welke singel voor nog meer elleboogvrijheid? heb nu een tekna anatomische singel gekocht maar geeft niet genoeg vrijheid voor mijn kleine tinker ze heeft haar singelplek erg veel naar voren zitten
zit te dubben welke type singel kan uitkomst bieden?
Misschien een rare opmerking Maar heb je niet ook zadels dat je de singel aan de achterkant vast moet maken?
juultiana
Geplaatst: 26-05-11 14:32
ik heb ook een paard met dat probleem maar omdat zij rond gebouwd iis schuift de singel al snel naar voren bij mijn wintec kan je de positie van de singel iets bepalen maar ook dit is niet voldoende ik heb nu de singel van fra die goed zitten alleen die is gewoon recht een singel in de bananen vorm was een tip die ik ook kreeg succes
Anoniem
Geplaatst: 26-05-11 14:34
corientjuh bedoel je dan een western of engels zadel? want western zadels hebben idd zo'n riem aan de achterkant maar ook een normale singel. Engelse zadels hebben bij mijn weten alleen een normalen.
TS: je kan ook een banaan singel proberen. Misschien helpt dat?
Van Mattes heb je volgens mij extra diep uitgesneden singels? Ik heb een gewoon anatomische van Mattes en voor mij was dit voldoende. Is geen tinker, maar singelplek ver naar voor en veel rimpels in de oksel. Iemand op bokt hier verkoopt ze, weet alleen even niet meer wie?
Mijn ervaring is dat dunne singels erg fijn zijn, daar kan het been overheen ipv dat de elleboog er telkens tegenaan komt. Pfiff heeft heel goedkope dunne banaansingels. FRA singels zijn ook erg dun.
brakke
Geplaatst: 26-05-11 15:31
effe opgezocht, zijn extra uitgelijnde singels (wel met bont natuurlijk) en de bokker is foxy80
ik heb ze ook inmiddels gevonden maar nu met afneembaar bont of vast bont. ik heb haar inmiddels een pb gestuurd. rij wel veel buiteritten maar dan maar elke week wassen en heb boomloos schuift bont niet meer?
@TS, ik en verschillende andere bokkers hebben je al vaker geattendeerd op de Kieffer singel die Jolien nu ook heeft gekocht, kijk er eens naar, veel meer vrijheid als bij dat model krijg je niet.
de kieffer comfort oa te koop bij Piaffe en divoza en Ooteman
de mattes schijnt ook goed te bevallen maar minder de bont voor mij omdat ik aleen buiteritten rij en veel met monder en plassen in aanmerking kom want rij in weer en windt namelijk.
brakke
Geplaatst: 27-05-11 11:59
Ik heb mijn singel nu een jaar en nog niet uitgewassen. Altijd laten drogen en dan met een borstel goed uitborstelen. Zo krijg je zand er ook wel uit denk ik. Schuiven doet hij niet.
voor mij een heerlijke singel, en zoals gezegd valt het onderhoud wel mee. Ga denk ik nog een nieuwe hoes bestellen, is makkelijker als de ene gewassen en gedroogd moet worden. veel succes ermee, hoop dat het dan in orde komt met het velletje van je paard.
Dribbelkont
Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-11 14:41
is meer het elleboogvrij heid wat een probleem bij haar is zit hier te grote pad onder maar heb de kleinere pad net binnengekregen