anneliesdj schreef:Het bit waar je hem dressuurmatig goed mee kunt rijden is ook het beste bit voor het springen.
Als je hem op M niveau hebt moet je hem toch al goed terug kunnen rijden, oefenen op lage hindernisjes en leer hem te wachten. Rij dressuurmatig in een bak waar een parcour staat opgesteld, oefen met balken voor en na de hindernis en in-uitjes.
Ik weet niet hoe lang je er al meer rijd en of je geklasseerd bent?
Mochten ze echt het bit pakken dan pak ik er weleens een dun watertrensje bij, zo'n bitje van een cm dik maar ik heb de beste ervaringen juist met een zachter bitje, rubber D trens of flexibele rubber stang.
Ja ik ben M dressuur geklasseerd.
Mijn merrie is heel braaf met het springen en lage hindernissen gaan prima, maar zodra hè hoger wordt word ze fanatieker. Ik vind datje het terugrijden met dressuur niet kunt vergelijken met terug rijden tijdens het springen en zeker niet voor een hindernis. Ik praat namelijk over sprongen van 1.10 en min pony is maar 1.56 dus de snelheid heeft ze wel nodig, maar ik wil haar wel kunnen regelen mocht ze niet helemaal lekker uitkomen... Ik hoop dat zo mijn verhaal duidelijk is..
Ik gebruik dus wel een martingaal maar heb het idee dat ik haar hiermee te veel dwars zit in de mond uiteindelijk en zoek ik dus liever naar een iets scherper botje, wat dus iets meer inwerking geeft waardoor ik met een kleine hulp duidelijker kan zijn.
Mijn pony denkt namelijk echt niet aan de dressuur regels tijdens het springen...