Het singelsysteem is alleen iets anders, waardoor de singel meer naar voren komt te liggen en het zadel zo niet kan schuiven.
Paard heeft geen last van het zadel, maar wel ontzettend van de singel. Ze krijgt steeds plekjes achter haar been!
Ze wordt er hartstikke nijdig van, opzich ook wel logisch natuurlijk.
Ik heb al meerdere singels geprobeerd. Eerst een neopreen singel, werkte niet. Daarna nog een neopreen singel die wat korter was (en dus beter aansloot), ook was het neopreen zachter (van Kieffer), maar ook daarvan kreeg ze plekjes.
Verder heb ik nog niet echt iets uitgeprobeerd, rijd nu nog met een neopreen singel met een neusbontje op het plekje waar ze wondjes krijgt (alleen achter haar linkerbeen). Ze heeft er nu niet erg veel last van, maar het is niet ideaal natuurlijk zo'n neusbontje.
Nou vroeg ik mij af welke singels niet snijden/schuren? Ik vrees dat het erg moeilijk gaat worden.
Sowieso moet ik een dunnere singel hebben, een dikke singel heeft een groter oppervlakte en drukt nog meer tegen de benen aan.
(Volgens mijn instructrice) Mijn vader dacht aan een lederen singel, omdat dat glad materiaal is (minder snel schuurt dus).
Ik durf de gok alleen niet aan, mooie zachte leren singels zijn best duur en als madame hier ook plekjes van krijgt had ik het liever bij de neoprene singel gehouden!

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!