Ik ben al een tijdje internet aan het afspeuren, we zijn op zoek naar een fijn dressuurzadeltje voor een B pony.
Ik ben er al een paar tegengekomen op internet, en vraag me af of er hier mensen zijn met ervaringen met die zadels, of misschien nog andere tips hebben, een ander merk bijvoorbeeld.
Binnenkort willen we sowieso iemand langs laten komen om een paar zadels te passen, maar ben toch benieuwd naar eventuele ervaringen.
Het gaat om een B pony, die vrij smal is. Ze is pas 4, en nog niet helemaal bespierd uiteraard.

Het gaat om de rechter pony.
Andere foto kan gemaakt worden uiteraard, vind nu alleen foto's van haar koppie enzo

De voorkeur gaat uit naar een dressuurzadel. Budget is +/- 250 euro.
Qua zitting denk ik 15,5 of 16 inch. Niet groter dan 16 inch, en ik denk dat 15 inch weer te klein is voor ons. Maar dat gaan we nog even uitproberen

Dan hier wat zadels die ik al heb gevonden:
'Riders pride'

Populair en mooi dressuurzadel voor de jeugdige dressuurruiter met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. De prijs is exclusief singel ,beugels en beugelriemen.
Diepe zit. Grote wrongen voor een goede ondersteuning en correcte zit.
16 inch, € 189,-
'Excelsior Kidz'

Een fraai dressuurzadel voor de jonge ruiter. Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De diepe zit en het dikke zacht gevulde kniedeel maken dat de ruiter uiterst comfortabel in het zadel zit en de juiste houding ontwikkeld. De prijs is exclusief beugels, beugelriemen en singel.
Diepe zit. Teruggesneden kamer met voldoende ruimte voor de schoft. Wol gevulde kussens met de juiste ruimte tussen de kussens. De wervelkolom is vrij van druk.
15,5 inch en 16,5 inch, € 209,-
(Volgens mij is dit een Däslo)

Bijzondere prijs-kwaliteit verhouding. Mooi kunststof lichtgewicht dressuurzadel met eenvoudig te verwisselen boom. Door de combinatie van een diepe zit en een zachte stroeve equisuede zitting vindt de ruiter een vaste correcte zit in het zadel. Ook de wrongen zijn verstelbaar en individueel aan te passen aan de wensen van de ruiter
De verwisselbare boom en makkelijke pasvorm maakt dit zadel voor veel pony's geschikt.
Licht in gewicht en makkelijk in onderhoud. Diepe comfortabele zit. Teruggesneden kamer. Stroef en zacht equi suede knie- en zit deel. Wrongen verstelbaar. De zadels worden standaard geleverd met medium boom. Losse bomen zijn apart verkrijgbaar.
16 inch, € 199,-
Knight Rider

Knight Rider kunststof dressuurzadel van supersterk kunststof. De boom is van kunststof (lichtgewicht) en voorzien van een verwisselbare voorbeugel. Zo kan de wijdte van het zadel eenvoudig veranderd worden.
Standaard voorzien van medium boom (zwart) en nylon singelstoten.
Makkelijk in onderhoud.
16 inch, € 189,95 (dit is bij Agradi, heb m op andere sites ook gezien in 15 inch..)
Oke, brand maar los! Andere merken zadels zijn ook welkom, mits ze voldoen aan de eisen (en het budget natuurlijk).
En als iemand een zadel te koop heeft, mag je ook reageren!
Wel een beetje in de buurt van Schiedam ivm passen
(max. 25 km ofzo)
Dus als iemand er 1 kleiner te koop heeft...!

Moeten nog wel meer 16inch dressuurzadels op staan.