Ik zou graag een volgorde willen weten van bitten.
Dus begint met de zachtste en eigen met de scherptste.
Ben daar namelijk erg benieuwd naar en denk dat mensen hier op bokt mij wel kunnen helpen
Groetjes,
Ryanne.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

*Heb ze op ebay gezien maar kan foto's zo niet vinden
maja het word vaak gebruikt ipv bit of icm bit (en een heel touwvlechtwerk om het te koppelen). stef schreef:Elanor schreef:en is een dikke trens zachter dan een dunne.
Gooi bij mijn pony een dikke trens in, dan is ie toch echt veel scherper dan een dunne, om de doodsimpele reden dat ze een dikke niet kwijt kan
Elanor schreef:Dat er minder druk per mm2 in de mond is (minder scherp), betekent overigens niet dat bijvoorbeeld een dik bit ook béter is dan een dun bit, want daar zijn ook weer nadelen aan verbonden die te maken hebben met anatomie van de mond, slikreflex ed.
stef schreef:Elanor schreef:en is een dikke trens zachter dan een dunne.
Gooi bij mijn pony een dikke trens in, dan is ie toch echt veel scherper dan een dunne, om de doodsimpele reden dat ze een dikke niet kwijt kan
Abstract gezien blijft het echter gewoon zo dat dikker minder scherp is, want minder gewicht per mm2.
stef schreef:Het gaat over wel of niet scherpen, en niet over wel of niet beterEn ze geeft toch echt aan dat een dikke zachter is dan een dunne
colette_007 schreef:Inderdaad, sommige willen dat 'beweegbare' niet in hun mond en lopen beter op een enkele.

Amanda schreef:colette_007 schreef:Inderdaad, sommige willen dat 'beweegbare' niet in hun mond en lopen beter op een enkele.
En andersom. Zo is een ongebroken trens voor veel paarden heel vriendelijk, omdat het heel stabiel ligt.
Net als een kneveltrens.
Maar doe deze bitten bij mijn haf in en hij loopt er voor geen meter op.
Hij wil juist een beweeglijk bit waar hij ontzettend mee loopt te spelen en wiebelen.
Niet te dik (ook niet te dun), gevormd naar de mond en dubbelgebroken. Liefst een watertrens, maar dat ging niet omdat hij daar velletjes mee tussen de ringen kreeg
Ik kan niet eens met sperriem rijden omdat hij dan niet met het bit kan friemelen, dus rij met een dubbelgebroken bustrensje en een hoge neusriem.
Paard gelukkig en ik vind het prima.
mijn paard bleef heel onrustig in de aanleuning omdat ze maar bleef spelen met een gebroken bit. loulou schreef:en dat is voor mij juist de reden dat ik heb gekozen voor een ongebroken bustrensmijn paard bleef heel onrustig in de aanleuning omdat ze maar bleef spelen met een gebroken bit.