Sprenger of niet? [foto]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Sprenger of niet? [foto]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 12:56

Ik heb met een bokker een nieuw singelbontje twv 42 euro geruild tegen een Sprenger bit. Temniste dat zei ze. Ik heb meerdere sprenger bitten, en er staat altijd augrin in de hoeken, en sowieso een pijltje. Dus ik zag gelijk dat het een goedkoper namaak model was. Ook het 'olijfje' in het middenstuk is anders en het bit is licht, terwijl mijn andere bitten veel zwaarder zijn. De bokker blijft volhouden dat het echt een sprenger is, ben ik nou gek?

Hier een foto van de naar mijn idee neppe:
http://www.fotoserve.nl/~claudia/spring ... cf0148.jpg
http://www.fotoserve.nl/~claudia/spring ... cf0149.jpg Hoek, zonder de pijltjes of tekst

En hier de echte
Ouder model:
http://www.fotoserve.nl/~claudia/spring ... renger.jpg

Nieuwe model:
http://www.fotoserve.nl/~claudia/spring ... penger.jpg

Nu wil ik dus mijn bontje terug op kosten van haar en ik stuur het bit terug op mijn kosten, of €10 erbij, maar hier wil ze niet mee akkoord.

Wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 13-03-11 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Liselot

Re: Heeft bokker namaak sprenger verkocht? [foto]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:02

KK sprenger bitten staat inderdaad altijd een pijltje in. Zelfs in de aparte modellen of onderlegtrensen.

Het bit wat jij overgenomen hebt is dus zeer waarschijnlijk een heel stuk goedkoper geweest en ben je in feite gewoon opgelicht.
Ik zou er ook niet mee akkoord gaan en idd spullen terugsturen of een geldcompensatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:02

De hoek van het midden stukje is gewoon recht. Terwijl die bij sprenger(iig mijn sprenger bit) een beetje gedraaid is naar de vorm van de mond. Vandaar ook het peiltje zodat je weet hoe het bit moet.
Dus ik denk dat het idd een neppert..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:05

Dat lijkt mij inderdaad geen sprenger.
Het staat ook altijd op de bitten inderdaad, pijltje en ik meen zelfs dat er sprenger en KK in staat.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:08

ff contact opnemen met bokt, die kan voor je bemiddelen. jammer hoor dat dit soort dingen gebeuren op bokt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:11

criollolover schreef:
ff contact opnemen met bokt, die kan voor je bemiddelen. jammer hoor dat dit soort dingen gebeuren op bokt

Ja...en ik wil ook niet te hard van stapel lopen en haar naam vermelden ofzo, misschien is haar ook wel wijsgemaakt dat het een echte is... Maar dan moet ze wel het bontje terug sturen op haar kosten (a 6,75) dan ben ik zelfs wel bereid de kosten van het bit versturen (2,75) zelf te betalen.

Maar hier gaat ze niet mee akkoord....

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:12

Hij lijkt erg op het 'gold brass' bit van Harry's horse...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:13

HelgaV schreef:
Hij lijkt erg op het 'gold brass' bit van Harry's horse...

Daar moest ik idd ook aan denken! Ik heb ook zo'n neppe bustrens van HH en die ziet er hetzelfde uit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:13

En haar voor de keuze stellen?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:14

MamboBeach schreef:

Welke keus?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:19

Is inderdaad geen sprenger bit, maar een harry's horse. Deze zijn nieuw € 20,-
Dus ja, in mijn ogen ben je opgelicht. Je kan zelf wat voorstellen doen en anders naar een mod op EA gaan. Die kan je helpen met bemiddelen. Vaak komt dit wel goed. :)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:21

Moderatoropmerking:
Even voor de duidelijkheid, het is inmiddels voor de TS duidelijk dat het hier niet om het bit gaat wat is aangeboden. Uit voorzorg meld ik nu dat het niet is toegestaan namen te noemen en naar de naam te gaan vissen. TS, probeer het te regelen met de verkoper/ster en lukt dat niet niet vraag dan idd bemiddeling aan bij de mods van Eenmaal Andermaal, zij kunnen je verder helpen. Ga verder aub alleen in op de hoofdvraag, is dit een Sprenger bit of niet. Wat verder te doen met dit geval hoort niet thuis in een HAR topic, spreek daar aub via de pb met elkaar over.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:23

CK88 schreef:
MamboBeach schreef:

Welke keus?

Of terug sturen of Bokt laten bemiddelen.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:23

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:26

hokke schreef:
Misschien is het wel sprenger maar een goekopere versie.
Pag 122
http://www.sprenger.de/send_file.php/ma ... pi_web.pdf

Zegt dus niet dat je opgelicht bent. Is wel sprenger maar geen KK ofzo

Ze zei dat ze er 95 euro voor had betaald dus ik denk het niet. Ik ga geen namen noemen, wacht nog even af tot vanavond want ze reageert niet meer nadat ik haar de link van dit topic heb gegeven en anders schakel ik een Mod in.

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:29

Meen dat er op Sprenger bitten ook altijd de merknaam staat. Naar zoiets hoop dat jullie er uitkomen.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:33

CK88 schreef:
hokke schreef:
Misschien is het wel sprenger maar een goekopere versie.
Pag 122
http://www.sprenger.de/send_file.php/ma ... pi_web.pdf

Zegt dus niet dat je opgelicht bent. Is wel sprenger maar geen KK ofzo

Ze zei dat ze er 95 euro voor had betaald dus ik denk het niet. Ik ga geen namen noemen, wacht nog even af tot vanavond want ze reageert niet meer nadat ik haar de link van dit topic heb gegeven en anders schakel ik een Mod in.

dan heeft ze het inderdaad wel geweten. (Of bij een hele dure zaak gekocht ;) )

CK88

Re: Sprenger of niet? [foto]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 18:51

Oke, ze wil dus niet het bontje terug sturen, want ze heeft geen geld... Dus ga toch een mod inschakelen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:55

Jeetje wat een oplichting zeg..

Je hebt neem ik aan een adres?
Zou mooi eens langs gaan voor een kopje koffie en het bontje terug-eisen..

Belachelijk... die bokker moet zich schamen.

Ik heb zelf ook zo'n bit.
Lijkt heel erg op de HH.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:16

Ik zou idd ook gewoon onaangekondigd langs gaan. Gewoon je pa of je grote broer mee en terug halen die handel...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 23:12

Nou mevrouw blijft dus bij haar verhaal, dat ze er niks aan kan doen, ze wist niet dat hij nep was. Prima, maar zorg er dan gewoon voor dat mijn spullen worden terug gestuurd! Of een 10tje erbij storten en dan heeft ze nog een goedkoop bontje. Maar ze heeft geen geld zegt ze. Het is toch haar verantwoording, zij heeft een nep bit opgestuurd die zijn waarde niet haalt bij het singelbontje...

Langs gaan lukt niet, woon niet in de buurt maar ik ga volgende week wel die kant op, als er dan nog niks uit is gekomen ga ik wel praten met haat ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 07:50

CK88 schreef:
Nou mevrouw blijft dus bij haar verhaal, dat ze er niks aan kan doen, ze wist niet dat hij nep was. Prima, maar zorg er dan gewoon voor dat mijn spullen worden terug gestuurd! Of een 10tje erbij storten en dan heeft ze nog een goedkoop bontje. Maar ze heeft geen geld zegt ze. Het is toch haar verantwoording, zij heeft een nep bit opgestuurd die zijn waarde niet haalt bij het singelbontje...

Langs gaan lukt niet, woon niet in de buurt maar ik ga volgende week wel die kant op, als er dan nog niks uit is gekomen ga ik wel praten met haat ouders.

10tje? Dan ben je nog erg schappelijk hoor! zo'n bontje kost 40 euro(minstens)? zo'n bitje kost 20 euro...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 07:53

Anoniem schreef:
CK88 schreef:

10tje? Dan ben je nog erg schappelijk hoor! zo'n bontje kost 40 euro(minstens)? zo'n bitje kost 20 euro...

Precies... Bontje was 42 euro excl verzenden. Maar ze wil er niet aan. Ze blijft maar zeggen dat ze me begrijpt maar er verder niks aan kan doen, sja daar heb ik niks aan. Wil gewoon mijn bontje terug. Maar eerst had ze hem al gebruikt, wassen kon niet, en nu heeft ze geen 6,75 om het terug te sturen....
Terwijl ik zelf de kosten voor het bitje terug sturen betaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 07:56

CK88 schreef:
Anoniem schreef:

Precies... Bontje was 42 euro excl verzenden. Maar ze wil er niet aan. Ze blijft maar zeggen dat ze me begrijpt maar er verder niks aan kan doen, sja daar heb ik niks aan. Wil gewoon mijn bontje terug. Maar eerst had ze hem al gebruikt, wassen kon niet, en nu heeft ze geen 6,75 om het terug te sturen....
Terwijl ik zelf de kosten voor het bitje terug sturen betaal...

Hoe oud is ze? ander kun je misschien vragen of je het met haar ouders kan oplossen.. Als je niet eens 6.75 heb ben je wss ook nog redelijk jong.. Want even langs gaan was te ver weg of niet?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 08:05

Wat een vervelende situatie is dit voor je, helaas heb ik geijksoortig meegemaakt.

Zelf heb ik dus ook een erg oud Sprenger bit, zoals hierboven al werd getoondzijn er subgroepen in hun artikelen.
Al heb ik toendertijd voor dat bit ook bijna net zoveel betaald als de KK bitten, dus prijs is ook niet alles evenals het pijltje erop.
Ik heb helaas geen foto ervan, maar het is dus ook zonder pijltje en dus wel een echte sprenger maar ook een erg oud bit, wel bijna 9 of 10 jaaroud.

Maar dit bitje van jou kan dus ook nep zijn maar het kan dus ook een overblijfsel uit de oudere collectie zijn, mijn bitje is wel behoorlijk zwaar, en niet zo mooi anatomisch als ze nu zijn.

Als de ruilende tegenpartij niet wil schikken heb je denk ik weinig om op te staan, heb hetzelfde meegemaakt.
Je bent als kopende partij verplicht je koopwaar zelf op waarde en staat te controleren, helaas is het zo, dus zelf ben je ook enigzins verantwoordelijk voor alles.

Ga anders een met het bitje langs een ruiterzaak met verstand, wie weet kunnen zij je uitsluitsel geven over de kwaliteit??
Tja wie weet het, wellicht is ze zelf ook bedonderd ;) en als je erachter kunt komen hoe oud ze is dan zou je je eventueel kunnen wenden tot haar ouders want die zijn tot aan de volwassen leeftijd verantwoordelijk voor de acties van hun kind!