Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ben benieuwd wat ze dan met die singels doen. Of kon je echt helemaal niet zien dat íe gebruikt was? Maroesjka schreef:Ik kan je geen singel laten passen, maar de FRA supersingel is volledig paardelastisch, dit wil zeggen dat wij hem niet uitgerekt krijgen, maar de singel wel meebeweegt met het paard.
De singel lijkt scherp doordat deze heel plat is, dit heeft als voordeel dat er weinig kans is dat er velletjes klem komen te zitten, dat is ook het voordeel van de elasticiteit. De singel is volledig van elastiek, hierdoor gaat ook de 'rek' er niet uit en het maakt hem wasbaar.

Vankje schreef:Ik herken je probleem. Ik heb ook zo'n paard met ronde buik waarbij de singel snel naar voren getrokken wordt.
Ik heb nu een Kieffer Comfort: http://ooteman.nl/op-en-om-het-paard/za ... fort-zwart
Heb er wel 3 maanden op moeten wachten omdat ik 'm persé in het bruin wilde, maar dan heb je ook wat
Vind het een hele fijne singel en mijn zadel blijft nu netjes liggen doordat het dragende deel van de singel wat verder naar voren zit en de gespen met stoten blijven dan keurig op hun plek
Vond het inderdaad wel link om er eentje te bestellen en er dan achter te komen dat ie niet zou werken voor m'n paard, gelukkig bevalt ie goed.
*Edit: Mocht je voor een banaansingel gaan, dan kun je beter geen neopreen singel nemen. Die schijnen vrij gemakkelijk "recht" te trekken zijn en kun je dus beter in een leren uitvoering nemen.
InekeH87 schreef:Elastieken singel bij een dressuurzadel geeft vaker een schuivend zadel dan bij andere zadels, en ik heb gemerkt dat een hoop paarden die ik ken die een dressuurzadel hebben een elastieken singel helemaal niet fijn vinden. Ze worden eerder narrig met so'n singel dan met een gewone lederen of neopreen zonder elastiek. Ik weet ook niet waardoor het komt, maar ik heb hier uit ervaring echt gemerkt dat de meeste dressuurpaarden lekkerder liepen met een singel zonder elastiek dan 1 met.
). Met een singel met elastiek is ze narrig, zonder elastiek niet. Echter als ik een boomloos zadel, veelzijdigheids of springzadel erop leg is het helemaal andersom. Dan is ze juist met een singel zonder elastiek narrig. Ik heb van meerdere mensen in mijn omgeving (en een aantal bokkers) precies hetzelfde gehoord. Dus vandaar dat ik dit hier in het topic meldde