Zadeltassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vervallen

Zadeltassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 14:12

Hee,

Heb even een vraagje.
Ik was vorige jaar aan het kijken voor een zadeltas maar daar was ik toen mee gestopt
omdat mijn verzorgbeestje verkocht zou worden.

Sinds kort heb ik nu een verzorg-tinkertje, en een rijbroek (zonder zakken)
Ik wil wel graag een aantal dingen meenemen zoals:

- Mobiel (voor ingeval van nood/ tijd)
- Portomonnee (ID-bewijs)
- Sleutels (die heb ik het liefst altijd bij me)

Aangezien je in de zomer geen jas aan hebt kunnen die spullen ook niet daarin.

Ik heb al een aantal tassen gezien, maar vele zegge dat die tassen niet goed stil-liggen.
En las ook ergens op bokt dat sommige niet goed zijn voor de rug??

Welke tassen rade jullie aan?
Als ik rij dan, duurt dat ong. 3/ 3half uur.

Dus het gaat meer om de belangrijke spullen die mee moeten eventueel pakje drinken meer ook niet.

Ben erg benieuwd wat jullie mij aanraden.
(Prijs is in mijn geval geen probleem)

suuzepuus

Re: Zadeltassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:14

als je van je paard valt heb je niks aan een mobiel in een zadel tas!!! misschien een heup tasje aanschaffen.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:15

Of inplaats van een zadeltas z'n dekje kopen waar een zakje aan zit? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:22

Gewoon een banaantas van Dabo hier op Bokt bestellen , maar let inderdaad wel op dat je bepaalde spullen toch beter op jezelf kan dragen voor het geval je van je paard afvalt inderdaad , en paard er vandoor gaat met al je spullen , dan heb je nog niks :P

Dus GSM aan je riem.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:22

Zou mijn telefoon, portefeuille, sleutels en ID nooit in een zadeltas stoppen. Als je van je paard valt en hij gaat er in z'n eentje vandoor dan heb je niks meer.
Ik gebruik een heuptasje voor dat soort dingen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:25

Mobiel, sleutels, ID en porto op je eigen lijf houden en dan werkt zo'n reportersvest (legerdump of hengelsportwinkel) nog het beste. Zakken zat en het zit je niet in de weg, heuptasje in mijn ervaring vaak wel, omdat dat lang niet zo plat tegen je lijf aanzit.

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 14:26

@Suuz, Marena, vankje: Daar heb je gelijk in, maar om mijn buik/heup vind ik niet echt prettig zitten.
Zou je die tasje eigelijk strak op je been eigenlijk kunnen krijgen?

@Susy
Ik heb bij mij ruitershop gekeken, en die hebben ze niet, ook nog op internet maar volgens mij zoek ik echt verkeerd. Weet toevallig een website?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:27

er zijn arm en been mobiel houders voor hardlopers en fietsers. Daar kun je naturlijk ook prima mee rijden!!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:29

Idd zo'n arm/been houder die renners/fietsers gebruiken :j
Ik vind dat persoonlijk niet lekker zitten en heb liever een heuptasje, maar das persoonlijk natuurlijk :)

Zo'n vest lijkt me eigenlijk ook wel handig, zitten idd zakken genoeg op :D Is dat een beetje dun? Ik heb het nogal snel warm.

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 14:30

@Suuz
Bedankt! daar kan mijn belangrijke spullen in kwijt.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:30

een dun bodywarmertje met veel zakken is ook handig en bij de betere buitensportzaken kun je hele mooie (nou ja mooi... maar wel practisch) dunne kopen. zelfs mugwerende!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:33

Corine1993 schreef:
@Suuz, Marena, vankje: Daar heb je gelijk in, maar om mijn buik/heup vind ik niet echt prettig zitten.
Zou je die tasje eigelijk strak op je been eigenlijk kunnen krijgen?

@Susy
Ik heb bij mij ruitershop gekeken, en die hebben ze niet, ook nog op internet maar volgens mij zoek ik echt verkeerd. Weet toevallig een website?

Tasje strak op been is te krijgen, maar hou er rekening mee dat je gaat compenseren (scheef zitten) ivm gewichtsverschil? Ook bij die 200-300gr die het waarschijnlijk is.

Dekje met zakken moet je even voor zoeken, veel buitenlandse webwinkels hebben ze, maar ook de Decathlon heeft fijne (groot en er kunnen schuimplaatjes is ivm demping stoten) Alleen zijn die meestal niet standaard in de winkel, dus je zal ze moeten bestellen.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:33

Er bestaan ook speciale rugzakken om mee te sporten (nouja rugzak, die van mij is klein. Ik vind dit zelf heel prettig, je belast je paard niet met verkeerde belasting door bagage, maar sommige mensen vinden een rugtas niets, ik neem zelf water, telefoon, id en soms iets te eten mee. De tas zorgt er voor dat je geen last hebt van de spullen (die maak je namelijk "vast" in je tas).
Succes!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:39

AniqueN schreef:
Er bestaan ook speciale rugzakken om mee te sporten (nouja rugzak, die van mij is klein. Ik vind dit zelf heel prettig, je belast je paard niet met verkeerde belasting door bagage, maar sommige mensen vinden een rugtas niets, ik neem zelf water, telefoon, id en soms iets te eten mee. De tas zorgt er voor dat je geen last hebt van de spullen (die maak je namelijk "vast" in je tas).
Succes!

Rugzak op paard is absoluut af te raden. O.a. om zelfde reden dat je op moet passen met arm/been tasjes. Zoals je zelf al zegt verkeerde belasting bagage, niet alleen belemmerd die rugzak jouw in je bewegingen, maar als wat je er in stopt niet netjes in balans er in zit ga je er naar zitten en dus scheef zitten. Voor af en toe een uurtje rijden ermee niet zo'n ernstig probleem, maar op ritten van 3+ uur moet de gewichtsverdeling gewoon kloppen. Paar ons verschil tussen links en rechts is op een lange(re) tocht al genoeg om blessures te krijgen.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:46

31,90 bij divoza
Afbeelding

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:48

tamary schreef:
AniqueN schreef:
Succes!

Rugzak op paard is absoluut af te raden. O.a. om zelfde reden dat je op moet passen met arm/been tasjes. Zoals je zelf al zegt verkeerde belasting bagage, niet alleen belemmerd die rugzak jouw in je bewegingen, maar als wat je er in stopt niet netjes in balans er in zit ga je er naar zitten en dus scheef zitten. Voor af en toe een uurtje rijden ermee niet zo'n ernstig probleem, maar op ritten van 3+ uur moet de gewichtsverdeling gewoon kloppen. Paar ons verschil tussen links en rechts is op een lange(re) tocht al genoeg om blessures te krijgen.

Ik denk dat je daar bij iedere vorm van bagage (toch ook met zo'n reportersvest?) met je mee nemen op je paard op moet letten. Ik denk dat je het gewicht beter (recht) op je rug kunt dragen (niet meer dan nodig is mee nemen), dan in een tas aan je paard of zo'n zakje aan je dekje. Maar dat is mijn ervaring.
Ik hoor wel bezwaren van mensen die bang zijn om met een rugzak verkeerd terecht te komen bij een eventuele val, dat is een afweging die je inderdaad moet maken, ik heb besloten gewoon niet meer te vallen ;) .

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:30

Zo'n dekje zou ik idd niet snel nemen vanwege de ongelijke verdeling van het gewicht.
Vaak hebben die dekjes maar aan één kant zo'n zakje, daardoor krijg je wel ongelijke verdeling.

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 15:41

Zou je het echt merken als je aan je been alleen je mobiel + portomonnee mee hebt?
Mijn portomonne is nameklijk erg klein, je kan er bijv. alleen je pasjes in doen een beetje brief geld.

Zou dat je balans kunne verstoren met een lange rit?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:06

een beetje geld kun je natuurlijk wel meenemen in een dekje met een zakje maar kun je ook in een zakje doen in je broek toch?

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 16:18

bij mijn rijbroek zit er een ini mini zakje die je niet kan afsluiten.
die zak is zo klein dat mijn scooter sleutel er net niet in past.

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 16:18

Corine1993 schreef:
bij mijn rijbroek zit er een ini mini zakje die je niet kan afsluiten.
die zak is zo klein dat mijn scooter sleutel er net niet in past.

even groot als een fiets sleutel.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:57

een sleutel is ook niet echt prettig om in zo'n zakje te doen maar die kun je toch ergens op stal verstoppen? Je kunt toch niet op je scooter rijden op dat m,oment. Maar geld past er wel in. heb je alleen nog een plekje voor je mobiel nodig. komt goed toch??

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:52

ja okee, daar heb je zeker een punt. ;)
Maar goed, voor die mobiel zou ik dan echt even arm/beentasje nemen.
opzich zou je dan niet uitbalans moeten raken.

Dan zou een zweep in je hand ook al te zwaar zijn haha.
Dankje

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:53

Ik ben hier ook even aan het meelezen want wou voor langere ritten ook een zadeltas aanschaffen. Als je aan beide kanten ongeveer even veel spullen er in stopt kan het toch niet heel veel kwaad ??

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:17

niemand ?