hoofdstel voor paard met ramsneus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

hoofdstel voor paard met ramsneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 10:27

Hallo!

Binnenkort wil ik een nieuw hoofdstel kopen,momenteel heb ik een modelletje van 20 euro eigenlijk gekocht om mee te beginnen (en omdat ik eerst geld moest sparen voor'n goed zadel).
Nu heb ik het probleem dat mijn BWP'er een nogal groot,lomp hoofd heeft.
(Full halsters op het maximum,hoofdstellen trekken bij de neusriem scheef)
Ik heb nu een HH hoofdstelletje van 20 euro waarvan het leer kapot is dus word het tijd voor'n nieuwe.
De Kieffer Victoria vind'k prachtig maar ik ben bang datie niet goed gaat zitten aan z'n hoofd.
Neusriem word omlaag getrokken door sperriem,doe ik de sperriem eruit hangtie binnen de korste keren scheef.
Bell heeft een erg hoge 'neusbrug' als dat is hoe je het noemt en dat is net het probleem :=
Om'n idee te geven.
Afbeelding
Hier hangt het nog goed;
Afbeelding
maar na het rijden hangt het helemaal naar beneden geschoven en scheef.

ik wil graag een hoofdstel met goudkleurige gespen en met een ietsje bredere neusriem (als dat mogelijk is ivm het schouven)
Graag ook onder de 200 euro,liefst goedkoper.

CM_

Re: hoofdstel voor paard met ramsneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:34

Ik zou in elk geval gaan voor een wat grover hoofdstel, met zo'n fijn hoofdstel wordt de neus er niet mooier op.
Een dikke aansnoer neusriem zal het hoofd wat minder grof doen lijken. En vaak is de pasvorm van die hoofdstellen ook prima.
Gewoon eens bij je ruitershop kijken, wil je goede kwaliteit dan ben je rond de 100 euro altijd wel kwijt.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:36

CM_ schreef:
Ik zou in elk geval gaan voor een wat grover hoofdstel, met zo'n fijn hoofdstel wordt de neus er niet mooier op.
Een dikke aansnoer neusriem zal het hoofd wat minder grof doen lijken. En vaak is de pasvorm van die hoofdstellen ook prima.
Gewoon eens bij je ruitershop kijken, wil je goede kwaliteit dan ben je rond de 100 euro altijd wel kwijt.

Sluit ik me helemaal bij aan. Verder zou een platte neusriem ook nog wel een idee kunnen zijn.

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:42

Ik heb hier thuis ook nog een kieffer hoofdstel hangen dat verkocht mag worden.
Brede neusriem, frontriem goud met zilver en gespen goud met zilvere pinnetjes, erg mooi hoofdstel.
Heeft om een paard van 1.80 gezeten met een groot hoofd, zie het zwarte paard in mijn profiel.
PB-en mag altijd! :Y)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:44

Een paard bij mij in de manege heeft net zo'n hoofd, en die heeft er nu gewoon een hoofdstel met aansnoerneusriem, merk van het hoofdstel weet ik niet, maar blijft netjes zitten en het hoofd lijkt een stuk 'eleganter' ! :j

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:55

Ik heb ik-weet-niet-hoeveel paarden gereden, ook tuigers met enorme lompe hoofden, maar ik heb werkelijk nog nooit een paard gehad waarbij de boel scheef trok. Als je sperriem je neusriem omlaag/scheef trekt heb je de neusriem gewoon te los zitten. Die hoort fatsoenlijk aan te sluiten.

Ik zou trouwens idd voor een hoofdstel met een bredere neusriem gaan. Imperial Riding heeft mooie.

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:05

o wauw, wat een neus. om het te verdoezelen kan je inderdaad voor een lekkere dikke neusriem gaan, maar zou niet weten waarom je zo'n neus zou willen camoufleren. ik heb een imperial riding gehad, die meerdere paarden om hebben gehad en die bleef overal keurig zitten! fijn merk.een ilig dun hoofdstelletje zou ik niet meer nemen. kan me voorstellen dat die minder grip heeft.

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:07

Idd een dikke aansnoer neusriem! en misschien wit onderlegd? dan leg je de aandacht meer op de neusriem en valt zijn neus niet zo op.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:11

Zijn neusje is mooi zat, en daar past ook een gewoon niet te gek duur hoofdstel om hoor.
Heb eenzelfde probleem gehad, en daar had ik gewoon een pagony hoofdstel om, met de bonfire aansnoer neusriem van ooteman.

Sowieso, een platte of een brede maakt zijn hoofd kleiner lijken dan de werkelijkheid is.

HB turijn is ook een mooi hoofdstel wat een plomp hoofd sierlijk laat lijken.

En de CHH? Renoir

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:18

Mijn merrie heeft niet zo'n groot hoofd als de jouwe, maar ook een ramsneus.
Sowieso een brede neusriem nemen. Aansnoer blijft mooi op zijn plek zitten.

Ik heb een LJ Leathers gehad en nu een HH switch, maar zeker in de duurdere merken zul je wel een goed passend hoofdstel vinden.

Afbeelding

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:23

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:53

Platte neusriem blijft inderdaad vaak goed op zijn plek zitten en camoufleert ook
enigszins, zeker als je een wat breder exemplaar neemt
Succes met je zoektocht

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:13

yevs schreef:
Idd een dikke aansnoer neusriem! en misschien wit onderlegd? dan leg je de aandacht meer op de neusriem en valt zijn neus niet zo op.

Een wit onderlegde neusriem springt veel meer in het oog dan een normale zwarte. Ik zou de aandacht juist op de frontriem leggen.

Afbeelding

Misschien is dit hoofdstel wel een optie, de Gold Medal Artemis van Hooks.

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:53

Laurie schreef:
yevs schreef:

Een wit onderlegde neusriem springt veel meer in het oog dan een normale zwarte. Ik zou de aandacht juist op de frontriem leggen.

Afbeelding

Misschien is dit hoofdstel wel een optie, de Gold Medal Artemis van Hooks.

Dat hoofdstel heb ik ook haha.
Inderdaad, een opvallende frontriem helpt ook :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 18:01

Hmmm,investeren in een nieuwe frontriem ga ik niet doen,heb nu een die genoeg geld heeft gekost (maar dan dat hoofdstelletje,haha) dus speciaal een nieuwe frontriem zit er niet in ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:15

Mijn paard heeft geen ramshoofd, maar een Micklem hoofdstel kan wel aftekenen.
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:21

wat een apart hoofdstel! Ziet er erg drukloos uit. Sperriem had wat fijner mogen zijn.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 18:22

Hmmm,leuk hoofdstel maar ik denk niet dat dat Bell echt gaat sieren :=

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:30

F_Orumster schreef:
wat een apart hoofdstel! Ziet er erg drukloos uit. Sperriem had wat fijner mogen zijn.

Ik denk niet dat dat zou kunnen. Het is namelijk geen echte sperriem, maar een kinriem.

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:31

Hier in Antwerpen net een paard van de cavalerie voor mijn neus gehad met een redelijk groot, log ramshoofd. Had een stoer, breed hoodstel aan en zag er dan een stuk beter uit dan zonder. Merk van hoofdstel heb ik helaas niet

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 19:53

Persoonlijk vind ik Bell's hoofd echt waanzinnig mooi,het is maar wat het oog wil :P
Dus ik ga wss gaan voor'n wat bredere neusriem.
Wat word bedoeld met een platte neusriem?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:56

eentje die niet bol is zeg maar.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:06

Jouw paard heeft een prachtig hoofd hoor! Echt mijn smaak <3

Voor mijn Groninger, zie foto, heb ik een Dobbert hoofdstel met brede aansnoer-neusriem. Voor dit hoofdstel heb ik een Pagony gekocht maat full, maar die was veel te krap voor haar Groningse hoofd en is uiteindelijk naar mijn pony gegaan. Mijn oude Hubertus hoofdstel, full zonder aansnoer, paste wel maar was na 20 jaar een beetje versleten :D
Afbeelding

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:42

Ik denk dat het probleem van de omlaag trekkende neusriem er vooral in ligt dat je je neusriem niet strak genoeg doet, en je sperriem te strak. Dat is op de foto ook wel een beetje te zien. Als het paard dan een beetje met z'n kaken trekt, zakt de sperriem (logisch, dat maakt dat er meer plaats is om de mond een beetje te openen). Dat trekt je (hoge)neusriem dus scheef.

Een aansnoerneusriem zit inderdaad vaster (ook als je 'm niet zo strak trekt) en die zijn vaak van zichzelf al steviger, deze dunnere buigen ook makkelijker door zeg maar. Sperriemen ben ik zelf geen voorstander van, maar zelf gebruik ik 'm toch omdat je hem er zonder sloopwerk niet af krijgt bij m'n nieuwe hoofdstel. Wel heel erg losjes, ik vind het echt een dwangmiddel dat alleen in uitzonderingen nodig is. En dus veel minder dan je tegenwoordig ziet ;)

Op de tweede foto lijkt hij trouwens verdacht veel op een stel Appies die ik via via ken! Toch leuk koppie hoor :j

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 22:08

als ik de sperriem losser zet,schuift hij na een tijd over z'n mond
neusriem hangt volgens mij helemaal niet te los,kunnen net 2 vingers tussen..:=