Het zadel ligt wel goed op mijn pony dus heb er verder geen haast mee en kijk rustig naar een geschikt zadel.
Het verhaal is namelijk zo , dat ik door een lichte afwijking in mijn linkerbeen vaak links iets inknik en dat been vaak ook niet goed stil kan houden. Nou zegt iedereen dat het zwabber been wel meevalt maar ik stoor me er hevig aan!
Mijn zadel helpt me daar ook echt niet bij , het is namelijk een gemiddeld diepe zit met zeerweinig/tot geen wrong en weet uit ervaring met een ander zadel dat ik gewoon stiller en rechter zit in een zadel met flink diepe zit en aardig wat wrong. Nu is alleen mijn probleem dat ik vrijwel had besloten welk zadel ik wilde hebben , maar tijdens het rondkijken toch steeds weer andere zadels zie waarvan ik denk; die zou ook fijn kunnen zijn voor mij! Mijn vraag dus , als jullie mijn verhaaltje zo lezen met de volgende eisen en opgenoemde zadels , wat jullie denken dat het beste is voor mij? Uit ervaring of van horen en spreken. Mogen ook andere zadels suggereren , maar hou er wel rekening mee dat ik een bepaald budget heb.
De volgende eisen heb ik aan het zadel:
- Diepe/zeer diepe zit
- Veel kniewrong
- Mag vast zitten , iets bewegelijkheid mag ook.
- Liefst van leer , ben er nog niet uit of ik kunststof nou fijn vind of niet.
- Medium boom
- Budget van +/- 800 euro. Voor zowel nieuw als tweedehands.
De volgende zadels was ik zelf op terecht gekomen:
- Kentaur Medea I of II
- Kentaur Penelopa
- Euroriding Diamond
- Euroriding luxor (vond het alleen een nadeel dat de wrong op het zweetblad ligt...weet niet of dit nadelig werkt?)
- Rossner Amerika Plus (weet alleen niet of ik de wrong dik genoeg vind)
- Wintec isabell werth (weet alleen nog niet of ik wel fan ben van kunststof zadels)
Was er eigenlijk min of meer van overtuigd dat het de Kentaur Penelopa ging worden , maar begin nu meer richting Euroriding Luxor (wel tweedehands dan) uit te neigen
Ik weet het gewoon niet meer!Ik ben ook van plan om er tegen die tijd een zadelmaker bij te roepen , dus hier hoef je me niet meer op te attanderen
Maar wilde graag wat ervaringen horen van jullie , en misschien ook van mensen die het zelfde probleem hebben als ik.Bedankt!