Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar wel erg duur, dat wel. Mijn merrie heeft een dubbelgebroken aurigan bit, vindt ze heel lekker
Bitloos vindt ze ook cool, en al het andere is volgens haar helemaal niks
Yamcha schreef:De zachtste is een ongebroken trens
Maar je moet kijken wat je paard zelf fijn vindt. Ik ken eigenlijk geen paarden die enkelgebroken fijn vinden, wel veel die dubbelgebroken of ongebroken fijn vinden. Rubber vinden de meeste ook niet erg fijn, omdat het soms wat 'branderig' schijnt te voelen.
RVS vinden veel paarden oké, kopersmaak schijnt lekker te zijn, dus aurigan of argentaan is een goede keusMaar wel erg duur, dat wel. Mijn merrie heeft een dubbelgebroken aurigan bit, vindt ze heel lekker
Bitloos vindt ze ook cool, en al het andere is volgens haar helemaal niks
Olster4ever schreef:Yamcha schreef:Rubber vinden de meeste ook niet erg fijn, omdat het soms wat 'branderig' schijnt te voelen.
klopt maar dat komt dan volgens mij omdat het paard niet genoeg speeksel aanmaakt

Slofje schreef:misschien inderdaad een dubbelgebroken trensje, een ongebroken kan erg hard zijn met de verkeerde handen. (elk bit natuurlijk). Daarnaast bitloos misschien ook een idee?
hestejente schreef:Slofje schreef:misschien inderdaad een dubbelgebroken trensje, een ongebroken kan erg hard zijn met de verkeerde handen. (elk bit natuurlijk). Daarnaast bitloos misschien ook een idee?
Wat een onzin, een ongebroken bit ligt heel stabiel in de mond en geeft veel minder druk op de tong dan een dubbelgebroken bit.
Ik ga helemaal mee met yamcha, en ik vind dat je met zo'n jong paard niet te veel moet wisselen van bit. Dus gewoon 1 bitje kiezen en dat gebruiken. Als het paard nu een dubbelgebroken bustrens heeft zou ik zo'n bit gaan gebruiken totdat je signalen krijgt dat hij er niet fijn op loopt. Overigens zijn er zat paarden die een dubbelgebroken bit en/of watertrensringen te veel gewiebel vinden in hun mond, mijne wordt er erg zwaar van (gaat hangen) Wij zijn jouw fjord niet he, dus wij kunnen ook niet zeggen welk bit hem het beste bevalt
Safiera schreef:Kan hangen dan ook door een te beweeglijk bit komen, hestejente?
Dubbelgebroken is te wiebelwiebel voor 'm, hij gaat erg leunen op het bit, grijpt het beet om van al dat gebeweeg af te zijn. Heb ook een paard bijgereden dat dubbelgebroken niet fijn vond, die had een enkelgebroken. Mijn paard heeft daar geen ruimte voor, voor hem heb ik een myler. Ook dubbelgebroken maar ligt veel stiller 
Daarnaast had ik het ook niet over een enkelgebroken bit, die zijn gewoon veel scherper dan een ongebroken of dubbelgebroken bit.