ademende 3in1 beschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

ademende 3in1 beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 15:01

Mijn paard heeft altijd al last van heel dun haar. 's Winters heeft ze het koud en in de zomer zit er zo weinig haar op dat ze makkelijk schuurplekjes krijgt. Haar halster gaat dus af op de wei en ik houd alles goed schoon dat het niet gaat schuren. Nu heeft ze met die warme periode pas toch warmteplekken onder haar peesbeschermers gekregen en zijn er haren afgeschuurd. Het zijn echt geen drukplekken, want alles past goed en haar eigen kleur haar komt ook gewoon terug (zat ook geen vocht) Maar peesbeschermers wil ik voorlopig even niet om, omdat de randen toch ook over die kale stukken komen.

Omdat ze dit kreeg bandageer ik nu, in ieder geval tot alles weer goed dicht gegroeid is. (al haar haar weer terug) maar dat is natuurlijk ook gewoon hartstikke heet. (ik gebruik al van die ventilerende onderlappen)

Nu zit ik dus aan 3in1 beschermers te denken, maar ik vraag me af of die wel goed ademen. Dus wie heeft er ervaring met 3in1 beschermers. Welke zijn fijn en wat merk je van de warmte.

(reacties over zonder bescherming rijden heb ik niet nodig, ik wil met rijden en heb daar mijn redenen voor ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:49

Ik vind die van Veredus best goed ademen in verhouding met veel andere

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:53

Als ze echt zo gevoelig is zou ik persoonlijk liever blijven bandageren...
Bij 3-in-1 heb je namelijk altijd het probleem dat er een punt is waarop de beschermers over elkaar heenvallen. Dat heb je met je onderlappen natuurlijk ook, alleen die zijn erg dun, en beschermers zijn, vaak vooral de randjes, erg dik. Of misschien de Eskadrons, die zijn volgens mij wel heel zacht. De HH bijvoorbeeld heeft echt harde randen vind ik en is ook vanbinnen niet helemaal fijn vlak.

Welke beschermers echt goed ventileren durf ik verder niets over te zeggen, ik gebruik zelf Kieffer maar die zijn gewoon dicht zegmaar.

Offuh, van die echte pijpkousen of hoe heten die dingen? Die zitten rondom het been maar hebben vooral aan de binnenkant een harder stuk, die zijn verder ook redelijk zacht geloof ik.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:28

:)* Er al aan gedacht zonder bescherming te rijden?

Splash_

Re: ademende 3in1 beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:31

Je hebt de nieuwe van Professionals Choice, Ven-tec heten die volgens mij.
En je hebt Pegasus, een nog relatief onbekend merk, bokker IJp verkoopt ze.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:53

Ik heb de wikkelbeschermers van HKLM en dan het Chicago model. Deze zijn van air-neopreen dus met gaatjes erin. Ik gebruik ze veel in de zomer en ze bevallen mij erg goed.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:55

De VenTech Elite van Professional's Choice zijn inderdaad ook super fijn :j

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 21:28

_San87_ schreef:
:)* Er al aan gedacht zonder bescherming te rijden?

Jij hebt duidelijk de openingspost niet gelezen... :)*
Laatst bijgewerkt door KozieZ op 07-05-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 21:29

Bedankt voor de andere reacties zal morgen eens gaan googlen op die namen.

Nog meer mensen met goede of juist slechte ervaringen?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 23:44

ik heb op dat vlak goede ervaringen met veredus, eskadron en anky...allemaal lekker soepel, geen harde randen en niet te warm eronder :) het zal toch ook wel een kwestie van testen zijn omdat ze ook wel allemaal wat anders van pasvorm zijn. Als je paardje zo gevoelig is, zal dat zeker ook meespelen.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:30

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:10

die bedoelde ik ook inderdaad, die zijn heel fijn en ademen goed!
ze vallen we heel ruim dus je moet een niet al te grote maat nemen...

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:28

Zowel de Professional's Choice als de Pegasus Airboots zijn zeer goed maar mijn ervaring is dat de Pegasus een nog betere pasvorm heeft en ze hebben een vriendelijkere prijs dan de Professional's Choice.

Pegasus Airboots
Afbeelding
Meer Info:
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=720

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:14

Is dat Charlie Chaplin _O- ?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:28

Ik heb de Eskadron pro dressage en de Indra 3 in 1 kwa ventilering gaat mijn voorkeur uit naar die van Eskadron deze zijn dunner en de pasvorm is beter.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:55

Heb alle beschermers die jullie aanraden inmiddels bekeken. Er zit wel al wat tussen wat mijn aandacht trekt. Valt me op dat ik bij redelijk wat van deze beschermers op western sites kom. Blijkbaar worden dit soort beschermers daar het meest gebruikt.

Nog meer meningen/ervaringen?

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:00

Klopt dat ze bij 'ons' vrij vaak gebruikt worden. Op dit moment is de best ademende boot die van anky maar de pasvorm is echt vreselijk. Ons testpanel van div. ruiters uit div. takken van de sport zijn allemaal erg te spreken over de pegasus omdat ze altijd passen en direct goed zitten en na het trainen het been vrij direct weer koel is.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:21

ik stond eerst ook wat sceptisch tegenover de anky's omdat het idd gewoon rechte buizen zijn zeg maar. Maar naar mijn ervaring (bij verschillende paarden) blijven ze perfect op hun plaats zitten en veroorzaken geen plekjes oid, zelfs niet bij intensief gebruik. Kwaliteit is ook goed, gaan niet snel stuk. Wegens de groffere vorm mss wel minder geschikt voor dunnere beentjes, maar daar heb ik geen ervaring mee.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 14:42

Mathilde schreef:
Klopt dat ze bij 'ons' vrij vaak gebruikt worden. Op dit moment is de best ademende boot die van anky maar de pasvorm is echt vreselijk. Ons testpanel van div. ruiters uit div. takken van de sport zijn allemaal erg te spreken over de pegasus omdat ze altijd passen en direct goed zitten en na het trainen het been vrij direct weer koel is.

Bedoelde het ook niet negatief hè, viel me gewoon op, had het vooral op dressuurdelen verwacht. ;)

Die pegasus zit maar met 1 klitterband of lijkt dat maar zo?

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:43

Nee, was ook niet zo bedoeld van mijn kant :D
De pegasus hebben aan de gehele overlappende kant klitterband plus die ene strook die je ziet. Dus zit de gehele boot om het been heen gesloten aan de buiten kant wat zorgt voor een goede pasvorm.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:01

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:56

ik heb anky's, mijn paard kan echt drijfnat zijn van het zweet maar de pezen blijven opzich mooi droog.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 14:58

Mathilde schreef:
De pegasus hebben aan de gehele overlappende kant klitterband plus die ene strook die je ziet. Dus zit de gehele boot om het been heen gesloten aan de buiten kant wat zorgt voor een goede pasvorm.

Oké en zijn ze dan wel makkelijk om te doen? Lijkt me door 1 lange klitterband lastiger om dat netjes dicht te doen zonder bulten en scheve stukken.

MelanieB schreef:
Stretch and Flex Training Wraps :j Staat ook in 'breathes like a leaf'. Is heel mooi materiaal, met allemaal 'bobbeltjes' achtig dus goed ventilerend maar wel met verdikt stuk bij pees ed :j
http://www.equilibriumproducts.com/leg_ ... ing_wraps/
AfbeeldingAfbeelding

Die zien er een stuk slapper uit dan de andere die ik nu bekeken heb. Is dat ook zo? Heb je zelf ook ervaring met deze?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:07

Er zit een verdikt stuk achter bij de pees en aan binnenkant been, voorkant hoeft ook niet zo dik te zijn, want je springt er niet mee, en dat bespaart zo weer wat dik materiaal en laat dus meer lucht door.
En ja heb er ervaring mee want heb ze zelf en gebruik ze dagelijks en zeer tevreden mee, kan er vanavond wel een foton van maken de binnenkant

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 15:54

Dat zou erg fijn zijn :) Denk dat het ook slapper lijkt door die bobbels.