Ik zou het liefst voor boomloos willen gaan
Maar nou bedenk ik me..Kan een paard eigenlijk ingereden worden met een boomloos zadel?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar nou bedenk ik me..

crazycactus schreef:Heee... waar is mijn berichtje gebleven??
Nou na nog maar een keer. Ik rijd voor een vriendin van mij haar jonge paint in met boomloze zadels. Eerst een bob marshal en nu met een circle y (beide western) en ik vind juist dat de druk met die zadels prima verdeeld wordt. De opbouw verscheelt maar weinig van een gewoon westernzadel, er moet alleen een hele goede pad onder.
Haal er voor jezelf uit waar logica in zit en waar je paard het beste op reageert. 
troi schreef:Ik denk dat een groot probleem is bij het inrijden van paarden met een conventioneel zadel dat ze zo vlug van bouw veranderen waardoor het zadel niet meer goed past en dan heb je pas echt drukpunten. Dat kan zo vlug gaan dat ik liever het risico niet neem en dus mijn paard de eerste 3 jaar boomloos ga rijden. Better safe than sorry!
troi schreef:Elk paard dat aan het werk wordt gezet gaat veranderen, spieropbouw maakt veel verschil.