Anatomisch kopstuk, welke merken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

EllenRose

Anatomisch kopstuk, welke merken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 14:30

Hoi!

Ik heb sinds dinsdag een nieuwe paardenbeest.
Nu is ze wat lastig met vinden van een goed hoofdstel. Ze heeft een cob maat, maar wel een iets langer hoofd. Daarbij heeft ze achter haar oren weinig ruimte voor het kopstuk. Het kopstuk drukt dus tegen haar oren aan. Dat gaat nu nog goed, maar na een tijdje gaat ze hier last van krijgen. Ik heb overigens wel een kopstuk waar de neusriem overheen loopt en welke zacht is achter de oren.

Nou weet ik dat er hoofdstellen zijn met een kopstuk in de vorm van een halve maan. Ik heb al wat rond gezocht maar kom niet verder dan de BR Adlington.

Ik vroeg me af of jullie misschien merken weten die ook hoofdstellen leveren met zo'n kopstuk. Het mag ook een los kopstuk zijn!

Voorbeeldje van een halvemaan kopstuk:
Afbeelding

annelotten

Re: Anatomisch kopstuk, welke merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:42

Deze is wel een beetje anders, maar geeft iig geen druk achter de oren: de dyon difference

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:32

Hooks heeft er 1, maar weet niet meer welk model...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:41

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:42

Ik heb er een van Morris en Nolan.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 17:04

@ xRambo & aslo, idd goede kopstukken maar dan zit de neusriem + keelriem ook weer apart en dat wil ik liever niet.
@mistid, heb even opgezocht en die heeft er idd een! Vind alleen de neusriem niet je van het, maar het is een optie. Dankjewel!
@Chaos, mag ik vragen wat je daar voor betaald hebt? Mag via pb!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:47

HV heeft ze ook geloof ik, loopt op het moment een topic over

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:54

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:15

Het Micklem hoofdstel zie het topic erover.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 20:20

Bedankt voor de tips!

Even de voor de duidelijkheid. Ik zoek, afgezien van het kopstuk, een normaal hoofdstel. Zoals die van BR bijvoorbeeld. De Micklem van Rambo valt dus af.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:24

Rikylover schreef:
Bedankt voor de tips!

Even de voor de duidelijkheid. Ik zoek, afgezien van het kopstuk, een normaal hoofdstel. Zoals die van BR bijvoorbeeld. De Micklem van Rambo valt dus af.

De micklem is een normaal hoofdstel, je mag er gewoon wedstrijd mee rijden.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 23:03

@Schangah, dat klopt je mag deze inderdaad gebruiken op wedstrijden. Ik ben niet helemaal duidelijk geweest in mijn vorige bericht. Ik bedoel met "normaal" een hoofdstel dat een standaard neusriem + keelriem ed. heeft zoals het hoofdstel dat we allemaal kennen. De Micklem heeft bij de neusriem + keelriem verschillende riemen zitten, welke overigens zeker weten de druk verminderen ed., maar dat is niet wat ik zoek.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:10

Die op je foto is van Br. Ik heb er ook zo een en hij bevalt uitstekend. Mijn paard kan veel makkelijker nageven met dit kopstuk. Het leer is ook prima van kwaliteit.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:42

HH heeft op sommige modellen ook zacht onderlegde kostukken met uitsparingen voor de oorschelpen.

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:47

barefoot heeft er dacht ik ook één: contour

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:08

Ik vind die BR Adlington wel erg mooi zeg! Heb jij die in het echt gezien TS?
Petra_O, kan jij mij misschien vertellen hoe dat hoofdstel valt qua maat? Mijn paard zit namelijk altijd tussen cob en full in.

Zo'n kopstuk heb ik nu ook van HH, maar dat is wel een heel oud model, wat ik nergens meer kan vinden en ik ben toe aan een nieuwe. Er worden weinig (dressuurachtige) hoofdstellen van verkocht, best vreemd he? Ben jij al andere hoofdstellen tegengekomen TS?

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:25

Ik heb er eentje van D'yon, kostte €100 en is verder een heel gewoon hoofdstel, hij ligt absoluut niet zo ver naar achter als de Difference die hierboven staat, gewoon halve maanvorm achter de oren. Ben er héél tevreden over!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:32

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:38

AniqueN schreef:
Ik vind die BR Adlington wel erg mooi zeg! Heb jij die in het echt gezien TS?
Petra_O, kan jij mij misschien vertellen hoe dat hoofdstel valt qua maat? Mijn paard zit namelijk altijd tussen cob en full in.

Zo'n kopstuk heb ik nu ook van HH, maar dat is wel een heel oud model, wat ik nergens meer kan vinden en ik ben toe aan een nieuwe. Er worden weinig (dressuurachtige) hoofdstellen van verkocht, best vreemd he? Ben jij al andere hoofdstellen tegengekomen TS?

Ik heb de BR Aldridge. ik heb maat cob voor mijn pony, en hij valt vrij normaal volgens mij. Ik heb altijd cob, en hij zit niet anders dan anders. De kwaliteit is geweldig! het leer is heel soepel en zacht.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 08:28

@AniqueN: Nee ik heb hem niet in het echt gezien. Maar op de foto zo lijkt het een heel meooi hoofdstel! Ben verder, behalve de BR die Petra_O noemt, weinig andere "normale" hoofdstellen tegen gekomen met zo'n kopstuk. Veel ervan zijn dan ook meteen met aangepaste keelriem + neusriem.

@x__laura: Welke van Dy'on heb jij? :)

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:16

Ja precies, ik wil ook eigenlijk alleen een aangepast kopstuk en verder alles `normaal´ ;) . Mocht je nog zoiets tegenkomen hoor ik het graag TS! Ga maar eens goed nadenken over de BR Adlington, wel jammer dat er hier geen winkel in de buurt is die dat hoofdstel verkopen, ik zou het eigenlijk graag wel even zien voordat ik het koop. Lastig :D !

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:11

ik heb hem via internet besteld. Het is altijd wel even ene gok, maar k weet dat BR over het algemeen uitstekende kwaliteit levert. Ze hebben BR hoofdtsellen bij Agradi, maar vanwege de lange levertijd heb ik hem hier besteld:
http://www.dekroo.nl/shop/hoofdstel-hal ... dridge.htm

Levering was prima in orde, heb ik niks op aan te merken. Ik kan vanmiddag wel even een foto maken van mijn hoofdstel. Ik heb alleen de sperriem eraf laten halen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:14

@ Rikylover zoals ik al posten heeft HH er ook zoiezo 2 :j zijn ook normale hoofdstellen maar wel met een ergonomisch gevormd kopstuk :j

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 13:23

@Petra_O, ik ben benieuwd naar de foto!

@aafje87, ja ik had het inderdaad gezien! Die kopstukken zijn wel iets anders dan de kopstukken die in een halve maan lopen. Maar het verlicht inderdaad ook al wat de druk op de oren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:31

Ik heb de Dy'on Difference, ik was rond de 350? euro kwijt voor het hoofdstel en teugels. De mijne heeft ook een cobmaat. Echt ontzettend mooi en goed hoofdstel, heb hem nu iets langer als een jaar en ziet er nog als nieuw uit.

Afbeelding

In het begin is het ontzettend lastig, maar na een tijdje is het makkelijker dan wanneer je 'n gewone hebt :j