Quur zadels van EJ

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou89

Quur zadels van EJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 09:03

Hoi,

Nu zag ik deze zadels van EJ.
Ik heb ze in de winkel gezien, en zo op het eerste oog vond ik de Quur zadels er netjes uit zien en voelen.
Nu ben ik benieuwd of iemand er één heeft en wat zijn/haar ervaringen zijn met deze zadels?
Hoe is de kwaliteit, hoe zitten ze en blijven ze netjes?

Heeft er ook iemand ervaring met de zadelpasservice van EJ, zijn het goede zadelmakers?

Springzadel Quur Macair Jumping
Afbeelding
(deze zou ik dan wel in het bruin willen.)

Dressuurzadel Quur Beril
Afbeelding

Dressuurzadel Quur Luna
Afbeelding

En wat is het verschil tussen de twee dressuurzadels?

Groetjes, Marlou

Silence

Re: Quur zadels van EJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:41

Ik heb ook een Quur zadel gehad :j
Zeer tevreden over. Zowel over het zadel als over de service van EJ.
Heb hem verkocht wegens overstap naar bruin tuig, maar als het zadel er in het bruin was geweest had ik hem zeker in die kleur terug gekocht.

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:09

Bedankt voor je reactie. Welk zadel heb je gehad? Ik heb het springzadel in het bruin gezien, de dressuur weet ik niet of ze die nu ook in het bruin hebben.

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:32

Ik ben eigenlijk niet zo tevreden over de quur beril, ik heb hem gehad maar ik had na een maand al enorm grote slijtage plekkn aan het zweetblad (beugelriemen). Het kan natuurlijk ook aan mijn beugelriemen liggen...;)
Kwa service, tjaa, Ze zijn wel bereid om dingen optelossen, maar ze doen er niet veel aan. Ik had dus mijn zadel naar EJ gebracht om te vragen hoe het komt dat er nu al zulke grote slijtage plekken zijn, nou het antwoord was dat ze er niet zo veel aan kunnen doen, en dat ik gewoon goed moest invetten en het maar aanzien... :(

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:38

hmm oke dat is niet goed natuurlijk! :( Is het nog wel opgelost? Of werd het nog erger?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:40

Die laatste lijkt heel erg op rossner montreal.
Vind spring zadel er echt comfi uitzien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:43

Het springzadel vind ik echt prachtig.. En de prijs is ook gunstig. Alleen ben ik nogal bang dat de pas service van ej niet geweldig is. Aangezien ik EJ erg commercieel vind, En dus bang ben dat ze je een niet passend zadel verkopen. Maargoed ik heb er geen ervaring mee, maar dat is mijn gevoel! Aangezien divoza ook niet echt bekend staat om een goede passervice en EJ en divoza wel iets met elkaar te maken hebben geloof ik?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:45

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:53

Bedankt, die topics had ik al doorgespit, maar vond de meeste al een beetje oud en inmiddels gaat het ook om een ander zadel.

Ik vind het springzadel er ook goed uit zien! Vind de kleur bruin ook erg mooi (kon ik geen afbeelding van vinden.)

@ Nini_roosje: Ja daar ben ik dus ook bang voor, dat ze geen goede zadelmaker hebben!
Laatst bijgewerkt door Marlou89 op 03-05-11 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:54

De ervaring zijn echt 50/50 wat betreft wel en niet tevreden.
Vind dat springzadel ook echt een plaatje om te zien :j

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:54

Ik heb ook een quur zadel gehad en was er erg tevreden over !
Ook over de service, had beugelriemen derbij gekregen die het na een maand al begeven hadden en kreeg zonder pardon gratis nieuwe.
Had er een singel bij gekregen die toch te groot bleek te zijn en ook die kreeg ik weer nieuw in een andere maat.
Omdat ik over ben gegaan op western heb ik het zadel weer terug naar EJ gebracht en kreeg er weer een net prijsje voor terug.

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:56

@ Lizzylover: Weet jij wie de zadelmaker is bij EJ? Of hebben ze verschillende zadelmakers indienst? Ik ben een btje bang namelijk dat het zadel niet goed wordt aangemeten omdat ik geen ervaring heb met EJ, en wel een goede zadelmaker wil.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:57

Zit beetje met zelfde als jou Marlou! Zeker omdat ik zit te kijken naar een springzadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:58

_Jessie schreef:
Zit beetje met zelfde als jou Marlou! Zeker omdat ik zit te kijken naar een springzadel

En ik dus ook!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:59

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:59

Ja ik heb op dit moment een veelzijdigheidszadel, maar ik spring veel dus eigenlijk wil ik een nieuw springzadel en een nieuw dressuurzadel en mijn veiligheidszadel weg doen. Maar om nou direct 2 nieuwe zadels te kopen, wil ik wel eerst wat meer info.. En anders neem ik liever één nieuw springzadel en dan bijv. een goede 2ehands dressuur zadel van wat duurdere merken.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:59

Marlou89 schreef:
@ Lizzylover: Weet jij wie de zadelmaker is bij EJ? Of hebben ze verschillende zadelmakers indienst? Ik ben een btje bang namelijk dat het zadel niet goed wordt aangemeten omdat ik geen ervaring heb met EJ, en wel een goede zadelmaker wil.

Ik heb er 2 gehad, een man bij mijn eerste zadel van epplejeck dat bleek de 'eigenaar' van het zadelpassen te zijn. En de andere 2 keer heb ik een vrouw melanie als het goed is gehad.
Voor zover ik kan zien zijn ze allebei eerlijk, ze hadden me een duur zadel aan kunnen smeren maar ze zeiden eerlijk dat ie niet paste en ik beter voor de goedkopere kon gaan.
Mijn pony heeft een moeilijke rug en bij het 2de zadel ( de quur ) heeft mijn osteopaat ook bevestigd dat ie goed lag.
Laatst bijgewerkt door Youknowme op 03-05-11 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:00

Anoniem schreef:
Het springzadel vind ik echt prachtig.. En de prijs is ook gunstig. Alleen ben ik nogal bang dat de pas service van ej niet geweldig is. Aangezien ik EJ erg commercieel vind, En dus bang ben dat ze je een niet passend zadel verkopen. Maargoed ik heb er geen ervaring mee, maar dat is mijn gevoel! Aangezien divoza ook niet echt bekend staat om een goede passervice en EJ en divoza wel iets met elkaar te maken hebben geloof ik?

De zadelmaker/passer van de EJ in Drachten heeft er 1 die ook altijd bij de Divoza heeft gewerkt dacht ik zo.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:02

Van Divoza heb je ook 50/50 wel niet tevreden geloof ik.
Maar wel fijn om te weten dat de osteo heeft bevestigd dat hij goed lag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:04

TheHorseInn schreef:
Anoniem schreef:

De zadelmaker/passer van de EJ in Drachten heeft er 1 die ook altijd bij de Divoza heeft gewerkt dacht ik zo.

En dat is dus ook waar ik bang voor ben.. dat de EJ net zo beroerd is al Divoza (daar heb ik namelijk heel veel slechte dingen van gelezen)

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 15:06

hmm ik heb er toch nog een beetje mijn twijfels over.. daarom ben ik blij met alle ervaringen en reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:07

Weet er iemand of je bij EJ een zadel kunt kopen en die (als mijn eigen zadelmaker zegt dat het niet past) weer terug kunt brengen? Want dat zou wel een goed alternatief zijn.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:07

Ik vond de zadelpasser zeker niet beroerd.
Heeft meerdere zadels gepast en liet ook heel duidelijk zien wat er wel een niet paste en waarom hij het ene zadel wel aanraadde en het andere niet. Ook met het testrijden werd daar allemaal naar gekeken. Hoe lag het zadel voor het rijden, wat deed het rijdens het rijden en hoe lag het daarna.
Dit was ook duidelijk terug te zien. Dus er is niet zomaar het eerste de beste zadel op gegooid en gezegd dat het paste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:08

Silence schreef:
Ik vond de zadelpasser zeker niet beroerd.
Heeft meerdere zadels gepast en liet ook heel duidelijk zien wat er wel een niet paste en waarom hij het ene zadel wel aanraadde en het andere niet. Ook met het testrijden werd daar allemaal naar gekeken. Hoe lag het zadel voor het rijden, wat deed het rijdens het rijden en hoe lag het daarna.
Dit was ook duidelijk terug te zien. Dus er is niet zomaar het eerste de beste zadel op gegooid en gezegd dat het paste.

Dat is iig fijn om te horen :j

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:09

Silece, weet jij nog welke zadelpasser jij had? Heb je uiteindelijk een zadel van hun gekocht of ander merk?