Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pollux schreef:nee, ik bedoel eigenlijk of het zadel, omdat de kussens achter zo rond naar boven toe lopen, of het zadel niet gaat wippen achter. Een breed kussenkanaal wil ik juist graag. Het lijkt me een heerlijk zadel, heb er toevallig een 2hands gezien....mmmm. Weet jij of de boom nog aan te passen is bij dit zadel? Of heeft dit zadel een houten boom.
Wat is het voordeel van een houten boom of is dat juist een nadeel? Heeft iemand hier ervaring mee?

listiglistje schreef:Ik heb sinds kort een Prestige Milan![]()
Dit zadel wordt eigenlijk alleen gemaakt voor de amerikaanse markt.
is met dubbel overtrokken kalfsleer, dus helemaal antislip en boterzacht met veel wrong....doorzitten is voor mij voortaan echt appeltje eitje
De boom is aanpasbaar, dit was de reden voor mij om voor een Prestige te gaan, mijn paard wordt in mei 6 en gaat dus nog de breedte in.
kaal koste hij 2300 maar met beugelriemen, beugels en singel van Prestige kwam hij op 2540
supersambo schreef:Nadeel van de vulling is ook dat je deze slecht kunt laten opvullen. Over het algemeen ben je beter af met een echt wolgevuld zadel.