Dressuurzadel voor B-pony??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

Dressuurzadel voor B-pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 20:00

Hallo!

Ik ben al een tijdje internet aan het afspeuren, we zijn op zoek naar een fijn dressuurzadeltje voor een B pony.
Ik ben er al een paar tegengekomen op internet, en vraag me af of er hier mensen zijn met ervaringen met die zadels, of misschien nog andere tips hebben, een ander merk bijvoorbeeld.
Binnenkort willen we sowieso iemand langs laten komen om een paar zadels te passen, maar ben toch benieuwd naar eventuele ervaringen.

Het gaat om een B pony, die vrij smal is. Ze is pas 4, en nog niet helemaal bespierd uiteraard.

Afbeelding
Het gaat om de rechter pony.
Andere foto kan gemaakt worden uiteraard, vind nu alleen foto's van haar koppie enzo :P

De voorkeur gaat uit naar een dressuurzadel. Budget is +/- 250 euro.
Qua zitting denk ik 15,5 of 16 inch. Niet groter dan 16 inch, en ik denk dat 15 inch weer te klein is voor ons. Maar dat gaan we nog even uitproberen ;)

Dan hier wat zadels die ik al heb gevonden:

'Riders pride'
Afbeelding
Populair en mooi dressuurzadel voor de jeugdige dressuurruiter met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. De prijs is exclusief singel ,beugels en beugelriemen.
Diepe zit. Grote wrongen voor een goede ondersteuning en correcte zit.
16 inch, € 189,-

'Excelsior Kidz'
Afbeelding
Een fraai dressuurzadel voor de jonge ruiter. Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De diepe zit en het dikke zacht gevulde kniedeel maken dat de ruiter uiterst comfortabel in het zadel zit en de juiste houding ontwikkeld. De prijs is exclusief beugels, beugelriemen en singel.
Diepe zit. Teruggesneden kamer met voldoende ruimte voor de schoft. Wol gevulde kussens met de juiste ruimte tussen de kussens. De wervelkolom is vrij van druk.
15,5 inch en 16,5 inch, € 209,-

(Volgens mij is dit een Däslo)
Afbeelding
Bijzondere prijs-kwaliteit verhouding. Mooi kunststof lichtgewicht dressuurzadel met eenvoudig te verwisselen boom. Door de combinatie van een diepe zit en een zachte stroeve equisuede zitting vindt de ruiter een vaste correcte zit in het zadel. Ook de wrongen zijn verstelbaar en individueel aan te passen aan de wensen van de ruiter
De verwisselbare boom en makkelijke pasvorm maakt dit zadel voor veel pony's geschikt.
Licht in gewicht en makkelijk in onderhoud. Diepe comfortabele zit. Teruggesneden kamer. Stroef en zacht equi suede knie- en zit deel. Wrongen verstelbaar. De zadels worden standaard geleverd met medium boom. Losse bomen zijn apart verkrijgbaar.
16 inch, € 199,-

Knight Rider
Afbeelding
Knight Rider kunststof dressuurzadel van supersterk kunststof. De boom is van kunststof (lichtgewicht) en voorzien van een verwisselbare voorbeugel. Zo kan de wijdte van het zadel eenvoudig veranderd worden.
Standaard voorzien van medium boom (zwart) en nylon singelstoten.
Makkelijk in onderhoud.
16 inch, € 189,95 (dit is bij Agradi, heb m op andere sites ook gezien in 15 inch..)

Oke, brand maar los! Andere merken zadels zijn ook welkom, mits ze voldoen aan de eisen (en het budget natuurlijk).
En als iemand een zadel te koop heeft, mag je ook reageren! :P Wel een beetje in de buurt van Schiedam ivm passen :) (max. 25 km ofzo)

Anoniem

Re: Dressuurzadel voor B-pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:03

Iniedergeval niets van Interhippique als je zijn rug heel wilt houden :D
Knight Rider valt mee te leven, misschien iets van Wintec? 2e hands heb je ook prima zadels?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 20:07

Oh, niet? Jammer, zijn leuke zadeltjes om te zien haha! Maar haar ruggetje willen we wel heel houden natuurlijk :P Dus die vallen af!
En de däslo? (Die verkopen ze wel bij interhippique, maar das geen merk van hun zelf toch?) Ken het merk verder niet! Heb 'm wel is gezien, vergelijkbaar met de wintec.

Wintec is nieuw wat prijzig, 2e hands zou ook mogen! Helaas vind ik die alleen vanaf 17 inch :P En das wat groot hahaha :)) Dus als iemand er 1 kleiner te koop heeft...!
Ik zoek me rot op marktplaats naar leuke 2e hands zadeltjes, maar ik vind geen kleine dressuurzadeltjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:11

Däslo heb ik al bij meer winkels gezien inderdaad, maar geen idee wat voor kwaliteit..

Op zich zou ik inderdaad eerder kiezen voor 2e hands, omdat je dan voor minder geld een betere kwaliteit zadel hebt. Hier op Bokt staan er genoeg te koop trouwens hoor :D

EDIT: Knight Rider is trouwens wel prima kwaliteit heb ik gehoord :j

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 20:12

Oh echt? Dan heb ik daar echt overheen gekeken.. hihi :P Meerendeel wat ik tegenkom is 17 inch of groter!
Had er gister 1 gevonden van 16 inch, maar helaas was die al verkocht...!
Nou, ik ga weer even zoeken dan!

Ja dat heb ik inderdaad ook gehoord, ben dus erg benieuwd naar de KR. Binnenkort even langs een ruitersportzaak, kijken of ze het zadel hebben!

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:14

Ik heb een Wintec 500 dressuur in 15 inch, die zou weg mogen als je geïnteresseerd bent.
Met verwisselbare boom, ik heb een rode en een witte. (Zijn de 2 wijdste, mocht dat nog te wijd zijn kan er altijd nog een smallere in)
Dekje(s) voor eronder heb ik eventueel ook nog.
Je woont in de buurt, je mag hem van mij best overnemen, en mocht hij nou niet passen, in dezelfde staat weer terugbrengen :)
Mocht het wat voor je zijn, pb me maar voor meer info.

Knightrider vond ik in mijn zoektocht overigens ontzéttend tegenvallen qua kwaliteit en pasvorm, daarom heb ik uiteindelijk voor Wintec gekozen.

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:17

Ik heb een wintec pro 16 5 inch voor mijn b pony. Ligt super! Zal wel ff een foto zoeken

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 20:20

@ IvoIce: Dat klinkt goed! Haha. Ik pb je ff.

@ Power1997: Ik ben heel benieuwd naar een foto! :D
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 10-07-11 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:20

Een leren zadel onder de 500 euro is in 99,9% van de gevallen een wrak aan de binnenkant.
Als je zo weinig wilt uitgeven koop dan liever een kunststof zadel, dan is minstens de kans op kwaliteit nog aanwezig.
Je kunt ook zoeken naar 2e hands prestige zadels, die gaan tot 15".

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:24

Hier een foto
Afbeelding

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 20:28

@ Sizzle: Er staat ook niet dat het leer moet zijn ;) Wintec, of KR is ook welkom!
Ik zal eens even zoeken op de prestige! Dankjewel :)

@ Power1997: Dankjewel voor de foto! Dat ziet er idd goed uit :j Hoe hoog is de pony?

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:29

Pony is iets kleiner dan 1.30

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:32

Ik heb ook een knigt rider zadel, erg tevreden erover! zeker voor als je pony nog niet helemaal bespierd is..
Er zit ook een verwisselbare boom in.
en zit ook lekker

Ik ben er zeer tevreden over

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 20:35

@ power1997: Oke dankjewel! :D
@ cvelthuis: Dankjewel voor je reactie! Ik ben er nu vrij zeker van dat het een wintec of KR wordt :j
En ik ga nog even zoeken naar de prestiges :j

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:26

Ik zou een Wintec nemen, geen KR, die vallen namelijk heel groot. Wij hadden een 16'' op onze B pony gepast maar die was veel te lang. En ook veel groter dan mijn Euroriding 16''. Daar zou je misschien ook nog naar kunnen kijken. Euroriding Jade of Opal, dat zijn de wat goedkopere modellen.
Prestige is denk ik wat boven je budget :P
Ik heb trouwens altijd op een Stubben Rex gereden. Dit is een VZH maar neigt veel meer naar dressuur. Heel fijn zadeltje :)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 21:38

Oke! Dankjewel. De KR is er ook nog wel in 15 inch! Alleen bij agradi hebben ze die niet, heb m wel in een andere webshop gezien..

Ik zal ook eens even kijken naar de euroridings! En de stubben rex. Bedankt voor de tips :D

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:03

Ik kijk ook even mee in je topic. Wil heel misschien ook weer een zadeltje voor mijn pony.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:33

Heeft iemand ervaring met zadels van Pfiff?? :D

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:35

Wintec :j
Of een iets duurder zadel zoals Rossner :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:37

Ik hoor dat Daslo zadels wel goed zijn! Zelf ben ik voor Wintec gegaan, tweedehandsje, maar daarom zeker niet slechter!

Is het zadel voor jou? Of voor een kindje? Wat zijn de plannen?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:42

Ik wil je echt aanraden een zadelmaker te laten kijken naar wat geschikt is voor je pony, ja dat kost geld maar een slechte rug kost je nog veel meer!

Heel veel pony's lopen met een te lang zadel, een zadel mag niet over de 18e rib komen, anders drukt hij op de nieren. Mijn pony van 1.55 kan MAXIMAAL een 17" op, ga dus maar na hoe kort dat ruggetje van een B pony is, ik denk eigenlijk niet dat een 16" daarop gaat passen. Bij de geplaatste foto heb ik ook mijn twijfels of dat zadel niet te lang is.

Ik zou vragen of een zadelmaker geen goedkope tweedehansjes heeft, wintec o.i.d.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 00:00

@ smurffie: Nee 16 inch past (een wintec dan in ieder geval ;) )
er heeft al eens een 16 inch wintec op gelegen, en die lag goed :j
Maar groter zeker niet :) 15 inch mag ook. Zadel zoals een wintec heeft t voordeel dat we de boom kunnen verwisselen, aangezien ze qua bespiering zeker nog zal groeien :j
Er staat ook in mijn OP dat we sowieso iemand langs willen laten komen, maar dat een topic met ervaringen altijd handig is vooraf ;)
Ik ga zeker even rondbellen e.d. wat betreft zadelmakers, over 2e hands zadeltjes :j

@ Juangi: Het is voor mij (ben zelf ook nogal klein haha), maar ook rijd er nog iemand anders op.
2ehands maakt mij inderdaad ook niet uit, als het zadel nog maar goed is ;)

Het budget is nou eenmaal niet zo groot, aangezien het ook niet mijn eigen pony is. Dan ga ik dus geen zadel kopen van 600 euro of meer.. En dat geld heb ik op het moment ook gewoon niet :) (Genoeg andere kosten op t moment ;) )
Een wintec (zeker 2ehands) is niet zo heel gek duur, en zijn ook prima zadels. Vooral omdat ze ook nog is lekker licht zijn, een zwaar zadel voor zo'n pony is niet zo heel lekker :D
Als ik (ooit) mijn eigen paard koop, wil ik meer uittrekken voor een zadel, omdat ik dan ook geen wintec wil :)
Ander bijrijd paard heeft ook een normaal leren dressuur zadel (merk durf ik zo gauw niet te zeggen.. wel een a merk iig.)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:51

Toevallig zag ik van de week een 16inch hulsebos op mp voor ik dacht 350 euro, zou zoiets niets zijn? Je kunt beter een goed 2e hands zadel nemen dan die goedkope prut. :o Moeten nog wel meer 16inch dressuurzadels op staan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:52

Ik heb een Wintec 500 15" dressuur (en ook 2 vhz). Super fijn zadeltje. Ik had hem 2e hands voor 200 euro.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 22:06

Nies_ schreef:
Toevallig zag ik van de week een 16inch hulsebos op mp voor ik dacht 350 euro, zou zoiets niets zijn? Je kunt beter een goed 2e hands zadel nemen dan die goedkope prut. :o Moeten nog wel meer 16inch dressuurzadels op staan.

Oh dat klinkt goed, ik ga gelijk even zoeken!

(Volgens mij kijk ik OF met mn neus, OF ik heb steeds net pech :P )
Was er vandeweek maar een paar tegengekomen, maar of ze waren al weg, of de wintecs waren te groot, of ze waren echt veeeeeer boven mijn budget (ja tis echt balen, was t maar zo'n feest dat ik ff een zadel van 700 of meer kon kopen ;) Dan had ik t wel geweten :D )

@ Dennis: Op wat voor pony ligt ie bij jou? Heb je toevallig een foto :D Ben zo nieuwsgierig.

[edit] Hulsebos gevonden op MP! Ga even mailen! Denk alleen dat de zweetbladen wat lang zijn.. |(