Zijn deze bitten erg wennen voor een paard, of zou je meteen resultaat moeten merken?
Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen van mensen hierover.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

moonfish13 schreef:Dat zijn er al heel wat.![]()
Hier hebben we de eerste keer het bit geprobeerd inmiddels, maar ze loopt er eerder slechter als beter op.
Vandaar dat ik hier de vraag stel, dan krijg ik een beetje een idee of je er de tijd voor moet nemen ja of nee.
moonfish13 schreef:Dat zijn er al heel wat.![]()
Hier hebben we de eerste keer het bit geprobeerd inmiddels, maar ze loopt er eerder slechter als beter op.
Vandaar dat ik hier de vraag stel, dan krijg ik een beetje een idee of je er de tijd voor moet nemen ja of nee.
hestejente schreef:Met waarom bedoelde ik: waarom overweeg je nu specifiek een myler. Wat voor mondstuk heeft het mylerbit? Ik heb een MB04, bustrens met tongboogje. Daar ben ik op uitgekomen nadat mijn paard op een kimblewick met tongboogje net ietsjes fijner reageerde dan op dubbelgebroken en ongebroken trenzen.
moonfish13 schreef:Waar wil je het voor gebruiken... Het bit is bedoeld voor dressuur en springen.
Ze heeft o.a. erg de neiging om te hangen en haar tong er over te gooien.
Het hangen is ook het punt dat ze haar mond snel open heeft, niet handig dus.
Er heeft ongebroken, enkel, dubbel en je kan het zo gek niet verzinnen ingehangen.
Dubbelgebroken is gewoon een kwestie van hoofd omhoog en niets meer willen doen.
Enkel gebroken kneveltrens gaat redelijk, het beste resultaat tot nu toe is een correctiebit.
Dat doordat ze daar niet op hangt, wel een bit waar je voorzichtig mee moet zijn, dat weet ik.
HelgaV: Heeft hij daar een reden voor gegeven misschien?