Dilemma: Transportbeschermers!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aardbei445

Dilemma: Transportbeschermers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 15:24

Welke transportbeschermers moet ik nou nemen? Ik weet het echt niet meer, er is gewoon TE VEEL om te kiezen :Y)
Ik denk dat ik de hoge van BR jos lansink wil (http://www.paardenverzorging.in/dierbenodigdhedenpaardenbenen%20%26%20hoeventransportbeschermers/br-jos-lansink-transportbeschermers-hoog-zwart/)
Maar zou dit een goede keuze zijn? Even ter informatie over wat ik wil:
Mijn paard is ongeveer 174, ze moeten goed passen te voorkoming van ongelukken. Ze moeten dus ook niet afzakken zodat hij er op kan gaan staan, maar ze moeten ook genoeg bescherming bieden voor een paar uur rijden (iets wat niet heel vaak voorkomt gelukkig :Y) )
En nog een heel belangrijk punt: ze moeten tegen een stootje kunnen, dus niet na 3 x gebruiken uit elkaar vallen...
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik kom er niet meer helemaal uit :')

Patsy

Re: Dilemma: Transportbeschermers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:26

Ik heb zelf hoge beschermers maar die van mij staat pas stil op de trailer zonder achterbeschermers, anders probeert ze ze alleen maar af te krijgen....
Probeer ze dus eerst een keer te lenen om te proberen wat je paard ermee doet. Ik gebruik de mijn eigenlijk nooit meer.

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 15:28

Hij heeft nog nooit transportbeschermers achter omgehad toen hij op de trailer stond, maar hij heeft wel 2 benen ingepakt gehad met bandages+onderlappen toen deze door een virus dik waren geworden. Hij stond er heel braaf mee op stal, dus ik verwacht geen problemen. Hij heeft even een paar passen gek gelopen, maar daarna was dat ook over. Ik heb wel eens hoge beschermers omgehad, maar dat was om even te kijken of zo paste, en dit vond hij prima. :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:29

Ik heb transportbeschermers, merk moet ik even voor je kijken, die je in de vorm van je paardenbeen kan kneden. Eerst keer warm maken met bv een fohn en dan kneed je hem op maat! Echt perfecte dingen!

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 15:35

Oh, dat klinkt wel goed ja! Weet je nog waar je ze hebt gekocht misschien?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:35

Zelf vind ik normale transportbeschermers een beetje griezelig.
Dus ik gebruik peesbeschermers; werkt perfect en biedt naar mening ook voldoende bescherming!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:36

fempsie schreef:

Yes, bij DaRo Hippique in Albasserdam!

Edit: aanvulling, er zitten ook nog springschoenen aan vast, die kan je wel losmaken. Ik heb ze er altijd omheen. Ze zitten perfect, het zijn niet van die dikke dingen.. maar gewoon superstevig materiaal. Heb ooit 1 klein scheurtje gehad, zit een soort schuim in lijkt wel? Bizar spul, maar het werkt als een tierelier!
Laatst bijgewerkt door Paardenmeis1 op 05-05-11 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 15:36

Maar hiermee bescherm je geen knieen etc. ... Mag ik vragen waarom je dit een beetje griezelig vind?

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 15:39

Miseria schreef:
fempsie schreef:

Yes, bij DaRo Hippique in Albasserdam!

Edit: aanvulling, er zitten ook nog springschoenen aan vast, die kan je wel losmaken. Ik heb ze er altijd omheen. Ze zitten perfect, het zijn niet van die dikke dingen.. maar gewoon superstevig materiaal. Heb ooit 1 klein scheurtje gehad, zit een soort schuim in lijkt wel? Bizar spul, maar het werkt als een tierelier!

Dit klinkt echt best wel ideaal! Ik kan ze nog niet vinden op internet , maar ben druk bezig hiermee! ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:40

fempsie schreef:
Maar hiermee bescherm je geen knieen etc. ... Mag ik vragen waarom je dit een beetje griezelig vind?

Voor knieën zijn speciale kniebeschermers verkrijgbaar :j

Ik vind ze griezelig omdat ze vaker niet dan wel goed blijven zitten. Plus bij noodgevallen kunnen die dingen ontzettend in de weg zitten als ze niet zijn blijven zitten.
Probeer dan maar eens een afgezakte beschermer waar je paard mee in de knoop zit te verwijderen ;) Dat probleem heb je (ik) bij peesbeschermers niet.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:40

Ik heb transportbeschermers van BR en ik ben er wel heel blij mee. Ze blijven ook netjes zitten. Behalve als manlief ze niet strak genoeg om doet hihi. :P Het enige is dat het klitteband een beetje loslaat maar even met de naaimachine erover en dan is dat ook weer opgelost. Ohja, mijn paard is 1.61, mocht je dat nog handig vinden om te weten ;)

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 15:43

Rumpleteaser schreef:
fempsie schreef:

Ik vind ze griezelig omdat ze vaker niet dan wel goed blijven zitten. Plus bij noodgevallen kunnen die dingen ontzettend in de weg zitten als ze niet zijn blijven zitten.
Probeer dan maar eens een afgezakte beschermer waar je paard mee in de knoop zit te verwijderen ;) Dat probleem heb je (ik) bij peesbeschermers niet.

Daar heb je gelijk in indd, maar wat nou als je paard met peesbeschermers om verkeerd van de laadklep afloopt en via de zijkant valt? Hiermee kan je best problemen krijgen lijkt me...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:46

fempsie schreef:
Daar heb je gelijk in indd, maar wat nou als je paard met peesbeschermers om verkeerd van de laadklep afloopt en via de zijkant valt? Hiermee kan je best problemen krijgen lijkt me...

Ik begrijp denk ik niet helemaal precies wat je bedoelt met deze val...? Want hoe beschermen transportbeschermers tegen een val van je paard...? :o

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:46

Als je transportbeschermers wilt die niet afzakken moet je al niet de keuzen maken voor dat soort beschermers.

Ik heb Stable Boots,
deze op precies te zien
Afbeelding

Ik doe er wel springschoenen onder! Echt super bescherming!
Zelf heb ik ervaring met hoge en lage beschermers en die zakte ook alleen maar af, en waren vervelend voor het paard.
De stable boots vind ik de beste uitvinding!

edit: oh ja voordeel, het oranje (de pads) kan je eruit halen en wassen indien nodig (zit met klittenband vast)
Laatst bijgewerkt door CalvinenGino op 05-05-11 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:47

als je paard verkeerd van de laadklep gaat en je bent vergeten de sluithaken goed weg te draaien dan denk ik niet dat transportbeschermers veel zullen beschermen...
ik doe de mijne zelfs pas om als m'n paard geladen is. 't is volgens mij ook eerder bedoeld om schuren tegen schotten en wand te voorkomen en de kroonrand van de hoef bij "trappelen"

moire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:48

[/quote]

Probeer dan maar eens een afgezakte beschermer waar je paard mee in de knoop zit te verwijderen ;) Dat probleem heb je (ik) bij peesbeschermers niet.[/quote]
Daar heb je gelijk in indd, maar wat nou als je paard met peesbeschermers om verkeerd van de laadklep afloopt en via de zijkant valt? Hiermee kan je best problemen krijgen lijkt me...[/quote]

ik vraag me af of transportbeschermers je dan echt helpen...
zelf zet ik mijn paarden met peesbeschermers of bandages én voor springschoenen op de trailer. dit is een gewoonte geworden sinds mijn merrie op een gegeven moment niet meer de trailer opwilde, en de transport beschermers ging associeren met trailer laden... met het oefenen heb ik haar toen rondom in de bandages gezet en springschoenen aan gedaan en dat beviel me wel prima. was gelijk af van het vreemde lopen (achterbenen extreem hoog optillen) en alles zit nog netjes als we op de bestemming aankomen. transportbeschermers wist ze (vooral achter) nog wel eens af te krijgen onderweg.

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:54

spiek even mee in dit topic. Heb namelijk al verschillende soorten beschermers geprobeerd, maar tot op heden nog niet de perfecte beschermers gevonden.
Heb zowel lage als hoge beschermers, maar beide blijven niet optimaal zitten. Mijn vorige paard was groot (bijna 1.80) had zeer dikke benen en was kramperig achter, dus daar kon zowiezo bijna niets om, van de hoge beschermers bleef hij in de kramp schieten. En verder waren de meeste beschermers (ook strijklappen e.d.) vaak te klein)
Mijn huidige paard past de hoge beschermers wel, maar ik vind dat deze niet goed blijven zitten, ze zakken snel af, met als gevolg dat ze na 1 ritje al flink beschadigd waren, en als ik ze strakker omdoe blijft hij ermee trappen.
Bij beide paarden blijven de beschermers om de voorbenen wel goed zitten. Ik ben dus vooral op zoek naar de ideale beschermers voor de achterbenen.
Op dit moment doe ik het dus met peeskappen/springschoenen/hoge neoprene beschermes (3in1?)

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 15:55

Rumpleteaser schreef:
fempsie schreef:

Ik begrijp denk ik niet helemaal precies wat je bedoelt met deze val...? Want hoe beschermen transportbeschermers tegen een val van je paard...? :o

Ze beschermen niet tegen vallen, wel tegen wondjes ;)

@ petitparis
Nee, maar ik ga ervan uit dat ik die goed heb weggedraaid ;) Tuurlijk beschermen ze niet tegen alles, maar ik denk dat het wel het beste is wat je kan kiezen, hoewel ik natuurlijk altijd opensta voor suggesties :j Ookal zijn ze hier niet voor bedoel misschien, ik heb wel eens verhalen gehoord zonder transportbeschermers waar je niet heel vrolijk van word... Ik heb ook verhalen gehoord MET transportbeschermers en dat liep een stuk beter af ;)

@CalvinenGino
Maar ik dacht dat deze voor dikke benen waren? Bieden ze dan wel bescherming zoals een transportbeschermer dat doet?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:55

@popcornlover: als je hoge neopreen beschermers (3in1) gebruikt dan kan je die stableboods het beste nemen.
Is namelijk hetzelfde principe alleen nog een extra pad eronder.

@ TS ik vind dat het betere bescherming geeft, omdat het

A. beter blijft zitten
B. je hebt een dikke pad en de stevigheid van de beschermer dus eigenlijk 2 laags!
Krijg dat maar eens stuk.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:57

doe ik ook wel eens neoprene springschoenen en 3-in-1-beschermers. vooral de springschoenen als ze samen met een ander paard geladen wordt. ik heb meer "angst" voor het aftrappen van ijzers enbeschadigen van de kroonrand als ze "samen" staan, dan van al de rest...

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 16:00

CalvinenGino schreef:
@popcornlover: als je hoge neopreen beschermers (3in1) gebruikt dan kan je die stableboods het beste nemen.
Is namelijk hetzelfde principe alleen nog een extra pad eronder.

@ TS ik vind dat het betere bescherming geeft, omdat het

A. beter blijft zitten
B. je hebt een dikke pad en de stevigheid van de beschermer dus eigenlijk 2 laags!
Krijg dat maar eens stuk.

Hahaha, wordt net een soort debat hier :P
Weet je toevallig ook van welk merk jij ze hebt?

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 16:10

Oh wacht, ik heb ze gevonden, van epplejeck toch? Ik denk dat je me hebt overgehaald ;)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:15

Jep die van eppeljeck :) kosten een 50 euro voor Voor en Achter.. Je hebt ze ook van HarryHorse maar voor 60 euro en dan niet zo een blitsende kleur pas als die van EJ.
Ik heb trouwens maat M (d8 ik) voor mijn 1,73 grote vriend!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:13

Voor mijn vorige paard had ik ze van Weatherbeta volgens mij, dure, en zakten constant af... -O- nu heb ik hele goedkope van harry's horse voor mn huidige paard en die zijn nog nooit afgezakt, hoge versie ook. :j zijn erg fijn en goed klitteband.
Afbeelding
Deze ^^ Goedkoop, maar wel sterk, en mooi dikke voering. :j En je kunt m goed aantrekken omdat ie zoveel klittebandjes heeft (en na verloop van tijd kun je dit ook zeer snel los en vast maken :)) ). :j vaak ga ik naar les en heeft ie zn peesjes dus al om en deze doe ik er dan overheen :Y)
Gebruik alleen de achterbenen, tenzij het een langere reis word.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:08

Heb ze al langs zien komen in dit topic, ik heb onlangs deze gekocht > http://www.piger.nl/products/417/Beenbe ... rs_gevoerd

Mijn paard kan niet tegen die hoge en de lage zijn een keer afgezakt en kapot gegaan dus ik had echt nieuwe nodig. Ze bevallen tot nu toe prima.