Wat moet ik daar nou mee? (btw Fysio heeft geen verstand van westernzadels)
Kan het echt zo zijn dat er geen enkel passend westernzadel is voor mijn paard, moet zeggen dat ik door die uitspraak eerder aan de fysio ga twijfelen dan aan het feit dat er geen enkel westernzadel is dat mijn paard past.
Ik heb sinds kort een westernzadel en deze door een westernzadelpasser aan laten meten. Het bovenstaande heb ik hem ook voorgelegd, hij is er toch van overtuigd dat het goed past maar mocht ik echt ontevreden zijn dan is de koop nog steeds ongedaan te maken. Dat vond hij geen probleem.
Ik heb overigens maar 2x met het zadel gereden en moet zeggen dat ik het nu niet zo goed meer aandurf.
Wat mij overigens opviel:
- hij stapt echt veel ruimer met het westernzadel dan mijn dressuurzadel
- de eerste galop met het zadel en ik kreeg gelijk vliegles (werd er voorover vanaf gelanceerd)
- met "testrijden" van het zadel liep hij echt heerlijk ontspannen
- toen ik terugkwam van de vliegles buitenrit vond ik het zadel wel anders liggen dan met opzadelen (wat meer achter zijn schouders)
Maarja wat moet je dan?
Het is fysio zonder verstand van westernzadels tegen een westernzadel passer met genoeg ervaring.
Help

)
)
dus ik moest met het poezelige achterwerk ook nog in het zadel passen. Op maat gemaakt zadel laten maken door Evelien van Eurohorse en rijdt zalig en past perfect. We hebben daarna voor onze andere QH van mijn man ook gewoon 1 op maat laten maken omdat paardje ook wat rugproblemen had en die past ook perfect.
maar ik zou niet weten waarom ze bij buitenzinnig het zadel dan een te grote lengtemaat toekennen, want mensen die een shorty willen hebben vaak al niet te maken met de makkelijkste paardenruggen voor een westernzadel.