een dekje gewassen had met iets te veel zeep.
zeep was er waarschijnlijk toch niet volledig uit gewassen en toen het ging regenen was mijn paard daar onder ook gewassen _O-

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:45

Ik doe ze altijd eerst stofzuigen.
Daarna behandel ik ze met vanish, water en een zachte afwasborstel en dan stop ik ze in de wasmachine.
Ik doe alleen nooit twee dekjes tegelijk, anders krijg ik er witte vlekken in.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:36

Ik draai vaak een lege machine op 95 graden met soda en azijn na het wassen van mijn dekjes, is de machine gelijk ook weer schoongemaakt.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:44

Ook nog tips om de zwarte vegen eruit te krijgen?
Ik ben denk ik iets te goed voor mijn leer! Heb altijd zwarte vetstrepen op mijn mooie dekjes! ;(

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:49

Tjemig, ben ik de enige die ze nu nooit in de machine doet? Hoe ik het dekje ook onthaar, de was er na heb ik de haren in m'n onderbroeken B-)
Ik borstel ze eerst schoon, zoveel mogelijk stof of vuil er af en dan in een emmer biotex. Volgende dag naspoelen met warm water tot ze schoon zijn.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:19

pieps schreef:
Tjemig, ben ik de enige die ze nu nooit in de machine doet? Hoe ik het dekje ook onthaar, de was er na heb ik de haren in m'n onderbroeken B-)
Ik borstel ze eerst schoon, zoveel mogelijk stof of vuil er af en dan in een emmer biotex. Volgende dag naspoelen met warm water tot ze schoon zijn.

Hihi, daarom ook altijd een lege machine op 95 graden!

Inngge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:24

Ik doe ze als ze een beetje zwart worden van het zadel in de wasmachine. ofjaaa, ons mam.
Mijn oma heeft er zoon speciale zak voor gemaakt.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:59

Dit is echt de meest ideale borstel om haren van je dekje te verwijderen.. Zijn te koop bij bijvoorbeeld blokker voor 2,50euro dacht ik. In zwart, geel en blauw.

Werkte bij dekjes van elk materiaal, maar ook bij fleecedekens e.d.

Afbeelding

Daarna gewoon in de wasmachine en even je filter legen. Ik haal ook nog weleens een vochtige doek door de wasmachine, blijven eventuele haren aan plakken.

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:25

Gewoon in de wasmachine~! Bij mij op de manege moesten (toen we nog een wasmachine hadden ;) ) we ze zelfs in de wasmachine doen. Ergste haren eraf met een harde borstel/rosborstel/borstel die jij het fijnst vind, in de trommel doen, wasmiddel erbij (wij hadden volgens mij calgon blokjes ofzo), aanzetten, even wachten en voilà~!