FromNorway schreef:Gewoon zo'n onderlegger eronder (bijvoorbeeld de oplossing van Fairlady) en hobbelen.
Verder hoeft een paard echt geen rugprobleem op te lopen van twee keer een uur rustig aan doen, mits die onderlegger of andere oplossing er goed onder ligt. Er zijn meer schokkende dingen. Als je zelf twee uur in een week op te kleine schoenen loopt heb je ook niet meteen een herniaontstokenruggewervelbekneldezenuwdwarsleasie. 't Is alleen wat minder prettig, dus ik zou wel rustig aan doen, en stoppen als je merkt dat het paard het niet fijn vindt.
wow.. dat is ook een hele mond vol, maar ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Ts zegt al dat dit voor korte tijd een oplossing is en wat wil je dan? Paard is bv een sportpaard in top vorm en dan opeens niet meer rijden vanwege zadel die te breed is en het een weekje of 2 duurt voordat zadelmaker kan komen. Nou, voor 2x per week een uurtje rijden om hem ook in vorm te houden met bondje is dan (naar mijn mening) beter dan een paard die straks de spieren helemaal kapot heeft van de stop en dan opeens weer volop rijden. Als het bondje zorgt voor een stabiele ligging van het zadel en het echt voor tijdelijk is, de schoft e.d. verder niet gaan knellen oid kan het voor eventjes wel. Voor 2 uur per week kan ik prima schoennen een maatje te groot/ te klein aan (heb zelfs liever maatje te groot dan te klein
) maar heb ik verder geen problemen mee. als het leuke schoenen zijn maar alleen nog maatje tet groot of te klein dan draaag ik ze helemaal wel! maar goed, lijkt mij ts, dat het prima gaat voor 2 uurtjes per week. Niet te veel gekke dingen doen (niet te hoog springen, zorgt voor extra druk) en het wil prima!