Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar ik hoop dat je het begrijpt.. Ginoya schreef:Als een paard zijn hoofd hoog in de lucht gooit kantelt het bit. Daardoor komen je hulpen minder goed door en kan hij het bit eventueel tussen zijn kiezen pakken.
De martingaal zorgt dat als je paard zijn hoofd omhoog doet het bit goed blijft liggen. De martingaal houd immers de teugels op de goede plek ten opzichte van het bit waardoor je kan blijven sturen.
De martingaal is de enige hulpteugel die je zonder problemen kan gebruiken op elk paard omdat hij je paard nergens in beperkt maar alleen inwerkt op de positie van je teugels tov het bit.
xTamay schreef:Oke, bedankt.![]()
Mijn pony loopt nogal erg hoog met zijn hoofd in de lucht, als zit ik ontspannen al is er niks aan de hand hij loopt altijd zo.
En ik ben pas gestopt met rijden vanwege angst, en ben pas weer begonnen het gaat allemaal oke, maar dat hoofdje blijft in de lucht.
Edit;
Voordat ik gestopt was met rijden, was dat ookal zo, maar daar lette ik niet op. Maar nu begin ik zegmaar op veel dingen te letten zodat het vanaf nu meteen goed zal gaan.
Millanka schreef:Ik heb er zelf ook een martingaal aanhangen, maar niet omdat hij zijn hoofd in de lucht gooit. Integendeel, meneer gooit hem liever tussen de benen en geeft een goede bok. Dan kan ik me vasthouden aan de martingaal, wat om de nek hangt.
Lyonesse schreef:xTamay schreef:Oke, bedankt.![]()
Mijn pony loopt nogal erg hoog met zijn hoofd in de lucht, als zit ik ontspannen al is er niks aan de hand hij loopt altijd zo.
En ik ben pas gestopt met rijden vanwege angst, en ben pas weer begonnen het gaat allemaal oke, maar dat hoofdje blijft in de lucht.
Edit;
Voordat ik gestopt was met rijden, was dat ookal zo, maar daar lette ik niet op. Maar nu begin ik zegmaar op veel dingen te letten zodat het vanaf nu meteen goed zal gaan.
Bij dit probleem heb je dus niks aan een martingaal. Aangezien je die zó in moet stellen dat er in normale houding van het paard, geen knik in de teugels komt en de martingaal dan niet werkt. Ik denk dat je niet goed begrijpt wat "het hoofd omhoog gooien" betekend. Dit is niet met het hoofd in de lucht lopen (sterrenkijken of gewoon niet nageven), maar ineens het hoofd omhoog gooien. Je let erop dat alles vanaf het begin goed zal gaan zeg je, maar dit probleem los je alleen op door de oorzaak aan te pakken, niet door een hulpteugel.

xTamay schreef:Ik ga maar niet reageren op sommige reacties(Zie mijn begint post)
En mensen mag ik jullie ook meteen wat vertellen?
Ga niet meteen van dingen uit.
Ik vroeg alleen hoe het werkt, en verder zijn het jullie zaken niet
Dankje wel de mensen die een uitleg hebben gegeven.
xTamay schreef:Cassidy schreef:Kijk eens even naar dit topic
[HAR] Hindert een martingaal het paard bij normaal ''iets'' ?
Daar staan plaatjes in hoe de martingaal afgesteld moet worden.
Het probleem wat jij hebt, is met een martingaal niet op te lossen. Je paard moet over zijn rug leren lopen maar als hij al jaren anders loopt gaat hem dat niet makkelijk afgaan.
Dus vraag er hulp bij.
Als jij iemand hebt die je kan helpen bij het doorrijden van je paardje, dan zou ik hulp vragen. Longeren met pessoateugel of halsverlenger is ook een optie, maar ook daar moet je weten waar je mee bezig bent, en hem goed afstellen...
Hoe kan je dan een paard leren over zijn rug te lopen?
En nee hij loopt niet al jaren zo aangezien hij pas 1 jaar bereden word.
Hulp kan ik zowiezo krijgen maar word bedoel je met helpen bij het doorrijden?
Iemand die dan voor mij gaat rijden..? Ik hoop het niet