[WN] showhalster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

showhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 09:36

Hoi,

Ik ben van plan om mijn paardje te gaan showen in de halter. Ik ben dus op zoek naar een leuk showhalster, maar wat een prijzen!

Welke prijsklasse zit je voor een mooi, net halster dat van redelijke kwaliteit is?

Ik heb wat rondgekeken en vind halsters van 50 tot 500€, ik heb er 2 mooie gevonden: eentje van 98€ bij justwestern en eentje bij arthur's van 399€ :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:29

een goed, en mooi showhalster kost idd een paar honderd. soms vind je wel een leuke 2ehands.
goedkopere heb je ntl. ook, de kwaliteit is niet goed, en ze blijven niet mooi.ik zie het in 1 oogopslag.
wil je echt serieus showen, investeer in een goed halster, of zoek een goede 2ehands.
wil je het maar 1 x doen, of alleen proberen, kan je een cheapie nemen, of beter, vraag of je er 1 kunt lenen van iemand.

Rumpleteaser

Re: showhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:20

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:45

ik wel :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:46

Tja, maar jouw standaard qua tack ligt wel een beetje boven mijn (financiële) niveau ~~}> :D
Edit; en je rijkunsten waarschijnlijk ook: ik start nog niet eens :=

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:51

ik start ook nog niet,maar dat staat los van de rijkunsten. er zijn er zat, die starten, en niet kunnen rijden, en andersom :7

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:52

Ben ik helemaal met je eens, m'n post is een beetje vaag. Maar goed, we gaan wel erg offtopic ;)
Conclusie: ik zou me er niet voor schamen, jij wel, niks aan te doen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:04

@Kay_Kim : kijk eens op ebay.com. Daar kun je vaak hele mooie merkhalsters vandaan halen voor een prijs die je hier niet snel zult vinden :)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:32

Belangrijker nog dan de kwaliteit is de pasvorm!! Je ziet zóveel showhalsters die niet goed passen en dat is het eerste wat je ziet :j

Rumpleteaser, ik zou proberen om de neusband meer te buigen, helemaal in de vorm van de neus. Een showhalster hoort zo strak mogelijk te zitten, dat staat het mooist. De keelband zo mooi mogelijk om de kaken heenvouwen, dan komt het hoofd het mooist uit.

Er zit heel veel verschil in de maten van alle onderdelen! Zelfs halsters die op het eerste oog hetzelfde lijken, kunnen al veel verschillen. Bij de een zijn de bakstukken heel lang, bij de ander de neusband, of juist het kopstuk.

TS, ik zou dus het meest op de pasvorm letten! Je kunt nog zo'n duur halster aanschaffen, maar als hij niet perfect past slaat het de plank volledig mis ;)
Ik heb er eentje van €110,-, ben hem 4 keer wezen ruilen vanwege niet tevreden met de pasvorm en doe er nu al jaren mee. Hij blijft gewoon mooi, dus wat dat aangaat hoef je echt geen honderden euro's uit te geven om te winnen ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:38

@ SusanW: thanks voor je tips!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:48

Wij hebben voor Mylo ook een "simpele", maar wel passend halster. Tijdens Ries zn eerste wedstrijd kreeg hij nog complimenten van de jury dat er eindelijk iemand in de L5 was die een showhalster had zoals t hoorde en ook de lead zat goed. Daarvoor hoeven wij dus geen honderden euro's uit te geven. (Dit halster kostte overigens € 50,= :D )

En spicegirl, inmiddels is het algemeen bekend dat jij tack onder de 400 (?) euro per definitie niet mooi vindt :D , maar vergeet niet dat er mensen zijn die niet jouw financiele middelen hebben, of het er gewoon niet voor over hebben omdat er meer is in hun leven dan alleen maar westerntack :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:01

Buitenzorg schreef:
En spicegirl, inmiddels is het algemeen bekend dat jij tack onder de 400 (?) euro per definitie niet mooi vindt :D , maar vergeet niet dat er mensen zijn die niet jouw financiele middelen hebben, of het er gewoon niet voor over hebben omdat er meer is in hun leven dan alleen maar westerntack :D

Ik vraag me af wie jij bent om te oordelen of spicegirl die financiële middelen wel of niet heeft, dan wel te oordelen of westerntack het enige in het leven van haar is.

Is het dan zo vreemd dat iemand een hobby kan hebben met het speuren naar kwaliteitstack?
Er zijn ook zat mensen die hobby's hebben met auto's of motoren. Ik vraag me af waarom je dan maar meteen iemand zo moet benaderen. Jaloezie dat zij de tack wel weet te vinden?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:35

HumbleTalent schreef:
Ik vraag me af wie jij bent om te oordelen of spicegirl die financiële middelen wel of niet heeft, dan wel te oordelen of westerntack het enige in het leven van haar is.

Gut, gut. Waar heeft Bokt last van vanavond? :?

Wie ik ben? Ik ben Esther. En ik zie in elk topic met een vraag over westerntack dat SG van mening is dat goedkoop prut is. Denk niet dat ze dat nu zelf zal ontkennen ;) En dat mag ze vinden. Daar is niks mis mee. Dus das een feit.

Ehm, waar oordeel ik dat westerntack het enige in haar leven is? Lezen is ook een kunst ;) En nu ik t teruglees kan je die opmerking idd op meerdere manieren lezen. Neem van mij maar aan dat ie niet aanvallend of vervelend bedoeld was...
Misschien heeft zij naast haar voorliefde voor dure tack ook de financiele middelen om al het andere wel te doen.
Ik doelde met mijn opmerking meer op mezelf. Ik kan best een hoofdstel van 500 euro kopen, maar dan zullen er in mijn geval andere dingen moeten wijken en dat is het mij niet waard...

En een ieder ander die die keus wel maakt, prima toch!

HumbleTalent schreef:
Is het dan zo vreemd dat iemand een hobby kan hebben met het speuren naar kwaliteitstack? Er zijn ook zat mensen die hobby's hebben met auto's of motoren. Ik vraag me af waarom je dan maar meteen iemand zo moet benaderen.

Nee dat is absoluut niet vreemd, maar die hobby is wel terug te leiden tot de aanwezige financiele middelen ;) Met een (beneden) modaal inkomen kan je simpelweg wat minder. Het is niet OF de hypoteek of dat mooie hoodfstel. Het is dan simpelweg de hypotheek en dat mooie hoofdstel laten hangen ;')

Citaat:
Jaloezie dat zij de tack wel weet te vinden?

Eh, wie ben jij dan wel om zo over mij te oordelen? Pot verwijt de ketel geloof ik :D

Maar jaloers, ik? :n Ik kan persoonlijk veel blijer zijn met een ontzettend goed passend, gaaf hoofdstel wat me maar (ik noem maar wat) 40 euro heeft gekost. Eerlijk gezegd, al had ik t geld, dan kocht ik nog geen hoofdstel van 800 euro. Ik vind dat zonde geld. En dat mag ook ;) Net zoals dat SG mag vinden dat goedkoop prut is. :D

Zou t prettig vinden als je voortaan eerst goed leest en als je mijn reactie dan niet begrijpt om uitleg vraagt in plaats van mij te beprikken met rotopmerkingen.... _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 31-05-11 21:50, in het totaal 2 keer bewerkt

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 21:40

ik heb op ebay.com ook al wel eens gekeken maar zou niet weten hoe het werkt (ben er ook nog niet mee bezig geweest :) ) ik wil eigenlijk wel gaan showen, maar misschien valt het tegen en zit ik daar met een halster van een paar honderd euro's

ikzelf wil wel wat investeren aan een halster en andere tack maar mijn man vind dat allemaal niet nodig, zelfs een tweede halster (stof) vind ie al gek! en ik ben financieel wel wat afhankelijk, ikzelf ben bijna een jaar ziek geweest en dan heb je het niet altijd even breed.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:44

Kay_Kim schreef:
ikzelf wil wel wat investeren aan een halster en andere tack maar mijn man vind dat allemaal niet nodig, zelfs een tweede halster (stof) vind ie al gek! en ik ben financieel wel wat afhankelijk, ikzelf ben bijna een jaar ziek geweest en dan heb je het niet altijd even breed.

En dat is dus wat ik bedoel. Niet iedereen kan over 1 kam geschoren worden. De een heeft een dijk van een inkomen en hoeft aan niemand verantwoording af te leggen waar ie zn geld aan uit geeft. De ander heeft misschien minder, maar wel mooi inkomen, maar heeft een man, kind, dure auto, andere verplichtingen. En ga zo maar door. Ik kan het tegenover mijn man en kind niet maken om te zeggen dat we deze maand bv niet meer naar de Mac kunnen omdat mama zonodig een duur hoofdstel moest kopen. Ben ik alleen is dat mijn eigen keus, desnoods vreet ik een maand pap als ik dat hoofdstel echt wil hebben. :D

Daarnaast, goedkoop is niet (meer) altijd duurkoop.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:53

ik noem geen namen, en waarom word ik hier uitgelicht als een snob ?
ik zoek mooie spullen, en vaak heb ik een koopje. dan kost het hoofdstel van veel voor mij weinig.en ik heb een laagbetaalde shipsbaan, een hypotheek, een kind en een dure auto.maar wij maken keuzes. ik zit niet 3 weken aan de costa del sol, of thailand, of turkye.in feite, heb ik sinds dat ik op school zat, en met mn ouders ging, geen vakantie gehad/genomen. ik zit thuis, naar mn hoofdstellen te kijken...geen sigaret/drank/abonnementen, en we gaan nooit uit.nooit. dus daar besparen we.ook geef ik geen cent uit aan kleding, of luchtjes/tassen schoenen.jij vind toch ook parfum lekkerder ruiken als WC eend ? ben je toch ook geen snob.er is nu eenmaal verschil.ik weet het, ik ben ook begonnen met spul van divoza.en als je zowel goedkoop, als duur in je handen hebt gehad, zie je waar het prijsverschil zit...
en ik leef niet voor mn tack, waar haal je dat in g-naam vandaan ? maar ik ben er wel blij mee, en trots op. en dat mag ook wel.
je zou pas een snob zijn, als je zelfs daar niet blij mee zou zijn.
en iedereen kan kwaliteit kopen. neem de tijd, en wacht op koopjes, een mooie 2ehands, of ga niet met vakantie.
maar de vraag van TS was, goedkoop, of duurder.als je serieus bent, koop je een goede. als je het een keer voor de lol doet, koop je cheap.
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 31-05-11 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:54

@SG, misschien even handig om ook mijn reactie op HT (zie hierboven) te lezen?????

En wie jou uitmaakt voor snob? Ik zou t niet weten, ik iig niet :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:56

ik snap sowieso niet waarom je zoiets post. ik noem toch ook geen namen als voorbeeld, die goedkoop hebben ?en dat zou makkelijk zijn.maar wat een ander heeft, boeit me niet. ik weet wel wat ik wil...
en ik ben ook dolblij met een gaaf, passend hoofdstel.alleen mijn idee van gaaf is wat anders als de jouwe...
en passen heeft nix met de prijs te maken.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:01

Ala, misschien was dat niet helemaal goed gemikt, nogmaals, was niet bedoeld als aanval of anderszins vervelend. Het was vooral een reactie op jouw onderstaande quote. En meer een ondersteuning voor de mensen die het geld of niet hebben voor dure tack, of het er niet voor over hebben. En dus de goedkope tips ook welkom zouden zijn, want middels onderstaande opmerking (en die is wel degelijk van jou afkomstig :D ) wordt in 1 zin duidelijk dat goedkoop troep is. En als je je net aan het orienteren bent en misschien wat minder in de slappe was zit, kan zo'n opmerking ook behoorlijk denigrerend overkomen. ;)

spicegirl schreef:
...goedkopere heb je ntl. ook, de kwaliteit is niet goed, en ze blijven niet mooi...

Oh enne
spicegirl schreef:
als je serieus bent, koop je een goede. als je het een keer voor de lol doet, koop je cheap.

dit mag dan wel? O:)
Omdat Mylo zn showhalster cheap is zijn wij niet serieus bezig? Maandelijks gaat er ruim 500 euro naar t paardje, stalling, les, verzekering, noem maar op. Vind dat behoorlijk serieus. :D

Zo en nu weer terug naar het showhalster, want we gaan niet een klein beetje off topic, maar volledig :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:14

Buitenzorg schreef:
HumbleTalent schreef:
Is het dan zo vreemd dat iemand een hobby kan hebben met het speuren naar kwaliteitstack? Er zijn ook zat mensen die hobby's hebben met auto's of motoren. Ik vraag me af waarom je dan maar meteen iemand zo moet benaderen.

Nee dat is absoluut niet vreemd, maar die hobby is wel terug te leiden tot de aanwezige financiele middelen ;) Met een (beneden) modaal inkomen kan je simpelweg wat minder. Het is niet OF de hypoteek of dat mooie hoodfstel. Het is dan simpelweg de hypotheek en dat mooie hoofdstel laten hangen ;')

Hobby is niet gelijk aan de aanwezigheid van financiële middelen. Het staat vaker gelijk aan het stellen van prioriteiten. Niet naar Kreta, maar naar Texel op vakantie bijvoorbeeld, maar dan wel die DC die je zag hangen voor een schappelijke prijs. Ik noem maar wat. Je paard niet op een super de luxe stalling waar je niks zelf hoeft te doen, maar achter het huis zelf elke dag buffelen, en dan wel die Katy's kunnen kopen. Prioriteiten stellen is vaak van meer invloed dan financiële middelen. Het hebben van veel geld maakt vaak ook dat je weinig interesse toont in wat je gaat kopen, want je kan het toch allemaal maar zo betalen. Dus dat gaat voor mij niet 1 op 1.

Buitenzorg schreef:
HT schreef:
Jaloezie dat zij de tack wel weet te vinden?

Eh, wie ben jij dan wel om zo over mij te oordelen? Pot verwijt de ketel geloof ik :D

Maar jaloers, ik? :n Ik kan persoonlijk veel blijer zijn met een ontzettend goed passend, gaaf hoofdstel wat me maar (ik noem maar wat) 40 euro heeft gekost. Eerlijk gezegd, al had ik t geld, dan kocht ik nog geen hoofdstel van 800 euro. Ik vind dat zonde geld. En dat mag ook ;) Net zoals dat SG mag vinden dat goedkoop prut is. :D

Ook voor jou geldt dat je zaken beter kan lezen. Het is een vraagstelling en geen verwijt. Wellicht een tikkeltje verwijtende vraagstelling, maar dan had je hem als nog met een simpel nee kunnen beantwoorden.

Buitenzorg schreef:
Zou t prettig vinden als je voortaan eerst goed leest en als je mijn reactie dan niet begrijpt om uitleg vraagt in plaats van mij te beprikken met rotopmerkingen.... _/-\o_

Ik beprik je niet met rotopmerkingen. Ik confronteer je met je schrijfstijl op een confronterende wijze.
En waar bokt last van heeft vanavond? Geen idee. Ik vraag me wel is vaker af waar bokt last van heeft :Y) .

Terug naar het tack onderwerp. Ik ben het eens met SG. Als dit een one time ocassion wordt zou ik niet te hard van stapel lopen. Als het je doel is om te gaan showen in in hand onderdelen. Dan is het beter om te gaan kijken naar een goed kwalitatief hoofdstel. Dat ook de uitstraling heeft die verwacht wordt bij een show onderdeel zoals bijv bij de showmanship.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:17

Buitenzorg schreef:
spicegirl schreef:
als je serieus bent, koop je een goede. als je het een keer voor de lol doet, koop je cheap.

dit mag dan wel? O:)
Omdat Mylo zn showhalster cheap is zijn wij niet serieus bezig? Maandelijks gaat er ruim 500 euro naar t paardje, stalling, les, verzekering, noem maar op. Vind dat behoorlijk serieus. :D

Zo en nu weer terug naar het showhalster, want we gaan niet een klein beetje off topic, maar volledig :D

Het is een advies naar TS. Niet een verwijt naar jou. Leer beter lezen.

Daarbij als de maandelijkse kosten een graadmeter is voor het serieus bezig zijn met de wedstrijdsport is zelfs de recreatieruiter van om de hoek nog serieus bezig met de wedstrijdsport. Je kan geen appels met peren vergelijken. Maandelijkse stalling is niet te vergelijken met wedstrijd inzet.

Daar wil ik overigens absoluut niet mee zeggen dat je niet serieus bezig bent, want aan je topics en info vragen te zien op bokt ben je zeker wel serieus bezig! En ik vind ook dat je hartstikke goed je best doet. Dus no offence intended!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:25

HumbleTalent schreef:
Ik confronteer je met je schrijfstijl op een confronterende wijze.

Tja, Bokt is en blijft internet en t geschreven woord is altijd moeilijker (en makkelijk anders dan bedoeld) te interpreteren zonder lichaamstaal.

Laten we het er maar op houden dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen en beide de beste intenties hebben. :D

Verder ben ik het op bepaalde hoogte zeker wel met jullie eens. Maar iedereen begint "onderaan". Neem ik aan. Ik ben ook niet bij L1 / open klasse begonnen. Dus als je L5 of beginners gaat doen, waarom dan gelijk 400 euro uitgeven (er even van uitgaande dat zo'n bedrag een flinke hap is in je porto ;) ). Misschien blijkt wel na 3x showen dat of je paard t niet kan of niet leuk vindt, of dat je er zelf geen zak aan vindt en daar sta je dan met je dure halster waar je nooit meer voor terugkrijgt wat je ervoor betaald hebt.

Als nou zowel jij (algemeen) en je paard t leuk vinden, je niveau gaat omhoog, dan zou ik idd ook sneller naar een halster gaan kijken wat door de jury's als mooi wordt gekwalificeerd. En als dat dan toevallig een halster van 400 euro is, so be it. Dan komt ie er.

Terugkomend op je opmerking over stalling. Tuurlijk ergens is dat geen graadmeter voor serieus bezig zijn. In mijn geval wel. Mylo staat heel bewust bij JPK op stal zodat ik elke week kan lessen en goede begeleiding heb. Ik kan Mylo wel op een goedkopere stal zetten (aan huis gaat in mijn geval niet, denk niet dat de buren een paard in mijn schuur gaan accepteren ;) ) , maar daar mis ik de begeleiding. Als ik niet wedstrijdgericht zou zijn, zou ik waarschijnlijk ook kiezen voor een goedkopere stal :D Daarnaast is de verzorging daar gewoon top, maar dat staat los van bovenstaande :D

Enne HT, thnx :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:30

er word hier veel gekeken, maar weinig begrijpend gelezen...
ten eerste ; als er gezegd word ; jij vind nix mooi, als het niet 400 kost, zit je er mijlen ver naast.ik kijk meerdere keren op een dag op Ebay. en dan scroll ik eerst de plaatjes, niet de beschrijving, of de prijzen.mijn hoofdmoot is kwaliteit, en ja, dat zie ik gelijk.ik heb zelfs meerdere keren een duur merkhoofdstel gekocht, waarvan de verkoper niet wist wat voor merk het was, en ik het herkende.en ik heb me tot nu toe 0 x vergist.
ten tweede, ik heb het echt al heel vaak gezegd ; van het dure spul, vind ik ook 75 % NIET mooi.zelfs al is het een harris van 2500 $.dan is het wel kwaliteit, en zeker vakwerk, maar niet mijn smaak. mijn smaak is wat aparts, net iets anders als anderen.het standaard zilveren oortje met zilveren bakstukken vind je dan ook niet in mn kast.en voor wat aparts, betaal je meer als wat je bij divoza haalt.kan ik ook nix aan doen.van mij mogen de DC hoofdstellen 40 euro worden, koop ik er nog meer :P
maar wat ik cheap noem, de "show "hoofdstellen van 40 euro, met teugels en "zilver " kan je serieus geen kwaliteit noemen. in feite is het leer geeneens leer, maar geperst leer afval.om over het vemomde alufolie als zilver maar nix te zeggen. het is gewoon geen kwaliteit, en lelijk in elkaar gezet.en na een jaar gebruik ziet het er niet meer uit, terwijl ik een hoofdstel had van 30 jaar,echt in nieuwstaat.goede kwaliteit, tezamen met goed onderhoud.
maar om dat van mij te zeggen vind ik behoorlijk op de man. je zou het ook niet leuk vinden, als ik zeg : jij vind nix leuk wat boven je budget van 40 euro is. (als voorbeeld ;) ) dat vind ik net zo hatelijk als wat je over mij zei.
de TS vroeg om meningen, en dit is de mijne. ik gaf ook goedkopere tips.en als je budget maar werkelijk heel krap is, is de OP overbodig.50, of 500 ? als je budget het toelaat, zou ik zeggen 500.als je maar 50 hebt (voorbeeld) , is de vraag al beantwoord...

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:43

Wauw, wat worden de mensen allemaal weer verkeerd begrepen... :\ Ik geloof toch dat ik heel anders lees dan de anderen, want ik haal eerlijk die aantijgingen van Buitenzorg niet uit haar berichtjes hoor :? Er staan toch smiley's bij? Dus het is toch met een knipoog bedoeld?

En je staat hier nu eenmaal bekend als een liefhebber van merkspul SG, daar is niks mis mee toch? Heb er lol in en wees er blij mee ;)

Maar even ontopic: Toch wordt je nog steeds niet hoger beoordeeld naarmate je duurdere tack hebt op een show. Het dient schoon en vooral passend te zijn. Dat is wat opvalt :j En natuurlijk zullen de kenners wellicht mijn showhalster in een seconde onderscheiden van een exemplaar wat het viervoudige heeft gekost. Maar als je alles voor elkaar hebt verder, netjes gegroomd en schone kleding, dan wordt je echt wel correct geplaatst, daar ben ik helemaal niet bang voor.

Ik heb eerlijk waar nog nooit honderden euro's uitgegeven voor wat voor een tack dan ook. Ik heb het er gewoon niet voor over. Goed is goed genoeg voor mij. En er zijn best dingen die ik echt heel mooi vind, maar ach, zo hou ik wat te dromen ;)
Mijn hoofdstellen doe ik al 15 jaar mee, dus het kan best wat hebben blijkbaar. En ik rij gerust in de regen :+

Maar een showhalster gebruik je ook maar een paar keer per jaar, dus erg hard slijten doet dat niet. Het is nog spannender om hem tussen de shows in goed te houden bij wijze van, dan dat hij zou slijten van het showen zelf :+

Dus nou ja een lang verhaal kort: In mijn ogen heb je, ook als je serieus bezig bent, geen dure tack nodig. Wel schoon en passend spul :j
Maar ieder zijn ding!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:51

geloof me, ik ben er zeker blij mee :P maar ook met mn simpele (iig niet wat je gewend bent van mij) trainingshoofdstelletjes, of je me geloofd of niet :+
en zoals gezegd ; mijn 1e hoofdstel kwam van divoza.gekocht voor 39 gulden, en een week later aan een gek, die mn zadel kocht, verkocht voor 75.ik wilde het niet kwijt, en hij bleef maar bieden...was gauw verdient, en het begin van de ellende :')
passend en schoon is heel belangrijk, en daar schort het nogal eens aan.