Nu wil ik een andere deken kopen die wat breder is op de borst. Ze loopt best veel in haar paddock dus het moet een deken zijn met veel vrijheidsbeweging aan de voorkant.Heeft iemand suggesties?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nu wil ik een andere deken kopen die wat breder is op de borst. Ze loopt best veel in haar paddock dus het moet een deken zijn met veel vrijheidsbeweging aan de voorkant.

geerke schreef:koop je de dekens wel groot genoeg?
Sinds ik ze groter koop heb ik geen last meer van schuurplekken.
appelsappie schreef:wouterpaard schreef:Amigo ligt het best bij de brede paarden bij ons (friezen/ haflinger)
Ja ik heb ook een 200 grams amigo voor mijn fries, ligt super!
petitparis schreef:Veel is afhankelijk van de pasvorm van een deken. zo heeft het paard van mijn vriendin een 215 op omdat een 205 niet sluit aan de borst. Paard is ongeveer 1.68m en de deken hangt 20-30cm over zijn kont af. Als je het moet losdoen, moet je alsnog enorm trekken om het los te krijgen...
En zoals ik eerder zei. ik heb 3 maten van Horseware (4 amigo's en 1 rhino), en ze liggen allemaal goed, gaan niet trekken of schuiven... waarentegen andere merken steevast ongeacht de maat naar achteren schoven en schuuplekken op borst, schouder en schoft maakten.
Daarom ben ik maar een topic gestart om uit te zoeken welke het beste zou passen....