dus dan vraag ik het hier maar even *weet niet zeker dat het goed staat
*maar kan je je dekjes gewoon wassen in de was machine of moet je dan eerst de haren eraf halen, en zoja hoe dan? en met welke/wat voor borstel
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
*

Je kan de haren eraf stofzuigen of er zijn ook wel speciale borsteltjes om de haren er af te doen
Succes
Marije_jiplover schreef:Voor het behoud van je wasmachine is het idd zeker aan te raden de dekjes eerst te ontharen. Meestal doe ik dat met een combinatie van een rubber rosborstel en de stofzuiger. Met de borstel haal je de haren los, met de stofzuiger verwijder je ze.
Daarna een programma op 30 of 40 graden. Niet te vol doen je machine, dan worden ze niet schoon en is niet goed voor je wasmachine.
Meestal was ik ze in serie, dus ik spaar de vuile op tot ik nagenoeg geen schone meer heb en ga dan de hele boel wassen. En aan het eind van de rit maak ik het filter van de machine schoon, waar meestal toch nog genoeg haren in terecht gekomen zijn.

pieps schreef:Tjemig, ben ik de enige die ze nu nooit in de machine doet? Hoe ik het dekje ook onthaar, de was er na heb ik de haren in m'n onderbroeken![]()
Ik borstel ze eerst schoon, zoveel mogelijk stof of vuil er af en dan in een emmer biotex. Volgende dag naspoelen met warm water tot ze schoon zijn.

) we ze zelfs in de wasmachine doen. Ergste haren eraf met een harde borstel/rosborstel/borstel die jij het fijnst vind, in de trommel doen, wasmiddel erbij (wij hadden volgens mij calgon blokjes ofzo), aanzetten, even wachten en voilà~!